13 אוגוסט 2011 | 22:25 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

"השוטר" זוכה, האקדמיה נבהלת

"השוטר" של נדב לפיד זכה הערב בפרס מיוחד מטעם חבר השופטים בפסטיבל לוקרנו. הפרס, בסך 30,000 פרנקים שוויצרים (שיתחלקו בין לפיד ובין המפיק שלו, איתי תמיר), הוא הפרס השלישי השני בחשיבותו בפסטיבל. בפרס ברדלס הזהב זכה הסרט הארגנטינאי "חזר לתמיד", שגם זכה בפרס השחקנית. בפרס הבמאי ובפרס השחקן זכה הסרט הרומני "כוונות טובות". בפרס חביב הקהל זכה הסרט הקנדי "מיסייה לזר".

 

פסטיבל לוקרנו הוא אחד התומכים הראשונים והוותיקים בקולנוע הישראלי, ותמיד ידע לזהות את היצירות הישראליות פורצות הדרך. "אוונטי פופולו" של רפי בוקאי זכה שם בברדלס הזהב ב-1986, ו"אדי קינג" של גידי דר זכה שם בברדלס הברונזה ב-1992 ו"הכלה הסורית" של ערן ריקליס זכה שם בפרס הקהל ב-2004.

 

תוספת: טוד מקארתי ב"הוליווד ריפורטר" מתלהב מ"השוטר". ההתלהבות שלו מצטרפת לשבחים שהסרט כבר קיבל מ"וראייטי", "סקרין דיילי", "אינדי-ווייר" (ו"סינמסקופ").

 

==================

 

בכתבה ששודרה ביום רביעי בגלי צה"ל על המחאה ההולכת וגוברת של חברי אקדמיה נגד האקדמיה ותקנונה, אמרה אילנה שרון, מנכ"לית האקדמיה שתקנון העמותה ישונה בקרוב בעקבות המחאה. זו, למעשה, הפעם הראשונה שהאקדמיה מודה ששינוי נמצא באופק, ושפעולות המחאה – שהתחילו עם שאול דישי ואליו הצטרפו מיקי רוזנטל, אורי ברבש ואחרים – עשויות אכן להביא לשינוי באקדמיה. אלא ש… ייתכן והשינוי ששרון מדברת עליו גם הוא אינו חוקי.

 

הנה הסיפור מתחילתו. ביום רביעי שודרה בפינת התרבות היומית בגלי צה"ל כתבתו של רום אטיק על המחאה. לא עניין של מה בכך, אגב: גידי אורשר, מבכירי התחנה ועורך אתר גל"צ, הוא גם מראשי האקדמיה לקולנוע. דישי ושות' תימללו את הכתבה שלו, ושלחו בתפוצה עולמית במייל:

 

מגיש: "בשבוע הבא יוכרזו המועמדים לפרסי אופיר – המועמדים הסופיים לפרסי האוסקר הישראלי, רגע לפני שכל זה קורה, קמה לה קבוצה של אנשי קולנוע בולטים ביניהם: אורי ברבש, מיקי רוזנטל ואחרים, הטוענת שהליך בחירת הסרטים אינו תקין ושראשי האקדמיה לא מאפשרים לחברים פתחון פה ודמוקרטיה. רום אטיק כתבנו, על מחאת הקולנוע שצוברת תאוצה:

 

רום אטיק: "במשך שנים נשמעו תלונות רבות על האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, הגוף המארגן את טקס פרטי אופיר, אבל עכשיו – 22 אנשי קולנוע חברי אקדמיה, ביניהם פרופ' ג'אד נאמן, מיכה שגריר ואורי ברבש, החליטו לצאת לכיכר אל-תחריר של הקולנוע הישראלי. הם טוענים שבאקדמיה שולטת קבוצה שאינה מאפשרת לשאר היוצרים להתבטא ולהיות מעורבים בקבלת ההחלטות, כפי שמסביר העיתונאי מיקי רוזנטל:

 

מיקי רוזנטל: "לא ברור לנו האם הדרך שבה הסרטים נבחרים היא נכונה. האם התוצאות הן תוצאות אמת? הסירוב העקשני של הנהלת האקדמיה לפתוח אותה לדמוקרטיזציה, לשמוע את החברים האחרים –  בעיניי זה סוג של דיקטטורה; אפילו מובראק הלך, עוד מעט אסד יילך, רק באקדמיה לקולנוע שולטים שמה כמה אנשים שמסרבים לשמוע את שאר החברים."

