25 ינואר 2011 | 09:30 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד 32 יום לאוסקר: מי יהיו המועמדים?

תוספת של הרגע האחרון, 15:00: שני הימורים אחרונים שאני חייב לשחרר, חצי שעה לפני. אני רוצה להמר ש"אני אהבה" יהיה מועמד לפרס עיצוב התלבושות. ושג'וליאן מור תהיה מועמדת לשחקנית ראשית (יחד עם אנט בנינג). אלה שתי הפתעות שנראה לי שיהיה נחמד לפגוש.


בחזרה לפוסט המקורי:


בגיליון "פנאי פלוס" של השבוע שעבר התחלתי לפרק את טקס האוסקר המתקרב לגורמים ראשוניים, ולנסות לראות על מי ועל מה אפשר כבר להמר. הנה ניסיון שלי לנסות להמר על מה שצפוי, ומה שעשוי להיות הפתעה, במועמדויות לאוסקר שיוכרזו היום אחרי הצהריים. אגב, כשמסתכלים על המועמדויות הצפויות, מתברר ששני הסרטים שאמורים לצאת היום אחה"צ עם הכי הרבה מועמדויות הם "נאום המלך" ו"התחלה". "הרשת החברתית", שאין לו מועמדויות רבות בתחום התלבושות/עיצוב ו/או אפקטים, לא ייראה כמו הסרט המוביל במירוץ. אנחנו כמובן נהיה כאן לדווח על המועמדים בזמן אמת.


פורסם ב"פנאי פלוס", 19.1.2011



זהו. גלובוס הזהב מאחורינו. וכל אגודות המבקרים באמריקה חילקו את פרסיהם. עכשיו הגיע הזמן לדבר האמיתי: לחודש האחרון של עונת האוסקרים, בו יחלקו כל האיגודים המקצועיים בהוליווד את פרסיהם, בו יחולקו גם פרסי הבאפט"א של האקדמיה הבריטית, ובסופו – ב-27 בפברואר – בו יחלקו את האוסקר לסרט ש-5,777 חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע יחליטו שהוא הטוב מבין סרטי 2010. דיון באוסקרים צריך על פי רוב להיפתח במילמול אפולוגטי: כן, נכון, זו תחרות, זו לא אמנות; כן נכון, המון סרטים מעולים מעולם זכו באוסקר והמון סרטים מחורבנים כן זכו באוסקר; כן, נכון, זה כולה האוסקר. אבל עבור חובבי הקולנוע (האמריקאי), האוסקר זה כמו ליגת האלופות לחובבי הכדורגל או הפיינל פור לחובבי הכדורסל. לא תמיד הנבחרת האהובה עליך בגמר, לא תמיד הנבחרת שמגיעה לה זוכה, ולפעמים זה השופטים המנאייקים ולא טיב המשחק שמכריע את התוצאה. ובכל זאת, זה אקשן. ואומר אף יותר מזה: בסופו של דבר, אי אפשר באמת להתעלם מסרט שזכה לאהדה של תעשיית הקולנוע ההוליוודית (המורכבת, אגב, מחברים ברחבי העולם. יש גם כמה ישראלים שהם חברי אקדמיה. חיים טופול, למשל). זכייה באוסקר אומרת משהו על הסרט, על התקופה, על מיומנות העשייה שלו, על האופן שבו הוא תיקשר עם הקהל שלו. זכייה באוסקר, למרות כל ההסתייגויות, היא עדיין משהו לשים לב אליו.

 

והשנה במיוחד. דומני שהשנה, רשימת עשרת הסרטים המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקרים תהיה מהמשובחות ביותר מזה שנים. זו רשימה שמכילה כמה סרטים מעולים ממש, כמה מה יצירות מופת אדירות, וכמה מהם פשוט סרטים טובים. זה רשימה שתעיד ששנת 2010 היתה לא רעה בכלל, ושבאופן כללי יש תחושה שמיטב התוצר תזכה לייצוג.

