25 אוקטובר 2010 | 12:27 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

רובו-סוס

מסתמן שעד דצמבר הבא, סטיבן ספילברג יהיה די עסוק. אם דברים לא ישתנו ברגע האחרון, שני סרטים שלו אמורים לצאת לבתי הקולנוע באמריקה במרחק חמישה ימים זה מזה, בעוד 14 חודשים. הראשון הוא "טין טין", פרויקט האנימציה/תלת מימד שלו עם פיטר ג'קסון, שנמצא בשלב עבודת האפקטים, עליה מפקח ג'קסון. מה ששיחרר את ספילברג לצאת ולהתחיל לעבוד על "סוס מלחמה", סרטו נטול האנימציה או התלת מימד (עלילת הסרט נשמעת לי כמו מיזוג בין "הסייח השחור" ו"אימפריית השמש"). בדיווח הקודם, דובר על כך ש"סוס מלחמה" ייצא באוגוסט הבא, ו"טין טין" ייצא רק בקיץ 2012. עכשיו מדובר על כך ששניהם ייצאו ברחק סוף שבוע זה מזה בדצמבר 2011 (מן הסתם מתוך מחשבה ש"טין טין" יביא את הכסף, ו"סוס מלחמה" יביא את הפרסים). אבל אני מניח שבשנה הקרובה התאריכים האלה יזוזו עוד כמה וכמה פעמים. אבל כל זה, בעולם הבלןגים, כבר חדשות ישנות בנות שבוע. למה זה רלוונטי עכשיו?כי ספילברג כבר התחייב לסרטו הבא, אותו הוא יתחיל לביים בינואר 2012, כמה ימים אחרי בכורת שני סרטיו האחרים. הסרט הוא "רובואפוקליפסה" – שנשנע כמו שילוב בין "מלחמת העולמות" ו"רובוטריקים" (הסדרה שספילברג מפיק למייקל ביי) – המבוסס על ספר מדע בדיוני שייצא באמריקה רק במהלך 2011. לא טרחתי לקרוא את העלילה, כי איכשהו נראה לי שסרט ששמו "רובואפוקליפסה" די מסביר את עצמו, לא? הסרט הזה – אם ספילברג, במאי הפכפך לעיתים, לא יתחרט – ייצא באמריקה בקיץ 2013. (וגם ג'קסון בטח כבר רוצה לגמור את העבודה על "טין טין". יש לו שני סרטי "ההוביט" על הראש עכשיו, שהראשון שבהם מתוכנן ליציאה כבר לדצמבר 2012).


============


אם אתם עוקבים אחרי בלוגיית הקולנוע האמריקאי, או לפחות הצל שהיא מטילה על טוויטר, ודאי הבחנתם שדווין פראצ'י, שהיה מזוהה שנים עם בלוג הקולנוע CHUD, עזב אותו לפני כמה שבועות לטובת הקמת מיזם סודי. ובכן, המיזם הושק: פראצ'י הוא כעת העורך והכותב הראשי של בלוג קולנוע חדש בשם Badass Digest, שהוקם על ידי בית הקולנוע הרפרטוארי, "אלאמו דראפטהאוס", שנשאר אחד המוסדות האחרונים באמריקה שמחויב להקרנה של סרטי איכות וקלאסיקות, עם התמחות בקולנוע אמריקאי קשוח משנות הששים והשבעים. ביומיים האחרונים הרמתי מהבלוג החדש של פראצ'י את הסרטון של אדם גרין ואת "הגולם" של פרנק בלאק. זה מסתמן כמקום שיהיה כדאי לעקוב אחריו. מעין "פיראנה קארינה" אמריקאי.


===============


ב"סלון" מתרעמים: כוכבי "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2 " (או בעברית: "בדרך לחתונה עוצרים בתאילנד"?) מחרימים את מל גיבסון כי הוא גזען, אנטישמי ומכה נשים, אבל לא היתה להם שום בעיה לארח בסרט הראשון את מייק טייסון שהוא אנס מןןרשע ונוגס אוזני מתחריו? מה דעתכם? התעוררות מצפונית מאוחרת, או סטנדרטים כפולים?


