29 נובמבר 2010 | 11:30 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

סרטים שמדביקים כ"כלבת"

מחרתיים יעלה בבתי הקולנוע "כלבת", סרט האימה הישראלי הראשון וסוג של הברקה שאני מאוד שמח ממנה ולקראתה, וכדי להתחמם לקראת המאורע, ביקשתי משני הבמאים, אהרון קשלס ונבות פפושדו, שייבחרו את חמשת סרטי האימה שהכי השפיעו עליהם בבואם לביים את "כלבת". אחרי שרואים את הסרט, חלק מהבחירות צפויות למדי, אבל אחרות מפתיעות. ויש גם כמה סרטים שאני חייב להשלים כי לא ראיתי. אז הנה, סרטי האימה המומלצים ומעוררי ההשראה וההשפעה של יוצרי "כלבת":



פורסם ב"פנאי פלוס", 24.11.2010



 

(הערה: אל תיכנסו לקטעי הווידיאו אם אתם מתחת לגיל 17 או אם סקס ואלימות פוגעים בכם או יכולים לסבך אתכם).

 

 

א.

הבחירות של אהרון קשלס

 

 

1.

"פלנט טרור" (2007)

מופע ההצדעה של רוברט רודריגז לתרבות ה"גריינדהאוס" מגולל לילה בחייה של עיירה שלווה שהופכת נגועה ואלימה בעקבות ניסוי בנשק כימי-ביולוגי. היכולת הפנומנלית לשזור עלילה מרובת דמויות ועמוסת פיי-אופים, השימוש בהומור שחור-אדום לצד רגעי הזוועה, הם רק חלק מהדברים שלקחנו ל"כלבת". אך יותר מכל, הייתה זו יכולתו של רודריגז להשתמש בז'אנר הברוטאלי כדי לשזור סיפור אהבה פשוט. עד כמה שזה פשוט להתאהב בבחורה שיש לה רגל-תותח.

 

 

2.

"הבית האחרון משמאל" (1972)

העיבוד המחודש שווס קרייבן ("סיוט ברחוב אלם") יצר ל"מעיין הבתולים" של אינגמר ברגמן הוא עדיין אחד ממותחני האימה האפקטיביים ביותר שנוצרו. אבל זה אך מתבקש כשיוצרים סרט שיש לו שני חלקים סימטריים כשבראשון האנסים מתעללים בקורבנותיהם ובשני האנסים הופכים לקורבנותיה של המשפחה הנוקמת. אני מעריץ במאים שמתעללים בקהל שלהם כדי לייצר דיון אתי בשורשיה של האלימות האנושית.

 

 




 

3.

"הטרמפ" (1977)

הרבה לפני "הטרמפיסט" בכיכוכבו של רוטגר האוור, היה זה דיוויד הס ("הבית האחרון משמאל"), שביקש לעלות לרכב של זוג בורגני מהוגן (פרנקו נירו בתפקיד חייו וקורין קלרי היפהפייה) . אם בדקות הפתיחה הצופה משוכנע שהטרמפיסט הוא הסוציופת בסרט, הרי שבסופו הוא למד שאין דבר מפחיד יותר מנישואים לא מאושרים. האופן שבו התסריט המושלם משחק במערך הציפיות של הקהל הוא לא פחות ממבריק ואם יש סרט שהייתי רוצה לעשות לו רימייק ישראלי זה הסרט הזה.

 

 




4.

"The Mist" (שנת 2007)

אחד מסרטי האימה האדירים והלא מוערכים של עשר השנים האחרונות. פרנק דרבונט ("חומות של תקווה") בוחן את השפעותיו של איום חיצוני על המרקם האנושי השברירי של עיירה בארה"ב. ההחלטה של דרבונט (ותודה לסטיבן קינג) להגביל את הסרט ללוקשיין מרכזי אחד (סופרמרקט) ולזמן קצר יחסית הם החומרים שמהם קורצו הסיוטים הקולנועיים המחרידים ביותר. גם "כלבת".

 

 

5.

 

"דחויי השטן" (2005)

רוב זומבי כל-כך התאהב במשפחה המעוותת והסדיסטית מ"בית 1000 הגופות" עד שהוא החליט ליצור עבורה סרט המשך נעלה. תראו לי במאי נוסף שמסוגל לקחת אוסף נבלים ונבלות וליצור עבורו סוף מיתולוגי, אוהד ומעריץ ברוח "קיד וקסידי" או "תלמה ולואיז". רוצחים מלידה -סיפור אגדה!

 

 

ב.

הבחירות של נבות פפושדו

 

1.

"28 יום אחרי" (2001)

אם פעם קראו להם זומבים והם היו מדדים באיטיות, היום קוראים להם נגועים והם מהירים כאצנים. אצנים קניבלים. דני בויל ביים סרט דל תקציב שהפך לקאלט והגדיר מחדש תת-ז'אנר שלם.

 

 

2.

"Altered" (שנת 2006)

אחרי ההצלחה של "פרוייקט המכשפה מבלייר" אד סנצ'ז יצר סרט אימה/מד"ב דל תקציב שנשען על קונספט תסריטאי והפקתי מבריק: ארבעה אמריקאיים דרומיים ולא חכמים במיוחד חוטפים חייזר ומענים אותו במוסך שלהם כפעולת נקם על מות חברם מידי חייזרים.

 

 

 




3.