 

ביום שלישי, 25.1, בשעה 15:35 שעון ישראל (חמש וחצי לפנות בוקר בלוס אנג'לס) יוכרזו שמות המועמדים לאוסקר (אתם יכולים לצפות בזה בשידור חי בסי.אן.אן או סקיי ניוז). ואני נמצא כאן כל החודש הקרוב, כדי להניח את צווארי על גיליוטינת הנבואה ולנסות להמר מי יזכר במה. לעיתים אני מצליח, לעיתים אני נכשל. אבל זה כיף.

 

ובכן, תמונת מצב נכון לסוף ינואר: המוביל המשמעותי ביותר לזכייה באוסקר הוא "הרשת החברתית", הסרט ההוא על הקמת פייסבוק שביים דיוויד פינצ'ר על פי תסריט מהיר כמכונת יריה של ארון סורקין. ההימורים העיקריים מבטיחים לשלושתם כרגע אוסקרים: על הסרט, הבימוי, והתסריט המעובד. אבל לא כל כך מהר: כי כמה מחזאי האוסקר האמינים ביותר עדיין מהמרים שדווקא "נאום המלך" הוא זה שיזכה. למה? כי הפלח המבוגר בהוליווד מתקשה להתחבר להתפעלות מהפייסבוק הזה שכולם מטרטרים עליו, ומשפחת המלוכה הבריטית הרבה יותר מגרה את חושיהם. ויש כמה מומחי אוסקר אמריקאים שטוענים שבגלל שהמירוץ בין "הרשת החברתית" ל"נאום המלך" כה צמוד יש סיכוי שדווקא סרט שלישי יתגנב מאחוריהם ויזכה בפרס. האם זה יהיה "פייטר"? או "אומץ אמיתי" של האחים כהן? או "ברבור שחור"?

 

בשלב הזה, אני מרגיש די בטוח בעצמי כדי לקבוע בבטחון מסוים שאני מתקשה לראות תסריט (כרגע) שבו "הרשת החברתית" לא זוכה באוסקר בתור הסרט הטוב ביותר (אני שומר לעצמי את הזכות לשנות את דעתי במהלך 38 הימים הבאים).

 

 

וגם, בשלב זה של המירוץ, נראה לי שיש עוד כמה זוכים די ודאיים באוסקר, שיכולים כבר עכשיו לנוח על זרי הדפנה: קולין פירת, נראה לי, יזכה בוודאי באוסקר כשחקן ראשי, על תפקידו כמלך ג'ורג' השישי ב"נאום המלך". ו"צעצוע של סיפור 3" יהיה בוודאי הזוכה בקטגוריית סרט האנימציה. בשבועות הבאים נעיין מקרוב במועמדויות הראשיות וננסה לבחון ולהמר מי יזכה בכל אחת.

 

 

הנה הימור ראשון: מה יהיו עשרת הסרטים המועמדים לאוסקר כפי שיוכרזו ביום שלישי. ובכן, על שמונה סרטים ממש קל להמר: "הרשת החברתית", "נאום המלך", "ברבור שחור", "פייטר", "התחלה", "הילדים בסדר", "צעצוע של סיפור 3" ו"אומץ אמיתי".

 

 

זה משאיר ארבעה סרטים שינסו להידחף לשני המקומות הנוספים. הימור יחסית בטוח: "127 שעות" ו"גנב עירוני" יהיו בפנים. יש אפילו סיכוי שגם הסרט העצמאי "קר עד העצם" ידחוק החוצה את אחד משני הסרטים האחרונים ויכנס במקומו. אבל אני חייב לתת כאן הימור טיפה נועז יותר: יש לי תחושה שיש פער מסוים בין חזאי האוסקרים ובין מצביעי האוסקר. אלה האחרונים, אני חש, מאוד התלהבו מ"סופר הצללים" של רומן פולנסקי. הכללתו בעשיריה תיחשב הפתעה גדולה, כי כמעט אף אחד לא חוזה אותה, אבל לי יש תחושה שזה עשוי לקרות. במקרה כזה, "גנב עירוני" ישאר בחוץ ו"סופר הצללים" יכנס פנימה. ובכלל, לא אתפלא אם "סופר הצללים" יזכה בכמה וכמה מועמדויות שרבים לא חוזים לו, אפילו בקטגוריות בכירות כמו בימוי ותסריט. אם תהיה הפתעה עיקרית ביום שלישי, היא תבוא מצד פולנסקי.

