13 פברואר 2012 | 13:15 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

עזרה בדרך

סוף שבוע חלשלוש בקופות # ויולה דיוויס מצליפה בלשונה # קרוב להפליא ויפה להפליא גם # והיכונו, היכונו, יש לנו הפתעה בשבילכם

 

 

מה היו הסרטים הנצפים ביותר בישראל בסוף השבוע האחרון?

 

בסינמה סיטי: "אדם על הקצה", "לא תשכח", "אשת הברזל", "היורשים", "הכל בשביל הכסף". בגלובוס מקס: "לא תשכח", "היורשים", "המבריח", "השטן שבפנים", "אשת הברזל". ביס פלאנט: "היורשים", "הכל בשביל הכסף", "לא תשכח", "אשת הברזל", "כרוניקה בזמן אמת". ואם אני מצליח לשקלל אז נראה כאילו "לא תשכח" הוא הסרט הכי נצפה בישראל השבוע, אבל ש"היורשים" כנראה מאוד צמוד אליו במקום השני. "היורשים" היה במקום הראשון שלושה שבועות והוא כבר עבר את 90,000 הצופים.

 

אגב, מעניין לראות ברשימות הנ"ל איך עדיין יש פה ושם הבדלים בין רשתות הקולנוע על פי ההשתייכות שלהן למפיצים. הרי לא הגיוני שברמת גן וברמת השרון יש קהל שונה, נכון? אז איך זה שבסימה סיטי "אדם על הקצה" במקום הראשון אבל הוא לא נמצא בכלל בשתי הרשתות האחרות? פשוט כי בתור סרט של יונייטד קינג, חברה אחות של סינמה סיטי, הוא מקבל עדיפות בשיבוצים והוא מוקרן יותר פעמים ביום מכל סרט אחר באותו קולנוע. וכולם עושים את זה: "כרוניקה בזמן אמת" נמצא רק בדירוג של יס פלאנט, כי הוא מקבל טיפול מועדף שם בהיותו שייך לאותה חברת הםצה הקשורה לבית הקולנוע. ו"המבריח" ו"השטן שבפנים" נמצאים רק בדירוג של גלובוס מקס כי הם שייכים לג.ג. אז הדפוסים הישנים של המפיצים ובעלי בתי הקולנוע עדיין שם, אבל לפחות זה מקל עלינו לזהות מתי סרט באמת מצליח אצל הקהל, בלי קשר למי מפיץ אותו או איפה הוא מוקרן ואיך דוחפים אותו בשיבוצי ההקרנה.  וזה: "לא תשכח", "היורשים" ו"אשת הברזל".

 

=================

 

וואו, ויולה דיוויס הזאת חריפה למדי. בשיחה הזאת, בתוכנית של טאוויס סמיילי, היא עונה לו בנחישות על הטענות שהוא מציג על האופן שבו דמויות שחורות מוצגות בקולנוע האמריקאי. היא מעלה שם טיעונים מרשימים שבהחלט רלוונטיים גם לוויכוחים סביב ייצוג המתנהלים מדי פעם גם בארץ.

 

=============

 

אפרופו ויולה דיוויס: אמש ראיתי את "קרוב להפליא ורועש להחריד"', הסרט הכי יפה שסטיבן דולדרי ביים מימיו, והסרט הזה הוא כמו קופסת הפתעות שמכילה בתוכה את כל סרטי האוסקרים האחרים המתמודדים מולו השנה:

– ג'ון גודמן מופיע בתפקיד משנה, ממש כמו ב"הארטיסט".

– ויולה דיוויס מופיעה גם, ממש כמו ב"העזרה".

– יש דמות שלא מסכימה בשום פנים ואופן לדבר, ממש כמו "הארטיסט".

– הסרט מספר על ילד שאביו מת והוא מחפש רמזים לתעלומה הקשורה למפתח ומנעול שהיו שייכים לאביו, ממש כמו ב"הוגו".

