11 דצמבר 2009 | 11:20 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

נר ראשון

כן? אתם רציניים? כן, כן, אתם שם בא.ד מטלון: יש לכם ביד את הסרט הכי מדובר של השנה, וזו הדרך בה החלטתם למכור אותו לקהל? עם ססמת השיווק הכה מפתה: "לא תאמינו כמה ה-3D נראה אמיתי"?ככה נראה הפוסטר ל"אוואטר" על לוח מודעות תל אביבי אמש ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב:


101220090841



המפיצים בארץ שונאים כשמבקרי קולנוע מבקרים את עבודתם במקום לבקר את הסרטים. אבל איך אפשר? כשאני רואה שבא.ד מטלון מוכרים ב-2009 את מה שאמור להיות קפיצת מדרגה בתולדות הקולנוע והטכנולוגיה של המאה ה-21 בטקטיקות מכירה ושיווק שהיו אופנתיות לאיזור 1955, אני תוהה מי כאן חי על הפלאנטה הלא נכונה. האם הם כה בקיאים בנימי נפשם של צופיהם והם יודעים שקהל היעד שהם פונים אליו הוא של בני 60 ומעלה? הם לא קולטים עד כמה הפוסטר הזה נלעג בעיניי כל מי שראה קולנוע/טלוויזיה/משחקי מחשב בעשר השנים האחרונות. אני אומר את זה כבר 20 שנה: המפיצים בארץ לא מכירים ולא מבינים את הקהל שלהם. מי הוא ומה טעמו. הם אלופים במכירת סרטי ילדים. הם איומים בבחירת סרטים ובמכירתם לקהל צעיר ומעודכן, שחי את חייו באינטרנט ובקיא בכל פיפס שקורה בעולם. ובעיקר, הם חושפים את הניאנדרטליות המחשבתית שלהם. את הפוסטר של "אווטאר" אפשר לתלות עכשיו בגאון ליד גלריית הכרזות התמיד מצחיקה שתלויה בסינמטק ירושלים, כרזות ישראליות משנות ה-30 וה-40, שמוכרים להקהל סרטים בצורה בומבסטית כזאת, כאילו זהו כרוז הנובח על העוברים והשבים במגאפון בכניסה ליריד. וככל שאני יודע, אולי זה באמת אותם אנשים מאז ועד היום.


==========


הקרנות העיתונאים באמריקה של "אוואטר" התקיימו הלילה, ולמרות שהאולפן דרש אמברגו פירסום עד יום שני (מה? עד שלושה ימים לפני יציאת הסרט? לא שלושה ימים אחרי יציאת הסרט? על איזה כוכב הם חיים שם באמריקה?), כל הבלוגרים המרכזיים שמו קצוץ ומיהרו לפרסם תגובות בבלוגים ובטוויטר: והתגובות אוהדות ונלהבות. האולפן ביטל את האמברגו. ומבול ההשתפכויות התעצם (למשל, למשל ולמשל). אני כמובן מקווה שאלה מכם שיתפלחו ביום רביעי ב-13:30 להקרנת העיתונאים הישראלית של הסרט בקולנוע גת, תמהרו לכתוב את תגובותיכם בבלוגיכם, בטוויטר, או כאן. ואני מזכיר: אני מציע לכל קוראי "סינמסקופ" להצטרף אליי לצפייה בסרט, בהקרנה המסחרית הראשונה שלו, ביום חמישי, 15:40, ביס פלאנט רמת גן, אולם 6. קניתי את רוב שורה 9 ואני שומר כרטיסים למי שאומר לי שהוא בטוח בא (מחיר כל כרטיס 49 שקל, כולל עמלה). הכרטיסים האלה כמעט אזלו, נשארו לי ארבעה אחרונים, למי שיגיד לי (במייל: yraveh@cinemascope.co.il) שהוא בא. אבל עדיין יש לא מעט כרטיסים פנויים להזמנה באתר של יס פלאנט. הנה עוד פרטים על המפגש שלנו.


=========


נטלי פורטמן רוצה לארגן שלום בית למשפחה שלי. כמי שתמיד טען ש"גאווה ודעה קדומה", היצירה הספרותית המועדפת על בנות הבית, היה יכול להשתפר פלאים אם היו מכניסים בו קצת חלליות או מפלצות, שמחתי מאוד לקרוא שפורטמן (כשחקנית וכמפיקה) חוברת לריצ'רד קלי (כמפיק) להפיק את "גאווה, דעה קדומה וזומבים". קניתי. אני שם. אם אפשר לקנות כרטיסים כבר היום, אני קונה זוג. פורטמן תגלם את אליזבת בנט, שחוץ מלכבוש את ליבו של מיסטר דארסי, תצטרך לחסל לא מעט זומבים בדרך. עוד אין במאי או ליהוק, אבל פרנקלי, לא אכפת לי.