 

הפתעה נוספת שיש לי תחושת בטן לגביה: חאווייר ברדם, נראה לי, יהיה מועמד לפרס השחקן על תפקידו ב"ביותיפול". רוב חזאי האוסקר מהמרים נגדו. יתכן ועליי להתחיל ולהקשיב להם ולא לסמוך על תחושות בטן שלי. מצד שני, איפה הכיף בזה?


נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “עוד 32 יום לאוסקר: מי יהיו המועמדים?”

  1. רותם 25 ינואר 2011 ב - 9:42 קישור ישיר

    המספר הנמוך (או כך נדמה לי) של חברי אקדמיה מעלה את השאלה: איך מישהו נהיה חבר אקדמיה? זה בטח לא כמו בארץ אני משער.

  2. בני 25 ינואר 2011 ב - 10:06 קישור ישיר

    אורי קליין קטל חצי את הסרט "ברבור שחור". והוא ממשיך בדרכו הגורפת לקטל שחקניות או כוכבות קולנוע ולשלול את ייחודיהן. הוא עשה זאת בתחילת העשור עם קידמן, רנה זלווגר, המשיך עם ריס וויתר'ספון, סנדרה בולוק, קריסטין סטיוארט, ג'ולי ועכשיו פורטמן. טעות בידיו אם נכון לטעון שאף אחד לא מוכן לקלוז אפ. הוא אפילו קטל את ייחודיו וקסמו של גורג' קלוני. נדמה שהכוכבים כיום מכנים או מזוייפים או חסרי חיים?
    הזוהר חלף אבל הכישרון נשאר. האומנם נכון לטעון כך? לא נצליח לחדור למוחו של קליין מדוע השחקנים והכוכבים בימינו כה חסרים ייחודי? האם נסכים חלקית או שמא יש אמת באמירתו?

  3. רז-ש 25 ינואר 2011 ב - 11:14 קישור ישיר

    סופר הצללים באמת יכול להיות הפתעה גדולה. אולי עלית על משהו כאן. (אגב אני שנאתי את הסרט הזה) מה שכן נסחפת קצת עם קטגוריית הבימוי- גם ככה יש תחרות גדולה מאוד על המקום החמישי בין אומץ אמיתי לפייטר. אין שם מקום לעוד מועמד. ואם היה מקום זה היה הולך לבימאית של הילדים בסדר. אני אישית מהמר על האחים כהן.

    ===============

    רוה לרז: אז תסריט. ולהאחים כהן, לדעתי, יש סיכוי טוב יותר מאשר לדיוויד או. ראסל להיות מועמדים על בימוי. אורי 1 בתגובה שמתחתינו נותן את ההימור הצפוי והשקול לקטגוריות הסרט והבימוי, ורוב הסיכויים שזה מה שיקרה בסוף (בקטגוריית השחקן, אני מאמין, יש לג'ף ברידג'ס סיכוי טוב יותר מאשר למארק וולברג).

  4. אורי 1 25 ינואר 2011 ב - 11:33 קישור ישיר

    "מי שלא מסתכן, לא מרוויח"
    הימורי למועמדים:
    פרס הסרט [אני מתגעגע לתקופה בה היו רק חמישה]:
    נאום המלך
    הרשת החברתית
    ברבור שחור
    התחלה
    פייטר
    הילדים בסדר
    צעצוע של סיפור 3
    127 שעות
    אומץ אמיתי
    גנב עירוני

    בימוי
    דיויד פינצ'ר
    טום הופר
    דארן ארונובסקי
    כריסטופר נולאן
    ג'ואל ואיתן כהן
    [וזהירות מדיויד או ראסל]

    שחקן
    ג'סי אייזנברג
    ג'יימס פרנקו
    קולין פירת
    רוברט דובאל
    מארק וולברג
    [וזהירות מג'ף ברידג'ס]

