30 אוקטובר 2011 | 11:20 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

וירוס הזמן

מה ראו בני ישראל בסוף השבוע בקולנוע?

 

הסרטים הכי נצפים בסינמה סיטי בסוף השבוע (על פי אתר האינטרנט שלהם) היו "ג'וני אינגליש 2", "עולם הזמן", "משחקי שלטון", "התפשטות" ו"חיים בהחלפה". על פי אפליקציית יס פלאנט באייפון, הסרטים הכי נצפים ברשת הזאת היו "עולם הזמן", "ג'וני אינגליש 2", "התפשטות" ו"חיים בהחלפה".

 

על פי החישובים שלי, "ג'וני אינגליש 2" היה צריך לחצות את קו מאה אלף הצופים בסוף השבוע האחרון.

 

============

 

אגב, בסוף השבוע הראשון לצאתו (בשבוע שעבר), ראו בארץ את "החוב" האמריקאי/אנגלי כ-12,000 צופים. פתיחה נאה לסרט ישראלי, פתיחה צוננת לסרט הוליוודי. אני עכשיו סקרן: האם יצליח הרימייק להביא יותר צופים ישראליים מהסרט הישראלי המקורי, אותו ראו בארץ לפני ארבע שנים כ-60,000 איש?

 

==============

 

ומה מצב הסרטים הישראליים בבתי הקולנוע?

 

"בוקר טוב, אדון פידלמן" הגיע ל-45,000 כרטיסים. "אחותי היפה" הגיע ל-34,000 כרטיסים. ולמרות שאנשי "הערת שוליים" הוציאו קומוניקט על הגעתם ל-250,000 צופים, הרי שכשזה מגיע לכרטיסים, הם אמנן קרובים מאוד (245,000) אבל עוד לא שם. אם סופרים מספרי צופים – הקרנות סגורות למיניהן – ולא רק כרטיסים הנמכרים בקופות, המספרים גבוהים יותר.

 

ואת "השוטר" ראו בעשרה ימים רק 8,000 איש. אאוץ'. הסרט הישראלי הכי מרתק ומסעיר שנעשה כאן מזה זמן לא מצליח להתחבר (ולהתחבב) על הקהל.

 

================

 

"סינמסקופ" נמצא השבוע בדרכים, ואם אתם רוצים לראות את הבלוג בלייב יש לכם שתי הזדמנויות לעשות את זה.

 

ביום רביעי (2.11) ב-20:00 אהיה בסינמטק חולון, בפתיחת ההקרנות של סרטים ישראליים מהעשור האחרון לציון עשר שנים לחוק הקולנוע. הסרט שיוקרן הוא "ואלס עם בשיר" ולפניו אני אנסה להסביר מה קרה לקולנוע הישראלי בעשור האחרון. ולמה. הכניסה חינם!

 

במוצאי שבת (5.11) ב-20:30 אהיה בסינמטק הרצליה, שם מתקיימת החודש מחווה משובחת לבמאי התאילנדי פן-אק רטנארואנג. לפני הקרנת סרטו הנפלא "חיים אחרונים ביקום" אני אנסה במשך כחצי שעה ללמד אתכם איך מבטאים את שמו. בהמשך יוקרנו גם סרטיו "פלוי" ו"גלים נסתרים".

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “וירוס הזמן”

  1. פידלר 31 אוקטובר 2011 ב - 9:12 קישור ישיר

    אתה באמת מופתע ש"השוטר" לא מתחבב על הקהל הרחב ? הרי כמו יותר מדי סרטים ישראלים בשנים האחרונות גם הוא לא נעשה בשביל קהל אלא בשביל פסטיבלים.

  2. X 31 אוקטובר 2011 ב - 9:58 קישור ישיר

    אם הוא היה מוקרן בתל-אביב הוא בכיף היה מביא עוד כמה אלפים. אבל ככה זה כשהמפיץ שלך מעדיף להקרין בעיר הגדולה את "מה המספר שלך" על חשבונך.

  3. רותם 31 אוקטובר 2011 ב - 14:42 קישור ישיר

    הוא דווקא מוקרן בתל אביב. במוזיאון.

  4. X 31 אוקטובר 2011 ב - 15:31 קישור ישיר

    העובדה שלא ידעתי את זה מראה משהו על השיווק שלו. הקולנוע במוזיאון הוא בית האבות לסרטים, רגע לפני שהם מגיעים למות במגדל האופרה.

  5. ניר נ. 31 אוקטובר 2011 ב - 21:14 קישור ישיר

    צפיתי עכשיו ב"השוטר" ביס פלאנט (פעם שלישית). עותק הדיסיפי מעניק חוויה שונה לגמרי. הסרט נראה מחוספס מאוד. ישנן סצנות בהן הקידוד נראה לא תקין – כאילו קונטרסטים עדינים "נאכלים" -כאילו המחשב אינו יודע כיצד לעבד את הנתונים. העץ עליו יורים הנערים נראה כמעט מפוקסל והנסיעה של השוטר לקראת הפעולה גרעינית בצבעי RGB. כל זה אינו מפריע – אלא להפך מרומם את הסרט. הגעתי למסקנה שהצפיה בכל סרטי האקדמיה בקיץ האחרון ברצף מתמשך פגמה לי בהנאה וביכולת להעריך אותו. מדובר בסרט כביר בעיני. הישג עצום לקולנוע הישראלי.לצערי כשהסתיימו שמות השחקנים הריצו את הרולר בfast. שוב החמצתי את שם המלחין שכתב את המוזיקה המלווה את הפעולה. מישהו יודע מה שמו ? כמו כן בהקרנה שאחרי (עולם הזמן) הגיעה כיתה של ילדים בני 15. הרעישו כיאה לבהמות גסות. הסדרן לא עשה דבר. המנהל המליץ לי לא לבוא יותר להצגות יומיות.

  6. אור 1 נובמבר 2011 ב - 0:12 קישור ישיר

    ניר, ראיינתי את אביב אלדמע מעצב הפסקול של הסרט לפני כמה ימים, אז לשאלתך- הטראק המוזיקלי הוא קטע של באך שמנוגן ברבע מהמהירות המקורית שלו…

  7. אור 1 נובמבר 2011 ב - 0:14 קישור ישיר

    סליחה. טעיתי. זה בטהובן.

  8. ניר נ. 1 נובמבר 2011 ב - 5:17 קישור ישיר

    כמדומני בטהובן כתב יותר מרביעיית מייתרים אחת, לא ? 🙂 אז איזו ?


השאירו תגובה