 

הכתב רום אטיק: "חברי הקבוצה אף הפיצו חוות דעת משפטית שערך עו"ד נוי ברינט שקבע כי ביטול  האסיפה הכללית של כלל חברי האקדמיה בשנת 2000 אינו חוקי עפ"י חוק העמותות. בינתיים, שאול דישי, ממובילי המחאה, ממתין לחודש ספטמבר – לא להכרזת המדינה הפלסטינית, אלא דווקא לטקס פרסי אופיר, שלאחריו מאיימת קבוצת המורדים לפתוח בהליכים משפטיים.

 

שאול דישי: "אנחנו לא רוצים לפגוע באנשינו שיש להם סרטים ויש להם מועמדויות, אבל אם ההנהלה לא תתעשת – אני חושב שלא יהיה מנוס אלא לפעול באמצעות עורך-הדין, על מנת שרשם העמותות יחליט מה צריך לעשות על מנת שתהיה דמוקרטיה בעמותה של אסיפת החברים."

 

הכתב רום אטיק: "הנהלת האקדמיה לא נענתה לדרישות המוחים. אך בימים האחרונים הוחלט כפשרה לקיים אסיפה שיוכלו להיבחר אליה נציגים. כך מספרת מנכל"ית האקדמיה אילנה שרון: –

 

"החלטנו עפ"י בקשת חברים באקדמיה לשנות את המבנה של האסיפה הכללית לאסיפה כללית נציגותית, וכשיבחרו הנציגים לאסיפה הכללית החדשה יהיה בסמכותם לערוך שינויים בתקנון."

 

הכתב רום אטיק: "האם השינוי יספק את המוחים? – לא ברור, הם עדיין מחכים לפרסום ההודעה הרשמית, בכל אופן הם מדגישים – שלא יפסיקו להילחם עד שתהיה דמוקרטיה גם באקדמיה."

 

עד כאן האייטם בגלי צה"ל מיום רביעי. אלא ש…

 

אלא שצוות המחאה מפנה את תשומת הלב לכך שגם התגובה של שרון אינה חוקית. עו"ד ברינט אומר לצוות המחאה: "שיהיה ברור, לאף אחד אין סמכות לשנות את התקנון לאסיפה כללית נציגותית. הסמכות הזו נתונה אך ורק לאסיפה כללית של כלל חברי העמותה. אסור לאפשר מחטף שבמסגרתו גוף אחר יחליט על קיומה של אסיפה כללית נציגותית".

 

 

 

 

 

 

 

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “"השוטר" זוכה, האקדמיה נבהלת”

  1. ברק 13 אוגוסט 2011 ב - 22:37 קישור ישיר

    לא הבנתי כלום. בעיקר לא הבנתי מהן בעצם הדרישות של המורדים ? …

    [שאני אבין, האם אין אסיפה שנתית של כל החברים ?
    האם אי-אפשר להעלות הצעות להצבעה על שינוי התקנון ?]

  2. שאול דישי 13 אוגוסט 2011 ב - 22:49 קישור ישיר

    לא ברק, אין אסיפה שנתית של כלל החברים במסגרת "אסיפה כללית" כפי שמחייב חוק העמותות הנוהג במדינת ישראל.

    קשה להאמין, נכון?!

    המאבק שלנו הוא לקראת ולמען שזה ישתנה ויתוקן בקרוב, ותהיה דמוקרטיה באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-62007-00.html

  3. שמעון 13 אוגוסט 2011 ב - 23:55 קישור ישיר

    השוטר זכה בפרס שמוגדר מקום שני
    Premio speciale della giuria
    Prize from the Cities of Ascona and Losone (30.000 CHF to be shared equally between the director
    and the producer) awarded to the second best film:
    HASHOTER (Policeman) by Nadav Lapid, Israel
    רק למען הדיוק

  4. שאול דישי 14 אוגוסט 2011 ב - 0:20 קישור ישיר

    ברכות לבמאי נדב לפיד ולמפיק איתי תמיר על זכיית סרטם "השוטר" בפרס המיוחד של חבר-השופטים בפסטיבל לוקארנו, שווייץ.

    קוֹלָה כבוד.

