28 מרץ 2010 | 15:14 ~ 17 תגובות | תגובות פייסבוק

אז איך "קיק-אס"?

"קיס-אס", העיבוד הכה-מסקרן של מתיו ווהן לקומיקס של מארק מילר, הוקרן ביום שישי בצהריים למבקרים הלא-מוחרמים. ואני ניזון מפרורי תגובות און-ליין כדי להבין איך הסרט. אז אחרי שהסרט התקבל בעיניים נוצצות בפתיחת פסטיבל SXSW, נראה שבארץ הוא מתקבל באופן די מעורב.


תגובה א', אורון, בתגובות כאן ביום שישי:



אז איך עומד “קיקאס” בציפיות? בתור סרט אקשן שמנסה להגניב כל שניה, הוא מספק את הסחורה לחלוטין. בתור סרט שיש לו משהו להגיד מעבר לזה שגיבורי על זה מגניב, ממש ממש לא. קצת הזכיר לי את “מבוקש”, מה שאומר שלא משנה איזה במאי מעבד קומיקס של מארק מילר, התוצאה תצא דומה. אבל בניגוד ל”מבוקש” שהיה מחורבן ברמות, מ”קיקאס” נהניתי, אך יצאתי מסוייג.



תגובה ב', שי רינגל בטוויטר:


ועכשיו נדבר קצת על "קיק-אס": נדמה לי שכולם באולם נהנו הרבה יותר ממני. סרט נחמד מאוד, הרבה רגעים מגניבים, סופר אלים ומודע לעצמו מספיק.



תגובה ג': בחורה בשם שלי, שהיתה אורחת של אחד המוזמנים, כתבה על הסרט בטוויטר:


זה סרט ממש כיפי. 🙂



זהו? זה כל מה שמה נכתב בטוויטר בעברית אחרי הקרנת הבכורה של מה שאמור להיות הסרט הכי קולי של האביב (עד "איירון מן 2 ")? למה? כי הסרט הרדים את כולם, או שהתקשורת הישראלית עוד לא עברה לטוויטר? משונה. אנא ספקו תובנות נוספות.



אמנם די התאכזבתי מ"אבק כוכבים" של הצמד מתיו ווהן וג'יין גולדמן (הוא בבימוי, היא על התסריט), שאחראי גם על "קיק-אס", אבל אני חובב "Layer Cake", סרטו הראשון כבמאי (של מי שהיה מזוהה עד אז בתור המפיק של גאי ריצ'י). ואותי מסקרן לראות איך נראה הסרט שכתבו ווהן וגולדמן, ושאחריו יגיע – בקרוב מאוד – הרימייק ל"החוב" של אסף ברנשטיין ועידו רוזנבלום, שהם כתבו והפיקו (אך הפקידו את הבימוי בידי ג'ון מאדן).


נושאים: בשוטף

17 תגובות ל - “אז איך "קיק-אס"?”

  1. האחד 28 מרץ 2010 ב - 15:56 קישור ישיר

    גם אני כתבתי משהו, אבל בפורום אחר.

    סך הכל הוא היה מהנה מאוד. סוג של טרנטינו-לייט. הוא לא באמת הולך עד הסוף עם שום דבר ונראה כאילו התסריטאי סתם זרק רעיונות שנראו לו מעניינים לאוויר אבל נפטר מהם מהר מאוד לטובת עוד-קטעי-אלימות-מדממים-מגניבים.

  2. אבנר 28 מרץ 2010 ב - 15:58 קישור ישיר

    עידו רוזנבלום.
    רוזנטל נוסע בקו חמש.

    ================

    רוה לאבנר: תיקנתי. תודה.

  3. רותם 28 מרץ 2010 ב - 15:59 קישור ישיר

    אם הסרט באמת כפי שמתארים אותו כל הנ"ל, אז כמה כבר אפשר לכתוב על סרט שהוא פאן, ומגניב. לפעמים זה כל מה שצריך. לא צריך לנתח יותר מדי, לא להפליג- גם להנות היא דבר הכרחי בחיינו.

  4. עדן 28 מרץ 2010 ב - 16:42 קישור ישיר

    קיק אס היה מלהיב מאד בזמן הצפייה אבל התפוגג די מהר אחריה. קצת כמו shaun of the dead הוא מנסה להיות גם פרודיה על הז'אנר וגם סרט ז'אנר לגיטימי וזו משימה קשה מאד. כשהוא מצליח הוא מהנה במיוחד, אבל הוא לא תמיד מצליח.

  5. פאקו 28 מרץ 2010 ב - 21:05 קישור ישיר

    וזה שאתה קורא לסרט "קיס-אס" בפתיחת הפוסט בצמוד להערה על מבקרים לא מוחרמים – זה פרוידיאני?
    בלי קשר – נראה כמו סרט שארצה לראות.

  6. סער ורדי 29 מרץ 2010 ב - 9:16 קישור ישיר

    …ורק לי נדמה שאני הולך להיות הילד שצועק שהמלך הוא ערום במקרה הזה? "קיק-אס" הוא באמת על פניו סרט מגניב, מסוגנן וכו' וכו' – אבל הוא מכיל מסר מאוד מאוד בעייתי ולא מוסרי במרכזו.