    שחקנית
    נטלי פורטמן
    אנט בנינג
    ניקול קידמן
    ג'ניפר לורנס
    מישל וויליאמס
    [סיכוי קטן גם להילארי סוואנק]

    שחקן משנה
    ג'פרי ראש
    כריסטיאן בייל
    ג'רמי ריינר
    אנדרו גארפילד
    מארק רופלו

    שחקנית משנה
    היילי סטנספילד
    מליסה ליאו
    איימי אדאמס
    מילה קוניס
    הלנה בונהם קרטר
    [ישנה אפשרות שחברי האקדמיה ישבצו את סטיינספילד דווקא בקטגוריה הראשית ואז היא תתפוס את מקומה של מישל וויליאמס ואילו ג'קי ווויבר תשתחל לקטגוריה המשנית]

    בהצלחה לרובם וואלק שיפיצו בארץ את כל הסרטים המועמדים, בלי פדיחות

    מישהו יודע אם משדרים בארץ את טקס פרסי איגוד השחקנים? [לא השטיח האדום, הטקס עצמו]

  5. סריטה 25 ינואר 2011 ב - 12:47 קישור ישיר

    מותר להצטרף?

    http://srita.net/2011/01/23/%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%A8-201011-%D7%94%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9D/

  6. ערן 25 ינואר 2011 ב - 12:49 קישור ישיר

    נראה שאפשר אולי להתחיל לסמן "נישות" של מועמדויות בעידן העשירייה: סרט של האחים כהן, סרט של פיקסאר, הסרט העצמאי הבולט.

  7. טופאק 25 ינואר 2011 ב - 13:45 קישור ישיר

    אבל מה אתה אומר על "חיים יקרים"? יכנס?

    ============

    רוה לטופאק: לא. (תגובה זו נכתבה ב-14:53. תוך שעה נדע באמת. ולמרות שעל פי כל הגיון אין ל"חיים יקרים" שום סיכוי הסרט הזה הצליח שוב ושוב לעשות את הבלתי צפוי. אז מי יודע…).

  8. גיא אורבניאק 25 ינואר 2011 ב - 14:53 קישור ישיר

    למרות שהפעם הרגשתי חוסר ספורטיביות מסוים בלהמר על המועמדים,מכיוון שבערך בכל גילדה ובכל ארגון מבקרים מדובר בדיוק באותם סרטים ושמות,הנה ההימורים שלי:

