15 נובמבר 2010 | 19:00 ~ 15 תגובות | תגובות פייסבוק

גודאר, ליאונה, איסטווד, קופולה

יו, איזה יום חלש. כלום לא קורה. אני טועה?


מה שכן, הנה משהו נחמד: אנשי האקדמיה (האמריקאית) העלו קטעי וידיאו קצרים מתוך אירוע חלוקת פרסי האוסקר למפעל חיים שהתקיים אתמול בהוליווד. הנה כל הקטעים. והנה, לפניכם, מקבץ (לחצו פעמיים על חלון הווידיאו כדי להפעיל):



א. פיל אולדן רובינסון, במאי-תסריטאי שאני נורא אוהב ("שדה החלומות"), אבל שאני מניח שז'אן-לוק גודאר היה בז לסרטיו (הסנטימנטליים), לו היה צופה בהם אי פעם, מרים כוסית לכבוד גודאר, שכמובן לא טרח להגיע לאירוע:







(אגב, הנה ראיון קצר עם גודאר מלפני כמה ימים בו הוא מסביר שהוא לא נסע לאירוע כי אין לו ויזה וכי אין לו כוח לטיסות הארוכות, וגם כי הוא לא מבין למה האקדמיה בכלל רוצה לתת לו את הפרס הזה).



ב.


הזוכה השני היה איליי וולך, ששיחק ב"הטוב, הרע והמכוער" וב"הסנדק 3 " (ולאחרונה ב"וול סטריט 2 "). קלינט איסטווד נזכר בפגישה הראשונה שלהם לפני 45 שנה על הסט של סרג'יו ליאונה בספרד. פששש… גודאר וליאונה באותו ערב הוליוודי. איכות.






ג.

הזוכה העיקרי של הערב היה פרנסיס פורד קופולה, שקיבל את הפרס על שם אירווין תלברג, פרס המוענק למפיקים הבולטים ביותר בהוליווד (ושב-82 שנות האוסקר חולק רק 38 פעמים). הנה רוברט דה נירו, בנאום משעשע, שמזכיר שקופולה הוא היינן הכי גדול שאי פעם ביים אותו בסרט:






והנה קופולה עצמו, שמודה בענווה שזה פרס מפעל חיים על הקריירה שלו כמפיק (של סרטים כמו "הסייח השחור" ו"הנבואה"). קופולה מספר שהוא מצלם סרט חדש והוא עכשיו בתקופת צילומי לילה אז הוא לא הכין שום מילות תודה מראש, ומתחיל לעשות חיקויים של ג'ק וורנר וסמיואל גולדווין – שהוא עוד הספיק לעבוד עבורם בסוף שנות הששים:




15 תגובות ל - “גודאר, ליאונה, איסטווד, קופולה”

  1. מורן 15 נובמבר 2010 ב - 19:13 קישור ישיר

    אולי שינוי לטובה בהפקות סרטים בארץ?
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1019,209,56794,.aspx

    קופולה ואיסטווד זה הוליווד, למה שגם לנו לא יהיה קצת קולנוע מסחרי?

    ===============

    רוה למורן: זו החלטה די שנויה במחלוקת. איגודי היוצרים מאוד מתנגדים לה. היא הופכת את "זוהי סדום" לתקדים שכעת ישוכפל רבות. אני לא יוצא נגד הרעיון הזה באופן א-פריורי. מה שכן, הוא מעביר את היוזמה להתנעת פרויקטים מהקרנות אל הזכיינים, וזו דווקא סיטואציה מעניינת, שיהיה מסקרן לראות מה היא תוליד. מה שבטוח הוא שממחר בבוקר יתחילו לעבוד על גרסאות קולנועיות ל"רמזור" ואולי אפילו ל"החיים זה לא הכל". אגב, לא בטוח שזה דבר רע.

  2. Eran 15 נובמבר 2010 ב - 19:34 קישור ישיר

    Eli Wallach was in The Godfather 3, not 2

  3. יניב אידלשטיין 15 נובמבר 2010 ב - 19:35 קישור ישיר

    כל הכבוד לאקדמיה על הביצים לתת את הפרס ליוצר שלא שם עליה קצוץ. באמת. ורובינסון לא ניסה לייפות את זה בנאום שלו. אשכרה פירגון אמיתי לקולנוען משפיע שראוי לכבוד. שאפו ענקי.

  4. יניב אידלשטיין 15 נובמבר 2010 ב - 19:37 קישור ישיר

    בקשר לתגובה הקודמת – מה ימנע מהזכייניות לנפח הוצאות ולהשקיע מיליונים בסרטים שלא זקוקים להם? איך מפקחים על הכספים שייצאו מכיס ימין וייכנסו אל כיס שמאל?

