04 דצמבר 2011 | 14:59 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

שניים בשחור-לבן

 

האתר של קרייטיריון ממשיך להציע מטעמים. לפני כמה זמן אלה היו פריימים מ"פאני ואלכסנדר", ועכשיו הם מצאו תמונה מהסט של "עד כלות הנשימה" מסביבות 1958-1959. כזכור, זה הסרט השני שאני הכי אוהב בעולם. זה מתוך הסיקוונס הארוך בחדר השינה של פטרישה. מימין, ג'ין סיברג; באמצע, הצלם האגדי ראול קוטאר, עם מצלמת הבולקס 16 מ"מ איתה צולם הסרט; ומשמאל, יהושע סימון. אה, סליחה, זה ז'אן לוק-גודאר. תענוג בשבילי להביט אחורה במכונת הזמן ולראות איך הסרט הזה צולם (מה שמדהים הוא שזה בקלות היה יכול להיות גם פריים מהסרט עצמו, עם הסט וההלבשה של סיברג בהמשכיות לסצינה).

 

================

 

ועוד בשחור-לבן, הנה קליפ שביים דארן ארונופסקי לשיר מתוך האלבום המשותף של מטאליקה ולו ריד. קליפ דל אמצעים שבעיקר מבהיר מה אפשר לעשות עם פנס אחד.

 


 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “שניים בשחור-לבן”

  1. x 4 דצמבר 2011 ב - 15:57 קישור ישיר

    כחבר המועצה, מה דעתך?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4156719,00.html

    ================

    רוה ל-X: דעתי היא שהמפיקים שכחו לקרוא את הקריטריונים הישנים שנכתבו לפני עשר שנים כדי להשוות את השינויים שהוכנסו בהם. בהנחה שהדיווח בוויינט מדויק, הם מתרעמים כאילו אלה הקריטריונים הראשונים שנכתבים לקולנוע הישראלי (והסאבטקסט שלהם הוא שהם רוצים שהכוח יהיה בידי המפיקים). דעתי הנוספת היא שזו טיוטה ראשונית שטרם נוסחה סופית, ושכל גופי התעשיה הוזמנו לדון עליה ביום חמישי באופן לא פורמלי ושדיון פורמלי יתקיים בהמשך, ולכן הרעיונות וההצעות והתרעומות, בהחלט ילקחו בחשבון. יתכן ויש שם טעויות. זה בדיוק השלב לדיון, וזה המסמך הראשוני שעליו הדיון יתקיים. דעתי היא שבתור מי שהיה שותף לניסוח חלק מהסעיפים במסמך הזה, יש דברים שאני חושב שהם טובים וחשובים, וכאלה שפחות יקרים לי (אולי יקרים לאחרים). דעתי היא שמועצת הקולנוע תפקידה לשרת את התעשייה, וזה אומר גם את המפיקים וגם את הקרנות, אבל בעיקר את היוצרים. ולאו דווקא את מי שצועק הכי חזק. לכן כל הערה חשובה וטובה וצריכה להיאמר, ואני מקווה שבסוף כולם ירגישו שהנוסח החדש משדרג מאוד את מה שהיה קודם ומוציא כמה כשלים היסטוריים שהיו במסמך הישן, מבלי לפגוע בכל מה שהיה טוב.

  2. אסף 4 דצמבר 2011 ב - 23:01 קישור ישיר

    בקשר לקליפ – אין אפילו שוט אחד שצולם בפנס אחד בלבד.

  3. יונה 6 דצמבר 2011 ב - 11:40 קישור ישיר

    מה גודאר מחזיק שם? תסריט???????


השאירו תגובה