19 ספטמבר 2011 | 13:44 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

פסטיבל חיפה: טפטוף של סרטים

זה אחד משני הימים (החילוניים) שאני אוהב בשנה: הימים שבהם מגיעות רשימות הסרטים שיוקרנו בפסטיבלי הקולנוע של ירושלים וחיפה ואני מתחיל לנבור ברשימות, להבין אילו מהסרטים להם ציפיתי יוקרנו, אילו סרטים מסקרנים אותי, ואילו אני מחכה בקוצר רוח, ואילו כבר ראיתי. ובמקביל, גם לקטר "למה הסרט הזה והזה לא נמצא". אז הנה, הצצה ראשונית של הסרטים הלא-ישראליים בפסטיבל חיפה.

 

שאפו ראשון לחיפה: הוא מדביק יפה מאוד את פסטיבל ונציה שנערך לפני חודש וחצי. סרט הפתיחה של חיפה יהיה "משחקי שלטון" בבימויו של ג'ורג' קלוני, שגם היה סרט הפתיחה של ונציה. "התפשטות", סרט הווירוסים/מחלות של סטיבן סודרברג, גם הוא טרי מוונציה (ומהפצה מסחרית לפני עשרה ימים באמריקה), יהיה סרט הנעילה. "טרה פרמה" של עמנואל קריאליזי, שזכה בפרס חבר השופטים בוונציה, יוקרן גם.

 

ויש גם מיטב מקאן: "דרייב", אחד הסרטים שיצאו עם הביקורות הכי נפעמות מקאן ושיצא עם פרס הבימוי, יוקרן. "חוף מבטחים" ("Le Havre") של אקי קאוריסמקי, יוקרן גם (ובכלל, נדמה שהמפיצים בארץ משתפים פעולה עם פסטיבל חיפה בשנה האחרונה יותר מאשר עם פסטיבל ירושלים. יתכן וזה רק עניין נסיבתי, שכן פסטיבל חיפה קרוב יותר למועד הפצתם המסחרית של הסרטים האלה. ויתכן וזה עניין אחר).

 

אגב, "דרייב" הוא הסרט השלישי ברציפות של ניקולס וינדינג רפן שמוקרן בחיפה, אחרי "ברונסון" ו"ואלהאלה עולה". ועוד אגב: ריאן גוסלינג מככב גם ב"דרייב" וגם ב"משחקי השלטון" (וגם עכשיו בבתי הקולנוע ב"מטורף, טיפש. מאוהב").

 

עוד סרטים שמסקרנים אותי:

 

"מרתה מרסי מיי מרלין" של שון דרקין, שמגיע מסאנדאנס (פרס הבימוי) ומקאן. ואגב, המפיק טד הופ יזכה להומאז' יפה בישראל בסוכות: הוא הפיק גם את "מרתה מרסי מיי מרלין" הקודר וגם את "סופר" האלים/קומי, שיוקרן בפסטיבל אייקון במקביל.

 

– "ילנה" של אנדריי זווייגנצייב ("השיבה"), זוכה הפרס השני של מסגרת "מבט מסוים" בקאן.

 

" – "אריראנג" של קים קי-דוק (לבד מול המצלמה), זוכ הפרס הראשון של "מבט מסוים" בקאן.

 

– "פרויקט נים", הסרט התיעודי החדש של ג'יימס מארש ("איש על חבל"), שנראה כמו גרסה תיעודית ל"כוכב הקופים: המרד".

 

– "מכתב לאיליה" התיעודי של מרטין סקורסזי (על איליה קאזאן).

 

– "הסרט הנמכר ביותר בעולם", הפרויקט הדוקומנטרי החדש של מורגן ספורלוק ("לאכול בגדול"), העוסק במיסחור סרטים ותוכניות טלוויזיה והשתלטות התוכן השיווקי על התוכן באמנות.

 

– "כשתקראי בשמך", החדש של ז'אנג יימו.

 

– "אמיגו", החדש של ג'ון סיילס.

 

– "הפלנטה הבודדה ביותר" של ג'וליה לוקטב (הסרט שזכה להמון שבחים בטורונטו השנה, עם חני פירסטנברג בתפקיד הראשי).

 

– "ארץ ישימון" של מיכל בוגנים.

