15 דצמבר 2011 | 07:40 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

סאגים וגלובוסים

היום (חמישי) אחר הצהריים יפורסמו המועמדים לפרס גלובוס הזהב. אבל עד אז…

 

לא חלפה יממה מאז שכתבתי שהסרטים שיובילו את האוסקרים השנה יהיו "הארטיסט", "הוגו", "סוס מלחמה" ו"קרוב להפליא ורועש להחריד" והתפרסמו המועמדיות לפרסי גילדת השחקנים וזרקו חלק ניכר מהתיאוריות שלי לפח.

 

גילדת השחקנית (הסא"ג) מחלקת פרסים בפורמט שונה מהאוסקרים, אבל יש קורלציה רבה בין הזוכה בפרס האנסמבל בסא"ג ובין הזוכה בפרס הסרט הטוב באוסקרים. בשנה שעברה, למשל, הסא"ג ניבא באופן מדויק את כל הזוכים בפרסי המשחק וגם את פרס הסרט. אז על פי המועמדויות שהתפרסמו היום אלה הסרטים שיובילו את האוסקרים השנה: "הארטיסט", "העזרה", "היורשים", "חצות בפריז", "מסיבת רווקות".

 

מה שהופך את "הארטיסט", שוב, למועמד המוביל (הוא מחוזק על ידי אגודות העיתונאים וגם גילת השחקנים) אבל "העזרה" עשוי להפוך ל"נאום המלך" של השנה: סרט סביר, בינוני, שאיכשהו עינג את כולם. האם ל"הוגו" ו"קרוב להפליא ורועש להחריד" יש עדיין סיכוי? ובכן, לא ממש. סרט כמעט אף פעם לא זוכה באוסקר בלי מועמדות בסא"ג (יש בזה הגיון: השחקנים מהווים את הענף הכי גדול מבין מצביעי האוסקרים, אז הגיוני שיש חפיפה בין הצבעתם לגילדה ובין הצבעתם לאוסקרים).

 

הסרט היחיד שעדיין יש לו סיכוי מסוים ללא מועמדות בסא"ג הוא "סוס מלחמה", בשל היותו היו בעיקר סרט מלחמה ועם סוס ולא שחקן בראשו. בפעם האחרונה שסרט זכה באוסקר אבל מבלי שהיה מועמד בגילדת השחקנים קודם, זה קרה ב"לב אמיץ" ב-1995. "סוס מלחמה", כמוהו, הוא סרט מלחמה דוהר.

 

אני רק מקווה שזה לא יהיה "העזרה". אני כבר רוצה ששוב יזכה באוסקרים סרט שממש אכפת לי ממנו, ומ"העזרה" לא אכפת לי.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “סאגים וגלובוסים”

  1. איתן 15 דצמבר 2011 ב - 8:18 קישור ישיר

    תשמע, יאיר, אני חושב שמדובר במסקנה נמהרת מדי. מכיוון ש"קרוב להפליא וגו'" ו"סוס מלחמה" נכנסים למירוץ ברגע האחרון ממש, הם עדיין לא הצליחו לצבור מומנטום. וזה כל הסיפור. יהיו עוד ביקורות, ותהיה הצלחה קופתית ("סוס מלחמה" נראה לי סרט כריסמס מושלם), ויהיו עוד גילדות למינהו.

    אז נכון שגילדת השחקנים היא הגדולה ביותר באקדמיה, אבל התזמון שלהם הפעם לא קובע, בגלל החשיפה האיטית והמאוחרת של המתמודדים העיקריים.

    וכמה שאני אוהב את "חצות בפריס", נראה לי שהוא אולי יתברג בתחתית הרשימה של המועמדים (קצת מסובכת השיטה השנה. אני עדיין לא יודע כמה מועמדים יהיו בסוף), אבל אין מצב לזכייה. אולי תסריט.
    ו"מסיבת רווקות" – זה סרט לגלובוסים. לא לאוסקרים.
    כמו שכבר אמרתי – המירוץ השנה לא קונבנציונלי. הסוסים שרצו עד עכשיו נכים למדי. הסוסים האצילים נכנסים רק עכשיו. הם עוד ירוצו חזק. אל תדאג.

  2. מיכאל גינזבורג 15 דצמבר 2011 ב - 14:18 קישור ישיר

    אוף טופיק –
    בשישי ושבת MGM חוגגים יומולדת לגדול השחקנים האמריקנים, המפרי בוגרט, עם בכורה לחמישה מסרטיו.

  3. אוהד קאופמן 15 דצמבר 2011 ב - 14:28 קישור ישיר

    יאיר,
    למה כל כך לא אהבת את "העזרה"? אתה לא חושב שהוא ראוי לאוסקר / מועמדות בקטגוריית השחקנית ותלבושות לפחות?
    הנה הביקורת שלי על ה"עזרה":
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2207746

  4. אורון 15 דצמבר 2011 ב - 16:26 קישור ישיר

    אוהד, רוה כתב שלא אכפת לו מ"העזרה" – הרבה הרבה יותר גרוע מלא-אהבתי. ואני נאלץ להסכים ולהגיד שגם אני מעדיף שיזכה באוסקר סרט שממש שנאתי אבל לפחות עורר בי איזה רגש, ולא עוד סרט פרווה, עוד "נאום המלך" כזה. אדישות היא הדבר הכי גרוע שמבקר יכול להפגין כלפיי סרט.

  5. לביא 15 דצמבר 2011 ב - 20:50 קישור ישיר

    יאיר, לא הגזמת בהשוואה של "העזרה ל"נאום המלך"? שניהם סרטים לא גדולים, ממש לא יצרות מופת, שניהם נטולי מקוריות יצרתית, אבל המרחק בינהם גדול. "נאום" הוא סרט שעשוי בצורה מדוייקת, עם תסריט שנון ואינטלגנטי והוא יצירה שלמה ומענגת. "העזרה" הוא אמנם סרט מענג ומרגש, אבל עשוי בצורה די כושלת ורשלנית. לדעתי אין פה מקום להשוואה.


השאירו תגובה