  5. במחשבות 15 נובמבר 2010 ב - 20:10 קישור ישיר

    לגבי הזכייניות: השורה התחתונה היא החשובה ביותר. ציטוט מתוך הכתבה:
    "כמו כן, סתמה המועצה את הגולל על מקרים שבהם זכיינים גזרו קופון לאחר שהשקיעו בסרט שעובד גם לסדרת טלוויזיה: נקבע כי לזכיין לא תינתן הכרה כפולה לסרט קולנוע ולתוכנית מסוגה עילית שנגזרה ממנו."

    זה קרה לפחות פעמיים וזה באמת היה שפל המדרגה.

  6. איתן גפני 15 נובמבר 2010 ב - 20:57 קישור ישיר

    ומצד שני, זה אולי יגביר את העשייה של קולנוע מיינסטרים אמיתי בארץ – ולא מיינסטרים לדעת מחליטי ההחלטות בגופים השונים. כלומר – נראה יותר סרטי ז'אנר, אולי…?

  7. אינדירה גנדי 15 נובמבר 2010 ב - 21:23 קישור ישיר

    מה זה מיינסטרים? זה כמו טרול?

  8. Eran 15 נובמבר 2010 ב - 22:42 קישור ישיר

    ג'פרי וולס לוקח אייטמים מ-Gawker,פה ושם. נראה לי שהווידאו הזה של קאצ'-פרייזס מפורסמים מ-60 שנות טלוויזיה ב-146 שניות, יעלה אצלו עוד היום…

    http://tv.gawker.com/5690431/60-years-of-televisions-most-memorable-catch-phrases-in-146-seconds

  9. מישהו 16 נובמבר 2010 ב - 1:04 קישור ישיר

    היום הלכתי ללב בתל אביב,
    כדי לראות את "המדריך למהפכה",
    מסתבר שלא מספיק שאף אחד לא הולך גם ככה לראות את הסרט עכשיו הקולנוע עצמו מרחיק את הצופים המעטים.
    הוסבר לי ולחברה שלי שבאולם שבו מוצג הסרט אין מזגן[תזכורת-היה מאוד חם היום]
    ואז נשאלנו אם אנחנו עדיין רוצים כרטיסים לסרט.
    קשה לי לאמין שמישהו נכנס לראות את הסרט בהקרנה הזאת.
    מוזר!

  10. דני 16 נובמבר 2010 ב - 6:59 קישור ישיר

    חדשות אוסקר:

    15 סרטים בשורט ליסט לסרט האנימציה הטוב ביותר. יהיו השנה 3 מועמדים לסרט הטוב ביותר (בניגוד לשנה שעברה אז היו 5).

    "צעצוע של סיפור 3" די סגור על מועמדות ועל זכייה (ומועמדות בקטגורית הסרט הטוב ביותר). וכנראה שגם "הדרקון הראשון שלי". הסרט השלישי יהיה כנראה או "פלונטר" של דיסני או "קוסם האשליות" של שומה.

  11. דני 16 נובמבר 2010 ב - 6:59 קישור ישיר

    לסרט האנימציה* הטוב ביותר

  12. עדן 16 נובמבר 2010 ב - 9:17 קישור ישיר

    גם אני לא פוסל על הסף את החלטת הרשות ואין לי בעיה שהיא תוביל ליותר עשייה מסחרית. חבל לי שאיגודי היוצרים מיהרו להתנגד מבלי שהתקיים דיון רציני בנושא.

  13. שלומי 16 נובמבר 2010 ב - 11:17 קישור ישיר

    בהקשר להחלטת הרשות: אני דווקא מקווה שיהיו יותר "זוהי סדום". לטווח הקצר הסרטים היותר איכותיים יידפקו בקופות, ובהמשך יתמעטו, ולטווח הארוך הילדים שרואים היום סרטי זבל ישראליים, יחפשו בבגרותם סרטים ישראליים יותר עמוקים.

  14. אינדירה גנדי 16 נובמבר 2010 ב - 13:05 קישור ישיר

    האם "התחלה" זו עוד מלודרמה אמריקאית משפחתית נבובה בהרבה כסף עם הרבה בומבות, חוסר הגיון תסריטאי + פרצופו המיוסר והקרטוני של ליאונרדו, או סרט איכותי שמתעלה אף על סרטיהם של פליני ואלן רנה שמתעסקים בזמן וחלום (במאים שיש להם משהו הודי מרנין בעומק נשמתם)? האם "התחלה" מדגדגת אפילו את קצות אצבעות רגלם של יצירות המופת הישראליות המיינסטרימיות האחרונות כגון "זוהי סדום" או "פעם הייתי"?
    התשובה שלי – … לא יודע!

  15. רז 16 נובמבר 2010 ב - 15:18 קישור ישיר

    ובהמשך להודעות של דני: רוג'ר איברט נשפך בבלוג שלו מסרט האנימציה Out of Sight שבוים על ידי שלושה סטודנטים בטייוואן. האמת? בצדק.

    http://blogs.suntimes.com/ebert/movies-free-online/nbsp-nbsp-nbsp-other-twitterpa.html


השאירו תגובה