 

– "שומר חוק" של ג'ון מייקל מקדונה (אחיו של זוכה האוסקר מרטין מקדונה, הבמאי של "ברוז'", וגם הסרט הזה מגיע מסאנדאנס).

 

– "החוב", הגרסה של ג'ון מאדן לסרטם של אסף ברנשטיין ועידו רוזנבלום.

 

עכשיו אני מתחיל גם לקבץ את רשימת האכזבות, שלל הסרטים שציפיתי וקיוויתי שיהיו בחיפה (או בירושלים) וכנרה בשלב זה הם בחזקת נעדרים ממסכי הקולנוע הישראליים. אבל בינתיים איהנה ממה שיש לפני שאתחיל להתחשבן עם מה שאין.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “פסטיבל חיפה: טפטוף של סרטים”

  1. גיל 19 ספטמבר 2011 ב - 15:20 קישור ישיר

    תהיה איזו רטרוספקטיבה השנה בחיפה?

    ============

    רוה לגיל: כן. לדירק (פיהוק) בוגארד, ליום הולדתו ה-90. יוקרנו פסבינדר, לוסי, ויסקונטי ועוד.

  2. PS 19 ספטמבר 2011 ב - 15:24 קישור ישיר

    לא לפספס את דרייב. וויליאם פרידקין פוגש את טקשי קיטנו (בתקופתו הטובה)

  3. רועי 19 ספטמבר 2011 ב - 15:26 קישור ישיר

    בתור חובב קולנוע וחיפאי הפסטיבל הזה גורם לגאווה אמיתית בכרמל.

  4. אורי 19 ספטמבר 2011 ב - 15:38 קישור ישיר

    מרתה מרסי מיי מרלן הוא האינדי שאני הכי מחכה לו כבר יותר משנה. איזו שמחה לשמוע שהוא מגיע.

  5. ניר נ. 19 ספטמבר 2011 ב - 20:02 קישור ישיר

    יאיר, באמת ? פיהוק ? הרטרוספקטיבה לדירק בוגרד היא אירוע מסעיר. לא רק בזכות כל הזדמנות לראות את "מוות בונציה" אלא את "קורבן". שחקן אדיר.

  6. mic 20 ספטמבר 2011 ב - 1:31 קישור ישיר

    דרייב מרתק

  7. ארז המדמם 20 ספטמבר 2011 ב - 10:20 קישור ישיר

    כמו כל שנה, אהיה בפסטיבל המוצלח בישראל. זה לא רק הסרטים והרטרוספקטיבות המבורכות- אלה גם האווירה המיוחדת ומרכז הכרמל היפהפה שתורמים לפסטיבל רבות.

    אני שמח שגם השנה נמשך ה"רומן" של חיפה עם הבמאי הדני ניקולס וינדינג רפן. הנסיונות הקולנועיים שלו תמיד מעניינים אם כי לא אחידים- "ברונסון" היה כביר בעוד "ולהאלה" היה סרט מבולבל ומאכזב ברמות שגם הויקינגים אינם מרשים. הייתי מכנה אותו אחד הסרטים המפוספסים ביותר בקולנוע המודרני.אני מאמין ש"בדרייב" חזר רפן לעצמו.

    אמן כן יהי רצון.

  8. Spartak 20 ספטמבר 2011 ב - 21:06 קישור ישיר

    תודה על המידע,מקווה שיוכל להיות בחיפה ולרואת חלק מהם…דרך אגב,אני מבין שאינפורמציה ממקור אישי,כי באתר הפסטיבל אין עדיין שום מידע?

  9. יוני 22 ספטמבר 2011 ב - 12:37 קישור ישיר

    "שומר חוק" הוא The Guard, ומדובר בסרט מבריק, מלוכלך ואלים באופן מפתיע, עם תצוגת משחק אדירה (כהרגלו) של ברנדן גליסן וכמה מהדיאלוגים השנונים ביותר ששמעתי. פצצה של סרט ומומלץ בחום.

  10. yaya 2 אוקטובר 2011 ב - 15:51 קישור ישיר

    סרט חדש של ג'אנג יימו? "כשתקראי בשמך"? עד כמה שידוע לי הסרט האחרון שלו יצא לפני כשנה בערך, והבא (עם כריסטיאן בייל) לא מתוכנן לצאת עד תחילת 2012. מישהו יודע משהו אחר?


השאירו תגובה