  5. נוריאל 14 אוגוסט 2011 ב - 19:37 קישור ישיר

    "אנשי קולנוע חברי אקדמיה, ביניהם פרופ' ג'אד נאמן, מיכה שגריר ואורי ברבש, החליטו לצאת לכיכר אל-תחריר של הקולנוע הישראלי…"
    ואם כבר מאזכרים תחריר בהקשר עם הקאדמיה הישראלית לקולנוע אז צריך להדגיש כאן תופעה מדהימה. בכל העולם ואשתו וכולל רוטשילד הישראלית, הגיל המכסימלי של המהפכנים בקושי נושק ל30. בכיכר התחריר של האקדמיה הגיל ההתחלתי של המהפכנים האלה הוא 65. שמעתם טוב. אשכרה מהמפכה אוטנטית שמתחילה במושב זקנים. בהשוואה לפוליטיקה זה כמו לחשוב על ברק שיקום מחר בבוקר, יניח אוהל בשדרה ויצעק שהוא דורש מהפכה. דישי, רוזנטל, שגריר, ג'אד, ברבש, בוסגלו, וולמן וכאלה.. אלה מקופחים אותנטיים שהם צועקים לכם פתאום באוזן מהפכה וצדק דמוקרטי? אופו הפייס בוק, אופו הצעירים, מה זו הבדיחה הזו? זו לא מהפכה שמסתאבת זו מהפעה שמתחילה מסואבת. רוצים מהפכה אמיתית? תשתקו. לכו הצידה ותנו לקולות של צעירים להשמיע מחאה אוטנטית אם אכן יש להם כזו, אם שווה להם בכלל להוציא אנרגיה על קישקוש תפל בנוסח ש"חבורת הפראים" האלה דורשת.

  6. אלברטו 14 אוגוסט 2011 ב - 19:57 קישור ישיר

    הסיבה היחידה שנכנסתי לאייטם הזה היתה כדי לקרוא למה האקדמיה נבהלת מזה ש"השוטר" זוכה. זה בכוונה ככה? לא יפה.

  7. שאול דישי 15 אוגוסט 2011 ב - 12:26 קישור ישיר

    הודעה מיוחדת לנוריאל הדואג והמודאג.

    אנשינו הטובים והלא-מקופחים בעליל – "המוחים והמוחות של המוחים" – הם במנעד הגילים שבין 30 ועד 75 = מיטב אנשי הקולנוע במדינת ישראל.

    והכי חשוב: אנחנו נשיג את מטרתנו הדמוקרטית והמועילה לקוֹל ולתמונה המצטלמת.

    המשך יום מעולה.

  8. לביא 15 אוגוסט 2011 ב - 21:13 קישור ישיר

    נוריאל- אתה אידיוט.
    מה שאתה אומר בעצם, זה שרק מחאה של צעירים שווה משהו (ואפילו לא מבחינה מעשית, אלא עיקרונית), מי שצריך לשתוק זה אתה.

  9. נוריאלה שתוקה 16 אוגוסט 2011 ב - 9:22 קישור ישיר

    נוריאל צודק.
    אין לבטוח באף אדם מעל גיל שלושים. איך שאתה מגיע לגיל שלושים אתה נעשה
    זקן ומסואב שרק כסף בראש שלו.
    ונכון שאמרו זאת לפניו:
    במהפכה של 1967 השיקגו סבן
    האגדתיים הכריזו
    DONT TRUST ANYONE OVER THIRTY
    ולכן צודק נוריאל,
    כי אין, אין מה לעשות,
    מהפכות נעשות כאשר אתה מוכן
    להתאבד עליהן!
    וזה לא מתרחש בגיל הבינה
    אלא רק לפני שמלאו לך שלושים.
    לדעתי בכלל צריך להקים מחנות ריכוז
    לאנשים מעל גיל שלושים
    כי הם מפריעים למהפכה האמיתית
    להתרחש:
    מהפכת "הנוער לשילטון".
    נוריאל אומר את האמת
    לפנים ובפנים
    ויש לתת לו את המקום והמרחב הראויים
    לאדם במעמדו וגילו.
    כנראה שהוא באזור הנפלא של 13-17
    והוא יודע שזיונים זה הכל-הכל
    ואין כמו מהפכה בשביל להביא
    ג'ינג'יות יפות וזיונים למכביר.
    תנו לנוריאל את הספייס שלו,
    תנו לנוריאל לגדול, תנו לו לקבוע.
    הבעיה היחידה היא שהחיטיארים
    יאלצו להפגש איתו כשהוא יגיע במועדו
    למחנה הריכוז – אבל עוד חזון למועד!
    תנו לנוריאל – איש הזיקפה – לחגוג
    את קיומה!
    תנו לנוריאל את המהפיכה!
    אין לבטוח באיש מעל שלושים!
    תנו לנוריאל את האפשרות לזיין!
    תחי המהפכה!


השאירו תגובה