=============


דאגריי סקוט ("היטמן", "משימה בלתי אפשרית 2 ") יככב ב"הינומה של מאיה", פנטזיית מסע בזמן רומנטית שתביים דנה לוסטיג (לא דפנה). לוסטיג היא מפיקה ובמאית ישראלית שכבר כמה שנים טובות עובדת באמריקה. גיסה לשעבר, רם ברגמן, אחד המפיקים העצמאיים הבכירים והמבוקשים כיום באמריקה ("הנוכלים בלום"), התחיל אצלה. והיא היתה שותפתו להפקה "בריק", סרט הבכורה של ריאן ג'ונסון. את הסרט היא תצלם בינואר בלונדון, ואחד המפיקים הוא אופיר קידר.


==========


ביום רביעי נפגש פיל רוזנטל, השותף של ריי רומנו ליצירת "כולם אוהבים את ריימונד", עם תסריטאים ובמאים ישראליים לדבר על ענייני סיטקומים ומצב התעשייה. הנה דיווח של מה שהוא אמר במפגש.


============


ומבט על ההווה: זה ככל הנראה סוף השבוע הטוב ביותר של השנה, מבחינה קולנועית, עם שני סרטים מעולים חדשים שיצאו: "ארץ יצורי הפרא" של ספייק ג'ונז ו"יהודי טוב" של האחים כהן. אבל כל בנות ה-14 בטח רצות ל"דמדומים 2 ". עוד על הסרטים האלה בהמשך היום ומחר.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “נר ראשון”

  1. נוי קוגמן 11 דצמבר 2009 ב - 12:02 קישור ישיר

    היה גם את הסוף שבוע של 'ממזרים חסרי כבוד' ו'עג'מי'. אני אמנם לא ממש התלהבתי מעג'מי, אבל אתה כן.

    וכן, הפוסטר הזה הוא בדיחה.

  2. איתן 11 דצמבר 2009 ב - 12:17 קישור ישיר

    אם כבר ריצ'ארד קלי: מה קורה עם "הקופסה" ? האם נגנז סופית ?

    ובידיעה שבלינק מוזכר גם "האבא הטוב בעולם" – סרט שהחברה של ריצ'ארד קלי הפיקה. הטריילר (עם רובין וויליאמס) נראה אחלה. מישהו ראה את הסרט ?

  3. ברווז גומי 11 דצמבר 2009 ב - 12:20 קישור ישיר

    ולמה דווקא "טיטאניק"? יש לכם סרט אקשן מדע בדיוני, ואת הבמאי שעשה את "שליחות קטלנית" ו"שקרים אמיתיים", ואתם מוכרים אותו בעזרת סרט רומנטי, מצליח ככל שיהיה? לא ברור.

  4. מיקי 11 דצמבר 2009 ב - 12:38 קישור ישיר

    ראיתי את "האבא הטוב בעולם". מדובר בקומדיה שחורה מאוד, שמתחילה מעולה ומתפספסת בהמשך. ראיתי אותו כבר לפני כמה חודשים ואני לא ממש זוכר ממנו פרטים, חוץ מסצנה דיי נלעגת בבריכה, מה שמעיד על כך שעבורי הסרט הזה דיי זניח.
    אם אתם מחפשים קומדיה שחורה מעניינת, תראו את observe and report ותופתעו.

  5. אבנר 11 דצמבר 2009 ב - 13:32 קישור ישיר

    אם הקהל הצעיר והמעודכן כבר קרא ושמע הכל, אז הוא כבר מחכה לאוואטר. הוא קהל שבוי. אבל הקהל המבוגר, הלא מעודכן, הבורגני, זה עם הכסף בכיסים – אותו צריך להביא לקולנוע. ובשבילו עושים את הפוסטר. אפשר להעליב את מטלון ואת היחצנים שלהם עד מחר, אבל הם את העבודה שלהם – יודעים.

  6. ספי 11 דצמבר 2009 ב - 18:30 קישור ישיר

    לגבי הפוסטר אין מה לבוא בטענות, זה עיצוב איום ונורא של FOX. חבל, הפוסטר החדש הרבה יותר יפה ומושך לעין.

    אבל הסיסמת שיווק באמת נוראית….WTF?!

  7. אוריה 14 דצמבר 2009 ב - 20:16 קישור ישיר

    יאיר? אבנר צודק.

    וגם אלה שלא שמעו על הסרט עדיין בטח ישמעו מאותם האנשים שכן התוודעו אליו דרך האינטרנט. יש מספיק כאלה.
    וכל מי שנשאר הם אותם המבוגרים (בגיל ובחשיבה) ואחוזים זניחים אחרים.

    אני חושב שהפעם, תלת המימד הוא הקלף הכי חזק של היחצ"נים הישראלים בכל מקרה. יותר מהבמאי וטיטניק שלו ויותר מהנושא "סרט פעולה בעולם אחר". אפשר לבחון את הקהל שמגיע להקרנות ולהסיק את המסקנות לעצמך. אני מניח שאני אעשה זאת.


השאירו תגובה