22 נובמבר 2011 | 08:20 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

זריחת הדמדומים

אז "דמדומים 4" היה הסרט הכי נצפה בסוף השבוע בארץ. כלומר, בעולם.

 

אני הייתי בימים האחרונים ברחבי צפון הארץ, חווה סוגים שונים של ממטרים – מהטפטוף עד המבול – ולכן לא הספקתי לראות בעצמי את סרטו החדש של ביל קונדון ולחוות דעה האם יש בו ערך מסוים למי שאינו נמצא בקבוצת מעריצי הסדרה. אני תוהה האם יש עוד טעם שאעשה אתזה. ארבעה ימים אחרי צאתו, הסרט הזה פתאום נראה לי נורא פאסה.

 

מפיצי הסרט בארץ מדווחים שכ-50,000 כרטיסים נמכרו לסרט בסוף השבוע. ואכן הסרט מככב בראש הטבלאות גם ביס פלאנט וגם בסינמה סיטי. בטבלה באתר של סינמה סיטי מצוינים גם האחוזים מכלל הכרטיסים שמוכרים הסרטים המובילים ו"דמדומים 4" מוביל עם 9 אחוזים מכלל המכירות בקולנוע, יותר מכפליים מסרט שאחריו, "מיליארד סיבות לשוד"."מיליארד סיבות לשוד", אגב, היה הסרט הנצפה ביותר בארץ בשבועיים האחרונים והוא מכר עד כה כ-70,000 כרטיסים.

 

בתחום התלת מימד: "בני אלמוות" הוא הסרט השלישי הכי נצפה השבוע בסינמה סיטי וביס פלאנט. אבל "טינטין" לא ממריא. בשבועיים הראשונים להקרנתו הסרט מכר כ-20,000 כרטיסים בלבד. יתכן והטקטיקה הזאת, של הפצת סרטים בישראל לפני יציאתם באמריקה, פוגמת בפוטנציאל של הסרט בארץ, ומזיקה לתדמית השיווקית שלו? יתכן שהקהל הצעיר רואה את הפרסומות באתרים האמריקאים, מתעדכן מאתרי בידור אמריקאים (ואולי כך גם עיתונאי הבידור בארץ, שמכווננים כולם לכותרות הקופות האמריקאיות), וכשמגיע אליו "טינטין", חודש לפני יציאתו באמריקה, במקום להתלהב שהסרט מגיע למחוזותינו לפני אמריקה (ובמקביל להפצה האירופית) הוא מתייחס אליו דווקא כאל סרט נטול באז?

 

או אולי הקהל פשוט לא חיבב אותו מספיק?

נושאים: בשוטף

11 תגובות ל - “זריחת הדמדומים”

  1. איריס 22 נובמבר 2011 ב - 9:51 קישור ישיר

    לא מאמינה שאתה אפילו שוקל לראות זוועות כאלה…

    ומה נסגר עם הביקורות האיומות שהסרט החדש על ג'יי אדגר הובר של קלינט איסטווד וליאונרדו דה קפריו מקבל? אפילו קראתי באיזה מקום שאולי זו תהיה הפעם הראשונה בקריירה של איסטווד שהוא יקבל ראזי… אוי וי

  2. איריס 22 נובמבר 2011 ב - 11:17 קישור ישיר

    יש כאן 2 איריס!!
    אחת מעריצה שרופה של דמדומים ואחת מסתבר שלא! 🙂
    אני חושבת שאני הייתי כאן קודם!
    האם תוכלי בבקשה להוסיף לשמך סימן זיהוי נוסף? 🙂
    בכל מקרה, "שחר עולה" הוא סרט נפלא
    ראו ביקורתי:

    http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=8354

  3. hamlet 22 נובמבר 2011 ב - 11:32 קישור ישיר

    You should see Twilight
    because you are a critic.
    Still, it's bad film

  4. איריסע 22 נובמבר 2011 ב - 12:09 קישור ישיר

    אין בעיה הוספתי סימן זיהוי…
    ערפדים מנצנצים וחסרי שיניים נו באמת! בראם סטוקר מתהפך בקברו. ורוברט פטינסון וקריסטין סטיוארט הם שחקנים כמו שאני מלכת מצרים.

  5. איריס 22 נובמבר 2011 ב - 12:37 קישור ישיר

    תגובה לאיריסע-
    נכון, הסרטים במקור יודעים לחובבי הסדרה.
    אבל- ראי את הביקורת של רוה ואת תגובתי לדמדומים 3:
    http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=4481
    הפוקוס בסאגת דמדומים- הן בספרים והן בסרטים- הוא במשולש האהבה הנואש המתקיים שם. זה נושא אוניברסלי שלא מתקיים רק בז'אנר הערפדים.

