29 מרץ 2011 | 15:53 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה סרטי אנימציה צריכים לחופשת פסח אחת?

אם אתם, כמוני, אוהבים לשחק פוקר הפצה, הרגע חילקו לכם פול האוס. שימו לב למה שיקרה בבתי הקולנוע ביום חמישי הבא: שלושה סרטי אנימציה (שקול בפוקר לשלישיית תשיעיות) ושני סרטים עם ג'יימס פרנקו (לכאורה זוג נסיכים, אבל הסרטים כבר לא ממש טריים, אז נגיד שזה זוג עשיריות). כן, יונייטד קינג החליטו לתפוס טרמפ על ההפצה של "127 שעות" ולצרף לאותו סוף שבוע גם את "יללה" שהם מחזיקים במחסן כבר כמה שבועות טובים. "יללה" סרט נהדר בעיניי, וגם "127 שעות" לא רע בכלל.

 

אבל רגע. שלושה סרטי אנימציה יוצאים יחד בסוף שבוע אחד?! טירוף. נכון, בסוף השבוע הבא מתחילה חופשת פסח בבתי הספר, וכולנו יודעים שהסרטים שהכי מצליחים בארץ בשנים האחרונות הם סרטי אנימציה (ובמקום השני, קומדיות רומנטיות). ובכל זאת: שלושה מפיצים שונים נלחמים על אותו קהל בדיוק? מצד שני, אולי הם מכירים את הקהל שלהם ויודעים שההורים הכנועים בארץ (כן, גם אני) בלי בעיה יקחו את ילדיהם לשלושה סרטי אנימציה חדשים בשבוע אחד. שאם חושבים על זה, זה הטירוף האמיתי. זו בולימיה קולנועית.

 

שלושת הסרטים הם "נומיאו ויוליה" (קולנוע לב), "ריו" (פורום פילם/מטלון) ו"הופ ארנב" (ג.ג). שני הראשונים בתלת מימד, השלישי יוצא בדיבוב לעברית בלבד. אני מניח שקדחת האנימציה בימי החופשות בארץ הגיעה עד אוזני בכירי האולפנים בהוליווד, כי "ריו" יוצא בארץ שבוע לפני אמריקה, כדי ללכוד את נופשי פסח.

 

אבל רגע, זה עוד לא הכל. כי שבוע אחר כך ייצאו עוד שני סרטי אנימציה, שלא ברור מאיזו תחתית חבית גירדו אותם: "חלומו של דולפין" תוצרת פרו, ו"חתול במגפיים" תוצרת צרפת (שקצת נראה כאילו הוא מנסה לגנוב את הזרקור מהספין אוף של "שרק" שדרימוורקס מוציאים בנובמבר השנה). הטריילרים לשני הסרטים האלה נראים זוועה. אבל בני 3 לא ישימו לב.

 

במילים אחרות: חמישה סרטי אנימציה חדשים תוך שבועיים, שיצטרפו ל"רנגו", "דרושות אמהות במאדים" ו"יוגי דוב" שכבר מציגים (מעניין אם "אמהות" ו"יוגי" יחזיקו מעמד על המסכים עד פסח). שמונה סרטי אנימציה. מה שאומר דבר אחד: בחופשה בת 20 יום מהלימודים, חסרים כאן עוד 12 סרטי אנימציה כדי למלא את שאר הימים!

 

 

וכן, גם אני אצטרך להתמודד עם כל זה עם הילדות שלי בחופשת הפסח. בעיקר כי להקרנות ל"נומיאו ויוליה" ול"הופ ארנב" לא יכולתי להגיע, ול"ריו" אני ממילא לא מוזמן. מצד שני, אף אחד מהסרטים האלה לא ממש מגרה אותי. הטריילר ל"ריו" נראה בעיני איום, נטול כל בדיחה (אבל יפה לעין), והטריילרים ל"נומיאו ויוליה" ול"הופ ארנב" נראים כמו בדיחה אחת, קצת מאולצת, שנמתחת על סרט שלם (צפו בטריילר ל"נומיאו ויוליה" וספרו כמה פעמים הם חוזרים על אותה בדיחה שעוסקת ב-stealth. אם צריך לחזור על אותה בדיחה פעמיים בשביל הטריילר, דמיינו מה קורה בסרט. ובדיחת הפטריה/fungi/fun-guy כל כך ישנה וממוחזרת שזה מביך). ו"הופ ארנב"? רציניים? סרט על ארנב הפסחא? זה חתיכת תקדים, מפיצינו. אם ארנב הפסחא הולך, זה אומר שמעכשיו אתם חייבים לנו כל חנוכה את כל סרטי סנטה קלאוס שאתם גונזים באופן כה מסורתי.

 

אבל כאמור: בחופשה, כל מה שהילדים והוריהם מחפשים שיהיה מצויר, מדובב ורצוי בתלת מימד. מעניין אם אני אצליח לעמוד בפרץ מול בנותיי.

 

 

ואם יש לכם כבר טווינז בבית – בנות 12 והאיזור – אז הפסח הזה כולו "ג'סטין ביבר, הפרומו להופעה בפארק הירקון בתלת מימד" ו"ירח אדום – אנחנו רוצים שתחשבו שזה 'דמדומים' החדש".

 

כן. אני זה שחשב שהסרט ג'סטין ביבר חמוד. תלו אותי.

 

===============

 

אבל רגע. זוכרים את הימים שהיה יוצא בארץ סרט אנימציה מדובב אחד בשנה? לעיתים פעם בשנתיים. ואת כל הדיבובים עשתה שפרירה זכאי? ושסרטי אנימציה מדובבים בטלוויזיה היו כלואים למשבצות השידור לילדים של החינוכית וערוץ 1, עד 17:30? בשנים האחרונות נראה שכל תחום הדיבוב בארץ זינק. אין לי מספרים, אבל יהיה מעניין לברר כמה כסף זורם שם בשנה. יש בין קרוב ל-20 סרטי קולנוע מדובבים בשנה, ועם שפע ערוצים לילדים, המון תוכניות טלוויזיה מדובבות. פרוספריטי בעולם הדיבוב?

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “כמה סרטי אנימציה צריכים לחופשת פסח אחת?”

  1. מובטל 29 מרץ 2011 ב - 16:22 קישור ישיר

    אני רוצהנ להיות מדבב! איך מתקבלים?

  2. אלון רוזנבלום 29 מרץ 2011 ב - 19:19 קישור ישיר

    ראשית, שכחת עוד סרט אנימציה שמתרוצץ לו על המסכים בימים אלו, "פינגווינים יכולים לעוף" ושנית, אני בטוח את הימים החסרים יוכלו להשלים הסינמטקים השונים, אני יודע שלפחות אנחנו (סינמטק חולון) וסינמטק הרצליה מקרינים במהלך הפסח את "נסיך מצרים" בדיבוב לעברית (כן, עותק פילם, וכן, במצב טוב 🙂

  3. okok4 29 מרץ 2011 ב - 21:39 קישור ישיר

    חג הפסחא בהופ ארנב שולי מאוד (מוזכר בקושי שלוש פעמים בסרט). בשביל ילדים קטנים מדובר בארנב שעבד במפעל לממתקים וברח כי הוא רוצה להיות נגן תופים.


השאירו תגובה