"Intacto" (שנת 2001)

סרטו הראשון של הבמאי של" 28 שבועות אחרי". תסריט רהוט ומשוכלל על קבוצת אנשים שיש ביכולתם לשדוד את המזל. אם אתם מחפשים בית ספר שיעניק לכם שיעור מאלף בבימוי רגעי אימה ומתח הירשמו כאן!

 

 




4.

"קיוב"  (1997)

הייתי בן 17 כשהסרט הזה הדביק לי את הלסת לריצפה. המותחן המופרע והאלים הזה ייסד תת-ז'אנר שלם של סרטי "כמה אנשים מתעוררים במקום זר ומוזר מבלי לדעת איך הם הגיעו לשם ועכשיו עליהם לשרוד". וינצ'נזו נטאלי, הבמאי, לימד אותי את כל מה שצריך לדעת על שימוש בלוקיישן אחד והפיכת דלות הפקתית לעושר תוכני.

 

 

5.

"מגרש השדים" (1973)

הפחיד לי את הצורה והצורה שלי לא מפחדת בקלות. האמא, האבא ורוח הקודש של סרטי האימה. וויליאם פרידקין העניק לי שיעור באיך מפחידים בלי לצאת מהבית. כמה שנים מאוחר יותר הוא יעשה את "באג" ויעניק לי שיעור באיך מפחידים בלי לצאת מהבית האטום.

 

==================

 

ואפרופו "כלבת": אם אתם רוצים להפחיד ולצמרר את החברים שלהם, היכנסו לאתר הפרומו הזה של "כלבת" בו אתם יכולים לשלב את שמות חבריכם בתור הלחץ וההיסטריה של הטיזר של "כלבת".

נושאים: בשוטף

11 תגובות ל - “סרטים שמדביקים כ"כלבת"”

  1. עמית איצקר 29 נובמבר 2010 ב - 12:06 קישור ישיר

    בחירות לא רעות אבל אני עדיין לא מבין את הבחירה ב"בית האחרון משמאל" של ווס קרייבן כסרט אימה טוב על ידי כל כך הרבה אנשים. זה סרט דיי גרוע שלא עומד בכלל במבחן הזמן. שלא לדבר על הדמויות הקריקטוריסטיות והמגוחכות של השריף וסגנו.

  2. אור 29 נובמבר 2010 ב - 12:34 קישור ישיר

    אחלה פוסט, אחלה רעיון, והכי חשוב – כלבת אחלה אחלה סרט.

  3. קישקוש 29 נובמבר 2010 ב - 12:36 קישור ישיר

    הרימייק של הבית האחרון משמאל מתעלה על המקור.ועד היום לא מבין את ההתלהבות הזאת מרוב זומבי והסרטים המגוחכים שלו.
    חוץ מזה אחלה רשימה ובהצלחה עם הסרט.

  4. קינג קונג 29 נובמבר 2010 ב - 13:11 קישור ישיר

    דחויי השטן אכן יצירת מופת. אבל נראה לי שלו היו לומדים את התסריט המופתי של טרנטינו לחסין מוות ולא את זה המבולגן של רוריגז, אולי הייתה מתקבלת תוצאה קצת יותר קוהרנטית.

  5. איתי 29 נובמבר 2010 ב - 13:40 קישור ישיר

    גם אני מאוד אהבתי את “The Mist”
    בחירות מוצלחות.

  6. מיכאל 23 29 נובמבר 2010 ב - 17:27 קישור ישיר

    'אינטקטו' סרט לא רע בכלל!

  7. יניב 29 נובמבר 2010 ב - 17:44 קישור ישיר

    האם עוד מישהו חושב ש28 יום אחרי נשען על resident evil, משחק המחשב: [המצלמות הסטטיות הממוקמות בזוויות "לא נכונות", העורבים, האופן שבו הזומבים נעים ומצולמים…]

  8. איתן 29 נובמבר 2010 ב - 18:23 קישור ישיר

    אני מעריך שב"סרטים שאתה צריך להשלים" נכלל גם intacto . מסכים עם מיכאל – סרט בכלל לא רע, ואפילו טוב מאוד. מצחיקים הטריילרים האמריקאים האלו – הסרט הוא ספרדי, ומעט מאוד ממנו מתרחש באנגלית, אבל כמעט כל המשפטים באנגלית שיש בסרט – הוכנסו לטריילר. מקס פון סידוב בתפקיד "היהודי" – זה ששרד את השואה, אז דבר כבר לא יפגע בו.רגעים מסוימים בסרט הזה הדהדו לי את 13 – זאמטי הצרפתי/גרוזיני המשובח (אני מופתע שהסרט הזה לא ברשימה של נבות. מותחן מורט עצבים שגם הוא, ברובו, בלוקיישן אחד).
    ו The mist הוא אחד הסרטים האפקטיביים של העשור האחרון לטעמי.

    אני לא אוהד של הז'אנר הזה, כך שיכול להיות שאני אהיה קצת מסויג מ"כלבת", אבל אני אראה אותו מתישהו השבוע.

  9. יונתן 4 דצמבר 2010 ב - 23:46 קישור ישיר

    ברכות על היוזמה. אני ממליץ להרחיב אותה לפינה קבועה, על ז'אנרים שונים.

  10. free psychic chat 16 ינואר 2011 ב - 22:40 קישור ישיר

    Sight before hearsay.

  11. Buddy Masure 28 ינואר 2011 ב - 0:07 קישור ישיר

    Do you have twitter or facebook ? i will follow you friend


השאירו תגובה