    1.הסרט הטוב ביותר

    1.הרשת החברתית

    2.נאום המלך

    3.ברבור שחור

    4.התחלה

    5.פיטר

    6.אומץ אמיתי

    7.הילדים בסדר

    8.צעצוע של סיפור 3

    9.מאה עשרים ושבע שעות

    10.גנב עירוני

    אפשרות אלטרנטיבית:סופר הצללים

    2.במאי

    1.דייויד פינצ'ר-רשת חברתית

    2.טום הופר-נאום המלך

    3.דארן ארונופוסקי-ברבור שחור

    4.כריסטופר נולאן-התחלה

    5.דייויד או. ראסל-פייטר

    אפשרות אלטרנטיבית:האחים כהן-אומץ אמיתי

    3.שחקן ראשי

    1.קולין פירת'-נאום המלך

    2.ג'סי אייזנברג-רשת חברתית

    3.ג'יימס פרנקו-127 שעות

    4.ג'ף ברידג'ס-אומץ אמיתי

    5.רוברט דובאל-Get Low

    אפשרות אלטרנטיבית:מרק וולברג-פייטר

    4.שחקנית ראשית

    1.נטלי פורטמן-ברבור שחור

    2.אנט בנינג-הילדים בסדר

    3.ג'ניפר לורנס-קר עד העצם

    4.ניקול קידמן-Rabbit Hole

    5.ג'וליאן מור-הילדים בסדר

    אפשרות אלטרנטיבית:מישל וויליאמס-Blue Valentine

    5.שחקן משנה

    1.כריסטיאן בייל-פייטר

    2.ג'פרי ראש-נאום המלך

    3.אנדרו גרפילד-רשת חברתית

    4.מרק רופאלו-הילדים בסדר

    5.ג'רמי רנר-גנב עירוני

    אפשרות אלטרנטיבית:ג'ון הוקס-קר עד העצם

    6.שחקנית משנה

    1.מליסה לאו-פייטר

    2.היילי סטיינפלד-אומץ אמיתי

    3.איימי אדמס-פייטר

    4.הלנה בונהם קרטר-נאום המלך

    5.מילה קוניס-ברבור שחור

    אפשרות אלטרנטיבית:ברברה הרשי-ברבור שחור

    7.תסריט מקורי

    1.נאום המלך

    2.הילדים בסדר

    3.התחלה

    4.ברבור שחור

    5.פייטר

    אפשרות אלטרנטיבית:עוד שנה

    8.תסריט מעובד

    1.רשת חברתית

    2.אומץ אמיתי

    3.צעצוע של סיפר 3

    4.מאה עשרים ושבע שעות

    5.קר עד העצם

    אפשרות אלטרנטיבית:גנב עירוני

    9.סרט בשפה זרה

    1.Incendies-קנדה

    2.ביותיפול-מקסיקו

    In A Better World.3-דנמרק

    4.Tambien La Lluvia-ספרד

    5.Life, Above All-דרום אפריקה

    אפשרות אלטרנטיבית: Confessions-יפאן

    10.סרט אנימציה באורך מלא

    1.צעצוע של סיפור3

    2.The Illusionist

    3.הדרקון הראשון שלי

    אפשרות אלטרנטיבית:פלונטר

    11.צילום

    1.אומץ אמיתי

    2.התחלה

    3.ברבור שחור

    4.נאום המלך

    5.מאה עשרים ושבע שעות

    אפשרות אלטרנטיבית:שאטר איילנד

    12.עריכה

    1.התחלה

    2.רשת חברתית

    3.ברבור שחור

    4.רשת חברתית

    5.נאום המלך

    אפשרות אלטרנטיבית:127 שעות

    13.עיצוב אמנותי

    1.התחלה

    2.נאום המלך

    3.אליס בארץ הפלאות

    4.אומץ אמיתי

    5.שאטר איילנד

    אפשרות אלטרנטיבית:ברבור שחור

    14.עיצוב תלבושות

    1.אליס בארץ הפלאות

    2.נאום המלך

    3.ברבור שחור

    4.אומץ אמיתי

    5.הסערה

    אפשרות אלטרנטיבית: אין לי מושג, אבל נהמר על "בורלסקה".

    15.מוזיקה מקורית

    1.נאום המלך

    2.רשת חברתית

    3.התחלה

    4.אליס בארץ הפלאות

    5.מאה עשרים ושבע שעות

    אפשרות אלטרנטיבית:סופר הצללים

    16.סאונד

    1.התחלה

    2.אומץ אמיתי

    3.מאה עשרים ושבע שעות

    4.ברבור שחור

    5.רשת חברתית

    אפשרות אלטרנטיבית:צעצוע של סיפור 3

    17.עריכת סאונד

    1.התחלה

    2.צעצוע של סיפור 3

    3.אומץ אמיתי

    4.מאה עשרים ושבע שעות

    5.ברבור שחור

    אפשרות אלטרנטיבית:הדרקון הראשון שלי

    18.אפקטים

    1.התחלה

    2.אליסה בארץ הפלאות

    3.הארי פוטר ואוצרות המוות

    4.טרון:המורשת

    5.מכאן והלאה

    אפשרות אלטרנטיבית:האקסים של החברה שלי

    19.איפור

    1.אליסה בארץ הפלאות

    2.וולפמן

    3.ג'ונה הקס

    אפשרות אלטרנטיבית:אומץ אמיתי

    20.סרט דוקומנטרי באורך מלא

    1.Inside Job

    2.'Waiting for ‘Superman

    3.Restrepo

    4.The Tillman Story

    5.Gasland

    אפשרות אלטרטיבית:Exit Through The Gift Shop

  9. Ferry pour la Grece 27 ינואר 2011 ב - 23:55 קישור ישיר

    Thanks friend. That has been interesting reading


השאירו תגובה