– הילד הזה מצהיר על עצמו שהוא פרנקופיל (יש לו פוסטר של מגדל אייפל בחדר), בשנה בה האוסקר מגלה נטיות פרנקופיליות משונות: סרט אחד צרפתי ("הארטיסט"), ושלושה סרטים שמתרחשים בצרפת ("חצות בפריז", "הוגו" ו"סוס מלחמה"). כלומר, לחמישה מתוך תשעת הסרטים המועמדים יש קשר כלשהו לצרפת.

– ולילד הזה קוראים אוסקר.

 

================

 

שתי כותרות ישראליות מפסטיבל ברלין: "בגרות לוחמים" של סילבינה לנדסמן, סרט תיעודי המוקרן במסגרת הפורום, זוכה לביקורת אוהדת ב"אינדי-ווייר". ו"באטמן במחסום", של רפי בלולו בוגר סם שפיגל, זכה בפרס בטאלנט קמפוס הברלינאי. בלולו הוא אחד המגיבים הקבועים כאן בבלוג, אז ברכות מצוות "סינמסקופ".

 

=================

 

זוכרים שלפני שלוש שנים אירחתי כאן ארי פולמן ללייב בלוג בו הוא ענה לשאלותיכם רגע לפני נסיעתו לאוסקרים שם היה מועמד על "ואלס עם בשיר"? אז… היכונו היכונו. זה עדיין בשלבי תכנון ראשוניים אבל זה עומד לקרות בשבוע הבא: יוסף סידר, שכבר נמצא בלוס אנג'לס, יקפוץ הבלוגה לאירוח חי בו הוא יענה לשאלותיכם תוך כדי שהוא מודד את הטוקסידו שלו, בימים האחרונים שנותרו לו לפני האוסקרים. אז תכינו שאלות, ובהמשך השבוע אעדכן מתי בדיוק זה יקרה.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “עזרה בדרך”

  1. אבינתן 13 פברואר 2012 ב - 13:51 קישור ישיר

    לתשומת ליבם של במאים, מפיקים ומפיצים.
    ארגון "בקול" המקדם נגישות לכבדי שמיעה(בארץ יש כ700 אלף!) מפרסם באתר שלו מידע על סרטים ישראלים נגישים. (כתוביות בעברית) חוץ ממידע על הסרטים, אפשר להעביר לנו פוסטרים ופליירים להצגה וחלוקה בתחנות המידע בכל רחבי הארץ.

    http://www.hearing.org.il/39-2326-he/Bekol.aspx

  2. איתן 13 פברואר 2012 ב - 16:48 קישור ישיר

    טרם ראיתי את סטיבן דאלדרי החדש (מקווה לראות בשבוע הבא), אבל בינתיים, מעניין אותי לשמוע את דעתך: אז מה השתבש פה? למה הקמפיין לאוסקר התחיל כל כך מאוחר, ולמה הוא לא הצליח לסחוף?

  3. אבנר 13 פברואר 2012 ב - 19:04 קישור ישיר

    ודובדבני משווה את "שרקייה" הישראלי שבפנורמה לאחים דארדן. בהחלט מסקרן לראות האם יש דברים בגו

    http://www.google.co.il/url?q=http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4188432,00.html&sa=U&ei=VkM5T8mBC8io8APTkrW3BA&ved=0CA8QFjAA&usg=AFQjCNHll7ZrhMCEK7Gcy8l7NR4hKqVaHw

  4. Eran 13 פברואר 2012 ב - 22:32 קישור ישיר

    מתי יוצא הספין-אוף החתול של שרקייה?

  5. עומר 14 פברואר 2012 ב - 11:27 קישור ישיר

    אוף-טופיק: זוכרים את הבוס של ביל מאריי ב- Scrooged שרצה שישלב יותר תכנים לחיות מחמד בתוכניות הרשת? 24 שנה אח"כ מישהו לקח את הרעיון שלו ברצינות:
    http://www.haaretz.co.il/gallery/television/1.1641002

  6. רותם 14 פברואר 2012 ב - 16:25 קישור ישיר

    ערן, הסרט כבר יצא.
    ואיתן, הסיבה היא כנראה שרוב המבקרים לא חושבים כמו יאיר. הוא סרט המבוים בגסות רבה.

  7. אלי 15 פברואר 2012 ב - 20:28 קישור ישיר

    לערן – lol


השאירו תגובה