  6. shai 22 נובמבר 2011 ב - 20:16 קישור ישיר

    So far, I haven't seen any movie in the Twilight series and I doubt if I ever will. It sound boring and uninteresting.I am not the target audience for this movie

    About Tin Tin-I think Tin Tin is not a familiar character enough in Israel,at least as much it is in Belgium and The Netherlands. It a shame that the audience do go and watch it because it is actually a fun movie.Maybe not a masterpiece but definitely one that keeps you interested for less than 2 hours. It also a movie that proves that Spielberg is fantastic action director

  7. shai 22 נובמבר 2011 ב - 20:18 קישור ישיר

    in the 2nd paragraph, the sentece- it's a shame the audience do go should be it's a shame the audience don't go

  8. אוהד קאופמן 23 נובמבר 2011 ב - 0:05 קישור ישיר

    אני גם חושב שלהוציא את "טיןטין" בארץ לפני שהוא הוקרן בצפון אמריקה הייתה טעות.הקהל הישראלי מאוד מושפע מדעת הקהל ומהבאז שסרטים עושים באמריקה.ולכן במקרה הזה לא הייתה לו שום אינדיקציה והוא בחר לא ללכת לראות את הסרט.

  9. אוהד 23 נובמבר 2011 ב - 20:08 קישור ישיר

    זה בסדר, אף אחד גם לא ילך לראות את טין טין בארה"ב. בגלל זה סוני (באירופה ודרום אמריקה) ופרמאונט (במזרח) עשו את השיקול של להוציא בעולם לפני הכשלון הצפוי בארה"ב וקיוו לטוב.

  10. איריס 29 נובמבר 2011 ב - 10:17 קישור ישיר

    מה החדשות האחרונות לגבי הרווחים של "שחר מפציע" בארץ ובעולם? אני כל הזמן חושבת על כך שקהל היעד הוא כל כך(!) מצומצם ובכל זאת היוצרים עושים מיליונים. איזה כיף שאתה יכול להתפרע עם היצירה הקולנועית שלך כמה שאתה רוצה ולישון טוב בלילה כי המיליונים יזרמו אליך לחשבון הבנק אוטומטית!

  11. איריס 6 דצמבר 2011 ב - 8:36 קישור ישיר

    באישורה כמובן, להלן ציטוט הביקורת על "שחר מפציע" מאת דניאל מנהלת פורום דמדומים באינטרנט " זה(הסרט) פשוט הספר. אז נכון שחסרים כמה ציטוטי מפתח.. וחלק חולקות על כישורי המשחק של קריסטן וטיילור.. אבל זה פשוט הספר. והם כולם פשוט העלו רמה במשחק שלהם, באמת שאני חושבת ככה. וגם בעיניי ביל קונדון הוא ללא ספק הבמאי המוצלח והנהדר מבין ארבעת הבימאים, אני ממש שמחה שהוא נותר לסרט האחרון. את כל הסצנות החשובות ממש- החתונה (אין מושלם מזה. סצנת החתונה המושלמת בתולדות הסרטים) המין, התגלית על ההריון, הלידה, השינוי.. הם עשו פשוט מושלם. האווירה של הספר לגמרי עברה.. ובעיקר- קריסטן. תודה לך אלוהים על קריסטן סטיוארט. שסופסוף קראה את הספרים, הבינה את הדמות שלה, ולמדה לשחק. היא ממש עשתה לי את הסרט, כי היא פשוט נהייתהבלה. ואני בכלל לא כזה אוהבת את הדמות של בלה!! אבל מן הסתם זו הדמות שהכי מזדהים איתה כי הספרים הם מנקודת המבט שלה.אז בלה וצ'ארלי. הם לגמרי הדמויות שעשו לי את הסרט. ואדוארד לפרקים. מה שבאמת הכי הפריע לי בסרט הוא היעדר הburning man(=סצינה חשובה בספר) זה חלק משמעותי ממש מהספר, שמאוד עוזר להבין את הדינמיקה בין ג'ייק לאדוארד.. וזה היה חסר. וזו אשמתו של רוב בעיני. או אולי ביל קונדון… אבל מישהו שם פישל ללא ספק. פישל בענק. אבל כאמור- בכל הסרטים יש פאשלות, וגם בזה, אבל בעיני כאן הסרט הכי מדוייק לספר- זה מה שהכי חשוב לי." עד כאן ציטוט של דניאל.
    ואני אנצל את ההזדמנות ואומר שעל פי אתר NUMBERS http://www.the-numbers.com/market/2011.php הסרט הוא מקום חמישי ברווחים בשנת 2011 והוא יצא רק לפני שלושה שבועות(!) אני מנסה לתאר לעצמי את ההרגשה של הצוות שיצר את הסרט – איזה אושר זה בודאי שהיצירה שלך כל כך פופולרית. יותר מכך- SUMMIT חברת ההפקות היא מקום 7 ברווחים עם רק 9 סרטים השנה, כשהאולפנים הגדולים מעליה עם כמות כפולה או משולשת של סרטים. נכון שלא הכל בחיים זה כסף, אבל מישהו עושה שם החלטות נכונות….


השאירו תגובה