==================


סרטי אורלנדו, חברת ההפצה של עודד הורביץ, הקימה אתר VOD לרכישת סרטים לצפיה אונליין בסטרימינג מתוך קטלוג החברה. בימים אלה מוקרן בבתי הקולנוע בהצלחה סרט של החברה, "אחר הצהריים בכפר עם מרגריט", ובאתר ה-VOD תמצאו במחיר 14 שקל ל-72 את רוב הסרטים שהחברה מייצגת בארץ. חלקם סרטים שהצליחו יפה בקופות ("הסוג שבעיניים" יעלה שם בקרוב, או "36 תחנת משטרה", או "החיים הם נס" של קוסטוריצה או "החבר הכי טוב שלי" של פטריס לקונט), לצד סרטים שהוקרנו בארץ וזכו לשבחי הביקורת ("גומורה", "שלושה קופים"). אבל אותי כמובן מעניין בעיקר לראות את הסרטים שהמפיץ רכש אבל החליט לגנוז מבתי הקולנוע, לטובת הקרנה בטלוויזיה וכעת באינטרנט: סרטי התעודה "הלגונה הסודית" (שזכה באוסקר השנה), "איש על חבל" (שזכה באוסקר בשנה שעברה) ו"גיליון ספטמבר". שני הסרטים שאני הכי ממליץ לכם להשקיע בו 14 שקל באתר הוא "התערבות אלוהית" של איליה סולימן ו"פראנויד פארק" המעולה של גאס ואן-סאנט. ואם אתם כבר שם, לכו על "קונטרול" של אנטון קורביין ו"עם הראש בקיר" של פאטיח אקין, שני סרטים שמגיעים מבמאים שונים מאוד, אבל עם טעם מוזיקלי זהה. ולבסוף, במסגרת הסרטים הגנוזים, צפו ב"בית היתומים" סרט האימה הספרדי של חואן אנטוניו באיונה, שהפיק גיירמו דל טורו (משונה שבאתר המוקדש לסרטי איכות לא מצוין שם הבמאי).

נושאים: בשוטף

11 תגובות ל - “רובו-סוס”

  1. רודריק ג'יינס ג'וניור 25 אוקטובר 2010 ב - 18:27 קישור ישיר

    עד שלא אראה את טין טין ואווכח אחרת, תמיד אמשיך לחשוב שזה פרוייקט מטופש ומיותר שבזבז 3-4 שנים מזמנם היקר של 2 מהבמאים הטובים של ימינו, שהיו יכולים בזמן הזה כל אחד לעשות לפחות 2 סרטים עם יותר… אה, רגע, ג'קסון עשה בזמן הזה את "העצמות" שלו? הממ… מתי מתחילים לעבוד על טין טין 2?
    וספילברג הפיק בזמן הזה את "רובוטריקים 2"?… לא חשוב, תשכחו ממה שאמרתי.

  2. דני 25 אוקטובר 2010 ב - 21:03 קישור ישיר

    רודריק:

    ג'קסון הוא עדיין במאי מוכשר. היו לסרט הזה בעיות, אבל זה לא מוריד לי את הציפייה מסרטיו הבאים של ג'קסון. הרי לכל במאי טוב יש נפילות (חוץ מלבמאים הישנים, אבל זה היה רק בגלל שהם לא עבדו בשיטה של היום, אם הם היו אולי גם להם היו נפילות..)

    ובמקרה של ספילברג, טכנית יש לו קרדיט כמפיק על "רובוטריקים 2" כי זה נעשה על ידי החברה שלו – דרימוורקס, אבל כמו שכבר ציינת, הוא היה עסוק על "טינטין", אז הוא לא ממש עקב בקפידה אחרי הכנת הסרט.

    ולמרות שגם אני חושב שזה פרויקט מטופש, הקאסט מאוד מבטיח, ואחד הכותבים של התסריט הוא אדגר רייט!!
    וגם התסריטאי של הרבה פרקים מ"דוקטור הו"!!

