06 ינואר 2012 | 13:17 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

הבא בתור הוא לא סוס, ככל הנראה

גילדת התסריטאים האמריקאית פרסמה את מועמדיה אתמול. כעקרון, זה פרס שלא ממש יכול להעיד הרבה לגבי האוסקרים כי כל התקנון שלהם שונה לחלוטין. יכולים להיות מועמדים, למשל, רק תסריטים של חברי הגילדה. זאת אומרת שסרטים עצמאיים, סרטים של יוצרים מתחילים או סרטים זרים כלל לא יכולים להתחרות שם. כך קרה בשנה שעברה ש"נאום המלך" זכה באוסקר על התסריט, אבל כלל לא היה מועמד לפרס גילדת התסריטאים. וכנ"ל השנה: "ארטיסט" לא יכול להיות מועמד לפרס הגילדה, כך גם "בגינרס", "אשת הברזל", "דרייב", "מרתה מרסי מיי מרלן" ואחרים.

 

אבל מבין הסרטים שכן היו כשירים למועמדות, מעניין לראות מי לא מועמד. ובכן, אלה "סוס מלחמה" ו"עץ החיים". "עץ החיים" כבר יצא מהמירוץ כשלא קיבל מועמדות מגילדת המפיקים, ועכשיו "סוס מלחמה" מתחיל להראות כסרט שסיכוייו הולכים ונעלמים: בלי תסריטאים ובלי שחקנים (וגם בלי מעצבי התפאורה, שפרסמו גם הם את המועמדים שלהם השבוע) לצידו, מי נשאר לו באקדמיה? נדע בשבוע שעבר האם הבמאים לפחות עדיין בעדו, יחד עם המפיקים. אבל הסוס הזה פחות או יותר מת.

 

עד כמה המועמדויות האלה תמוהות? עד כדי כך שבקטגוריית התסריט הדוקומנטרי הם כללו את "פינה" של וים ונדרס. סרט נפלא בעיניי. אבל… תסריט? תכל'ס, זה וידיאו-דאנס, לא?

 

מי נשאר לנו? "מסיבת רווקות". מדהים, אבל הסרט הזה סוחף מועמדויות. גם "היורשים", "העזרה" ו"חצות בפריז" ממשיכים להיות עקביים בהערכה שהם מקבלים.  וסטיב זייליאן, שמועמד פעמיים: על "נערה עם קעקוע דרקון" ו"מאניבול".

 

תסריט מקורי: "50/50", "חצות בפריז", "Young Adult", "מסיבת רווקות", "Win Win".

תסריט מעובד: "מאניבול", "נערה עם קעקוע דרקון", "היורשים", "העזרה", "הוגו".

 

================

 

שבועיים לפני טקס האוסקר יחולקו הפרסים הטכניים לאנשים שממציאים מכשירים, מכונות ותוכנות לקולנוע. אלה זוכי השנה. יש שם את ממציאי מצלמת הפאנטום, שאחראית על צילומי הסופר-סלואו-מושן שאנחנו רואים בזמן האחרון (מ"ג'ק-אס" ועד "מלנכוליה"); מפתחי תוכנת מנטרה, שמייצרת עשן ועננים דיגיטליים (אם הבנתי נכון); אנשי האופטיקה של צייס, שהמציאו עוד עדשה חדשנית שמאפשרת הכנסת אור גדולה יותר. ועוד. אם מישהו כאן בקיא בצדדים הטכניים של עולם הקולנוע יודע להסביר על החידושים וההמצאות שזוכים להכר אקדמיה, נשמח להשכיל בתגובות.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “הבא בתור הוא לא סוס, ככל הנראה”

  1. hamlet 6 ינואר 2012 ב - 13:48 קישור ישיר

    i still put my money on
    The Descendants , the Artist, Money Ball
    Tinker,Tailor…
    Talking about the Oscars
    I hope Drive can be the big
    surprise
    The film is much better than the book

  2. סטיבי 6 ינואר 2012 ב - 15:36 קישור ישיר

    פורסמה גם הרשימה הארוכה לבאפטא:
    http://www.guardian.co.uk/film/2012/jan/06/baftas-2012-longlist

  3. אילן 6 ינואר 2012 ב - 15:44 קישור ישיר

    לגבי הלינק מעליי- שנה מדהימה באיכותה לקולנוע הבריטי.

  4. לביא 7 ינואר 2012 ב - 1:18 קישור ישיר

    הרשימה המורחבת לבאפטא באמת מראה קולנוע בריטי מדהים באיכותו. השורט ליסט ל"סרט הבריטי הטוב ביותר" נראה מרשים יותר מרשימת המועמדים הצפויה לסרט הטוב באוסקר. כצפוי, גם הופעות המשחק המצטיינות של השנה בוצעו ע"י שחקנים בריטיים. מעניין שגם כאן "עץ החיים" זוכה להתעלמות מוחצת. חבל, קיוויתי לראות אותו מועמד לאוסקר. ממש מוזר שוונסה רדגרייב, התגלמות הקולנוע הבריטי, לא נמצאת בשורטליסט.

  5. סטיבי 7 ינואר 2012 ב - 13:15 קישור ישיר

    נכון שהיא לא נמצאת, אבל כמו כמה מהסרטים הבולטים שנעדרים מרשימת הבאפטא, היא זכתה לא מזמן ב-BIFA. כדאי להתבונן בשתי הרשימות יחד כדי לראות את כל הדברים הטובים בקולנוע הבריטי בשנה האחרונה.


השאירו תגובה