    ברגע שרואים על המסך ילדה בת 10-11 טובחת ללא רחמים באנשים מבוגרים, זה גרם לי לרחם על נפשה של השחקנים (קלואי מורטיז, אם אני לא טועה) ולחוש סלידה כלפי התסריטאי שהחליט – גם אם כדאחקה – להחליף את גיבורי האקשן המסורתיים בנערה זכה בשנים שמרטשת איברים על ימין ועל שמאל. ילדה כזו יכולה גם בטעות להיתפס כמודל לחיקוי, ועלול להיות פה תקדים מסוכן מאוד. זה לא סופר גיבור שעושה דברים פנטסטיים ולא אפשריים – זו ילדה קטנה, שבנות צעירות אחרות עלולות למצוא בה מושא בעייתי להערצה.

    בקיצור – אני בד"כ לא מהצדקנים, אבל הסרט הזה פשוט מזעזע בניצול הציני שהוא עושה בילדים. איפה יצחק קדמן כשצריך אותו?

  7. סער ורדי 29 מרץ 2010 ב - 9:18 קישור ישיר

    שחקנית *
    (שורה 2, פסקה 2)

  8. אורון 29 מרץ 2010 ב - 12:55 קישור ישיר

    סער – התגובה שלך היא דוגמה מעולה לדיון שנעדר מהסרט עצמו. חוץ ממשפט אחד שכל מטרתו היא לתפקד כהרמה להנחתה של ניקולס קייג'. מה עם איזה מיני-דיון על אלימות שנחשפים אליה ילדים, במינונים ותדירות שנדמה לי גבוהה היום בהרבה מזו של פעם? שלא לדבר על הגיל המוקדם יותר.

    מאידך, עם התגובה עצמה אני לא יכול להסכים פחות. הילדה הזו עשתה כיף לא נורמלי, כל הכיתה תקנא בה. וכבר מיליון שנה אומרים שגיבורי-על משפיעים רע על ילדים, שקופצים מגגות בחליפות של סופרמן. העובדה שהפעם מדובר בילדה – נו, שוין. האם השחקנית עצמה יצאה מצילומי הסרט עם נזקים נפשיים? זה כבר דיון רחב יותר.

  9. שי גרינברג 30 מרץ 2010 ב - 12:45 קישור ישיר

    כמי שקרא את הקומיקס אבל טרם ראה את הסרט, אני יכול להעיד שגם בקומיקס העיסוק המוסרי הישיר באלימות וילדים הוא די שטחי. מצד שני, הקומיקס מתייחס פעמים רבות לכך שהדמויות שבו מבצעות את מעשיהן האלימים בהשפעת ובהשראת קומיקס וסרטים אלימים, ובהשפעת התופעה החברתית שנוצרת מפרסום קיק-אס באינטרנט. הגילוי לגבי הדמות של ביג דדי לכל הפחות גורם לתהות לגבי שאלת אחריות הסמכות ההורית מול אחריות יוצרי התוכן.

  10. מיכאל 22 31 מרץ 2010 ב - 2:49 קישור ישיר

    סער, אורון ושי –
    אז אתם, כפי שהבנתי, שוללים כל סרט אימה שאי פעם עירב/שיתף בעלילתו ילדים?
    זה גם ניצול, לפי התזה שלכם.
    ובכן, אותה סמכות הורית, שי, מופעלת בשיא כוחה כאשר ההורים בוחרים מרצונם הם לאפשר לילדיהם השחקנים להשתתף בהפקות אולטרה אלימות וניהיליסטיות להחריד. moneu talks, baby
    בואו ניקח אתכם לדוגמה. תעשו רגע כיס אוויר אחורה בזמן, ותהפכו לבני 10 חמודים. לא הייתם רוצים שהראש שלכם יסתובב במקומו ב'מגרש השדים'? זה פאקינג כיף וחווייה.

  11. מיכאל 22 31 מרץ 2010 ב - 2:49 קישור ישיר

    money *
    זו השעה 🙂

  12. שי גרינברג 31 מרץ 2010 ב - 9:23 קישור ישיר

    לא הבנת אותי נכון – כוונתי הייתה שהסרט מעורר – במכוון – דיון בשאלת אחריות הסמכות ההורית מול אחריות יוצרי התוכן. 🙂

  13. מיכאל 22 31 מרץ 2010 ב - 15:19 קישור ישיר

    עכשיו שהבהרת את עצמך, הבנתי 🙂
    אוף טופיק –
    הצטרפו למחתרת החמץ. המצות הארורות הללו לא שוות כלום.

  14. ניר 4 אפריל 2010 ב - 6:07 קישור ישיר

    סרט לא טוב.

    מנסה לרקוד על כל החתונות עם הומור קולג' דבילי סטייל "סופרבאד" (רק חסר כל תחכום או חן, להבדיל), עם אקשן סאדיסטי שמרגיש בטעם רע מאוד, ועם התחנפות בלתי פוסקת לגיקים וחובבי קומיקס.

    זה גם הסלאמינג הכי בוטה של ניקולאס קייג' עד היום.

    יש כמה נקודות אור אבל סה"כ, לוותר.

  15. אלעזר 23 אפריל 2010 ב - 10:37 קישור ישיר

    מה קורה לכל העולם. ראיתי אמש, ללא ספק אחד הסרטים היותר כייפים שראיתי בשנים האחרונות..
    באמת סרט אדיר

  16. Kellie Zobell 4 פברואר 2011 ב - 3:08 קישור ישיר

    I certainly enjoyed this post. We (as a community), appreciate it. I have a similar blog on this subject. Do you mind if I link to this post on my website?

  17. Magali Senz 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Thanks for creating this. I really feel as though I know so much more about the topic than I did before. You should continue this, Im sure most people would agree youve got a gift.


השאירו תגובה