  3. ענבל קידר 26 אוקטובר 2010 ב - 2:58 קישור ישיר

    עצם קיומו של האתר של אורלנדו משמח מאוד, אבל שיטוט ראשוני מגלה אוסף מביך למדי של בעיות הגהה. מכיוון שגם לנודניקים יש הייררכיות, לא אתעכב על טעויות ההקלדה שאתה עצמך הצלחת לשרבב לאייטם הזה, בהנחה שאיש לא יקרא אותו יותר מפעם אחת, ואתמקד בבעיות של האתר עצמו, שפשוט נראה כאילו העלו אותו באמצע העבודה:
    משפטים קטועים בתקצירים, אי התאמה בין הכתיב בשם הסרט שמופיע באתר ובין הכתיב בפוסטר (שמופיע לצדו), שמות שחקנים שמופיעים בתקציר ולא בשורת השחקנים, תרגומים בלתי קבילים של ביקורות מחו"ל, שתי צורות כתיב של אותה מילה באותו עמוד, סתם טעויות הקלדה של "מקש אחד שמאלה" – כל זה ברמה של הגהת טקסטים. מבחינת עיצוב האתר: ערבוב פונטים בתוך אותו טקסט, לשוניות שונות בעמוד הבית שמובילות אל אותו עמוד, בחירה באופציה של צפייה בטריילר שמובילה רק לצפייה בדקות הראשונות של הסרט. מייאש. וההימנעות שהזכרת מציון שם הבמאי היא הרבה יותר מ"משונה". היא בעיה רצינית.
    אבל מכל השיטוט הזה הכי חרפנה אותי שגיאה בכתוביות התרגום (כי אותה אני מניחה שכבר לא יתקנו לעולם): כשכבר הצלחתי לצפות בטריילר, אמיתי ומלהיב, ל"קונטרול", נחרדתי לגלות בכתוביות שאת הסרט ביים "אנטון קורביז'ן". פתאום אני מרגישה ממש קטנונית שאני מציקה לך כל פעם שאתה משמיט י' אחת מהשם שלו (כפי שגם אורלנדו עשו, אגב, בכרזת הסרט). אפילו "פאטי אקין" נראה פתאום כמו שגיאה כמעט חיננית (גם הוא כנראה יופיע כך על כרזותיהם לדיראון עולם).

  4. עדן 26 אוקטובר 2010 ב - 8:27 קישור ישיר

    למרות כל השמות המעורבים בטין טין ולמרות שקראתי בילדותי את ספרי הקומיקס, אני עדיין לא מצליח להתלהב אפילו קצת מהסרטים. אני חושב שמדובר בחומר עצמו – טין טין יכול היה להיות סדרת טלוויזיה מושקעת ונחמדה מאד לילדים אבל סרטים עתירי תקציב ? נראה לי כמו טעות.

  5. רודריק ג'יינס ג'וניור 26 אוקטובר 2010 ב - 15:22 קישור ישיר

    דני,
    רק שכתבת את צירוף המילים "אחד מהכותבים של התסריט" עשה לי חושך בעיניים. אדגר רייט או לא אדגר רייט, ידוע מה קורה לרוב שעל סרט עובדים "צוות" או "ועדה" של כותבים, או שתסריט מתגלגל בין תסריטאים לשכתובים. בד"כ התוצאה מעידה על דרך העבודה. שוב, אני מוכן בכיף להיווכח אחרת ברגע שהסרט יצא ויהיה מוצלח. רק העדתי על הרגשה פנימית שלי, שהיא כללית לא רק לג'קסון ושפילברג, שיוצרים שאני מעריך/על גבול המעריץ משקיעים זמן בפרוייקט שאני לא מסוגל להבין את טיבו בעיניהם. זה לא הם, זה אני. אותו דבר אוכל להגיד עוד מעט על דארן ארונופסקי ו-"וולברין 2", אבל בשביל זה אצטרך אולי לראות "וולברין 1" כדי להיות בעניינים, ובכלל לראות את "ברבור שחור" כדי לדעת שהנפילה לא התחילה כבר לפני.
    בכל מקרה אני מעדיף את שפילברג מתעסק בסוסים אבודים בשדה הקרב במלח"ע ה-1, או התקוממות רובוטים על המין האנושי, כך שאולי כולנו נוכל בקרוב לשים את הפרק הזה מאחורינו.

  6. web analytics 8 דצמבר 2010 ב - 4:27 קישור ישיר

    Man this spam here will drive me spastic! Fix it!

  7. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 7:35 קישור ישיר

    Dude the spam here will drive me insane! Get rid of it!

  8. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:01 קישור ישיר

    Buddy this spam comments here will drive me crazy! Delte them!

  9. modowe trendy 16 ינואר 2011 ב - 23:06 קישור ישיר

    Many thanks for the post. Happy 2011!

  10. Han Head 4 פברואר 2011 ב - 2:32 קישור ישיר

    Its like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with some pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is great blog. A great read. I will definitely be back.

  11. cheap games 5 פברואר 2011 ב - 19:24 קישור ישיר

    Super info it is really. I’ve been awaiting for this info.


השאירו תגובה