12 ינואר 2018 | 15:59 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

"צורת המים" זכה בפרסי בחירת המבקרים. המירוץ לאוסקר נהיה צמוד מאוד

"צורת המים" של גיירמו דל טורו

שני אירועי טרום-אוסקר התקיימו ביממה האחרונה:

הראשון:

הוכרזו המועמדים לפרסי גילדת הבמאים. זה אחד הפרסים הכי חשובים בדרך אל האוסקר. באופן מובהק, רוב מי שזוכים בפרס גילדת הבמאים יזכו אחר כך גם באוסקר לבימוי. ורוב מי שזוכים באוסקר על הבימוי, יזכו גם באוסקר על הסרט (אם כי, דווקא כאן חל שינוי בשנים האחרונות כששוב ושוב הפרסים האלה, לסרט ולבימוי, חולקו ליצירות שונות). נכון לעכשיו גיירמו דל טורו נכנס לישורת הזאת בהובלה, אחרי זכיות בפרס הבימוי בגלובוס הזהב ובפרס הבימוי בטקס בחירת המבקרים.

המועמדים לפרס גילדת הבמאים:

גיירמו דל טורו, "צורת המים"

גרטה גרוויג, "ליידי בירד"

מרטין מקדונה, "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"

כריסטופר נולן, "דנקירק"

ג'ורדן פיל, "תברח"

המועמדים לפרס גילדת הבמאים לסרט ביכורים:

ג'רמי ג'ספר, "פאטי קייקס"

וויליאם אולדרויד, "ליידי מקבת"

ג'ורדן פיל, "תברח"

טיילור שרידן, "רוחות קרות"

ארון סורקין, "המשחק הגדול"

התקשורת האמריקאית מחמיאה לגילדת הבמאים על כך שבין חמשת המועמדים לפרס יש במאית ובמאי שחור (ואני אוסיף שהבמאית האשה והבמאי השחור הם שחקנים שזהו סרטם הראשון כבמאים; ושלושת הבמאים הנותרים הם לא אמריקאיים במקור: שני בריטים ומקסיקני). אני גם רוצה לציין בחיבה את העובדה ששניים מהבמאים בסרט הביכורים הם תסריטאים ותיקים ומוכרים, שעברו השנה לבימוי (טיילור שרידן וארון סורקין).

הסטטיסטיקה מוכיחה שרוב הסיכויים שארבעה מתוך חמשת המועמדים לפרס הבימוי בגילדה יהיו גם מועמדים לאוסקר. מי ינשור? מי יכנס?

השני:

מאוחר יותר באותו ערב חולקו פרסי בחירת המבקרים (Critics' Choice), המוענקים על ידי חברי אגודת המבקרים של רשתות השידור. בשנים האחרונות התברר שהפרס הזה, לא פחות מגלובוס הזהב, מספק תחזית מאוד טובה למה שיקרה באוסקרים, השאלה היא האם מצליחים לפענח את התשדורות. השנה, פרסי בחירת המבקרים, שמחולקים באותו שבוע של גלובוס הזהב, עשו לנו קצת בלאגן. אחרי ש"שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" זכה בפרס הדרמה בגלובוס הזהב ו"ליידי בירד" זכה שם בפרס הקומדיה, מגיע טקס בחירת המבקרים ומעניק את הפרס הראשי ל"צורת המים" של גיירמו דל טורו (שגם זכה בפרס הבימוי). "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" זכה בפרס האנסנמבל, בפרס השחקנית (פרנסס מקדורמנד) ובפרס שחקן המשנה (סם רוקוול). "צורת המים" היה המנצח הגדול של הערב עם ארבעה פרסים (כולל עיצוב ומוזיקה). הכי מעניין ומשונה: "ליידי בירד" לא זכה בכלום.

עוד דברים מעניינים: פרסי המשחק היו זהים לאלה של הגלובוסים: פרנסס מקדורמנד, גארי אולדמן, סם רוקוול ואליסון ג'אני. זו הרביעיה שעליה עליכם להתחיל להמר גם באוסקרים. לרוב, שלושה מתוכם יזכו גם באוסקר.

גם פרס הסרט הזר מעניין: "In the Fade"', נציג גרמניה, זכה בפרס הסרט הזר, גם כאן בדיוק כמו בגלובוס הזהב. וכך, סרט שלא ממש נחשב מועמד מוביל הפך פתאום למאוד מוביל.

ועכשיו ננסה להבין בתום השבוע הזה: מי יזכה באוסקר? בתחילת השבוע הייתי משוכנע שזה כבר סגור ו"שלושה שלטים" הפך למועמד הבולט ביותר לזכייה, הוספתי לכך את העובדה שאני ממש אוהב את הסרט הזה. בשנים קודמות אחד הסרטים שזכה בפרס הסרט או בפרס האנסמבל זכו אחר כך באוסקר. בשנה שעברה "לה לה לנד" זכה בפרס הסרט (בטקס בחירת המבקרים) ו"אור ירח" זכה בפרס האנסמבל, ולבסוף "אור ירח" זכה באוסקר על הסרט ו"לה לה לנד" זכה על בימוי. האם זה מה שיקרה השנה? "שלושה שלטים" על סרט ו"צורת המים" על בימוי? לכן עכשיו אני מבין שהמירוץ הוא די צמוד בין "שלושה שלטים" ובין "צורת המים". יש להניח שגיירמו דל טורו יזכה בפרס גילדת הבמאים ויזכה באוסקר על בימוי, ועכשיו נישאר במתח עוד זמן מה כדי לראות האם "שלושה שלטים" או "צורת המים" ישמרו על מעמד צמוד או שאחד מהם יזכה ביתרון (נדע את זה בעוד עשרה ימים עם פרסי גילדת השחקנים ובאמצע פברואר עם פרסי הבאפט"א).

רשימת הזוכים המלאה.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “"צורת המים" זכה בפרסי בחירת המבקרים. המירוץ לאוסקר נהיה צמוד מאוד”

  1. hamlet 13 ינואר 2018 ב - 16:22 קישור ישיר

    צורת המים
    סרט נהדר

  2. פופה 14 ינואר 2018 ב - 6:33 קישור ישיר

    תברח – סרט מצויין פשוט,ממליצה בחום!

  3. דוד 16 ינואר 2018 ב - 7:30 קישור ישיר

    איך ממשיכים להתעלם מדני וילנב ובלייד ראנר


השאירו תגובה