08 ספטמבר 2010 | 10:25 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

בערימת שחת

ה"אינדיפנדנט" הלך לפגוש את רידלי סקוט לשיחת סיכום קריירה, משום מה, ועל הדרך שמע כמה מילים על הפרויקטים העתידיים של הבמאי בן ה-72. ובעיקר על שני סרטי "הנוסע השמיני" שהוא הולך לצלם בתלת מימד בקרוב. שני הסרטים מתרחשים 30 שנה לפני עלילת הסרט הראשון בסדרה, שביים סקוט עצמו. והוא מודה: "ג'יימס קמרון העלה את הרף (ב'שובו של הנוסע השמיני'), ואני חייב להדביק אותו עכשיו". האיש הזה חי הרחק מאוד בעבר.

 

==============

 

ובעוד הקריירה של סקוט בשחקים, למרות ש"רובין הוד" שלו היה בינוני להחריד, הקריירה של טרי גיליאם שוב תקועה. צילומי "האיש שהרג את דון קיחוטה" שלו שוב בוטלו, כי שוב כל אנשי הכספים ברחו מהסרט רגע לפני הצילומים. רוברט דובאל היה אמור להיות דון קיחוטה. יודעים מה הבעיה שלי איתו? שאני די משוכנע שאם גיליאם איכשהו יצליח להרים את הסרט הזה, הוא ייצא מחורבן.

 

===============

 

מומחי האוסקר התקבצו לסכם מה הם ראו (ושמעו) עד עכשיו בדרך לאוסקר וניסו לדרג אילו עשרה סרטים לדעתם יהיו השנה בין המועמדים. מבין סרטי ונציה/טלורייד יש שם כבר את "ברבור שחור" ואת "נאום המלך" (כאמור). אבל יש אחד ממומחי האוסקר שחושב שהסרט התיעודי החדש של צ'רלס פרגוסון (שיוקרן בחיפה) יהיה בעשיריית המועמדים לפרס הסרט הטוב. מה שעלול לסבך אותו קשות עם שאול דישי, שכן בוודאי לא יעלה על הדעת שסרט תיעודי יתפוס מקום של סרט עלילתי, ולא יתכן ששמו של סרט תיעודי יוזכר בתחרות מחוץ לקטגוריית הסרט התיעודי.

 

ובכל מקרה, "התחלה" של כריסטופר נולן הוא כרגע הסרט שיש עליו קונסנזוס הכי גדול בקרב החזאים.

 

 

================

 

איי.ג'יי שאנק, במאי תיעודי ובלוגר, מנתח את מצב תחרות הסרטים התיעודיים באוסקר. הוא טוען שהמירוץ לפרס הוא כרגע בין שני סרטים: "רסטרפו" (שהוקרן בירושלים) ו"עבודה מבפנים" של צ'רלס פרגוסון (בחיפה). אחד מהם יזכה. הוא די משוכנע ש"שתיקת הארכיון" יהיה מועמד. הוא כותב על "שתיקת הארכיון": "זה הסרט התיעודי הכי טוב על השואה זה שנים. בשנות ה-90 הוא היה יכול להיות המועמד המוביל לזכייה". ולמרבה ההפתעה, הוא טוען שיש סיכוי לסרט הישראלי/פלסטיני "בודרוס" להיכלל לשורט-ליסט (רשימת 15 הסרטים שממנה בוחרת ועדה את חמשת המועמדים הסופיים).

 

=============

 

יזכור:

 

– קלייב דונר, הבמאי של "מה חדש חתלתולה" – עם פיטר אוטול, פיטר סלרס והשיר ההוא של טום ג'ונס – מת בגיל 84.

 

 

– גלן שיידיקס, שהיה סוג של קמע בכמה מסרטיו המוקדמים של טים ברטון (הוא זכור בעיקר מ"ביטלג'וס"), מת בביתו באלבמה אחרי שנפל ונחבל בראשו. הוא היה בן 57.

 

 

– מייקל אדוארדס, שהיה ממקימי להקת אי.אל.או (אחת הלהקות האהובות עלי אי פעם), אבל פרש ממנה ב-1975, לקה בעבר בדכאון, ויצא מזה. הוא חלה בסרטן, וניצח אותו. ואתמול, בגיל 62, הוא נהרג כש… שימו לב… ערימת שחת הידרדה במורד גבעה והתרסקה לתוך המכונית שלו שבדיוק עברה בכביש מתחת. "יעד סופי" מישהו?

 

=============

 

מגזין "האוזן השלישית", שיוצא כעת רק בגרסה אינטרנטית, חוגג 50 שנה לגל החדש הצרפתי. בול בזמן לכבוד האוסקר כבוד שיקבל ז'אן-לוק גודאר (שלא מתכנן בכלל להגיע לאמריקה כדי לקבל את האוסקר).

 

==============

 

מפגש ענקים. ויה הטוויטר של מארק רומאנק, צילום מפסטיבל טלורייד: דארן ארונופסקי (מימין) ורומנק משוחחים. בטח משווים מי קיבל ביקורות יותר טובות.

 

 

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “בערימת שחת”

  1. עמית איצקר 8 ספטמבר 2010 ב - 10:40 קישור ישיר

    "קיק-אס" הוא הסרט הכי טוב של השנה. קלואי מורץ צריכה לקבל מועמדות. אני רציני.

  2. עומר 8 ספטמבר 2010 ב - 11:54 קישור ישיר

    יאיר, אתה יכול לפרט למה לדעתך הסרט של גיליאם לא יהיה מוצלח?

  3. צור שפי 8 ספטמבר 2010 ב - 12:06 קישור ישיר

    למה כל פעם כשאני שומע "קופרודוקציה ישראלית – פלסטינית" אני אוטומטית בטוח שמדובר בפרוייקט אנטי-ישראלי? פראנויה ציונית? ריאליה מפוכחת? ניסיון העבר?
    ?all of the above

  4. Daniel 9 ספטמבר 2010 ב - 2:24 קישור ישיר

    עמית – מסכים.

  5. עדן 9 ספטמבר 2010 ב - 21:16 קישור ישיר

    "הילדים בסדר" מקום 2 אצלם. למה ? איך ? מה יש בסרט החביב הזה שהופך אותו למועמד אפשרי לאוסקר ? מועמדויות משחק אולי כן אבל סרט ?

  6. Augustine Gamlin 7 פברואר 2011 ב - 4:06 קישור ישיר

    Sometimes I just think that people write and dont really have much to say. Not so here


השאירו תגובה