03 מאי 2012 | 08:52 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

האם "עלייתו של האביר האפל" יוקרן בישראל באיימקס?

התשובה היא: כנראה שכן. אבל…

 

על פי התוכנית, יס פלאנט החדש בראשון לציון אמור להיפתח ב-30 ביוני. אבל עד שלא יידעו סופית האם יצליחו לעמוד בזמנים, אף אחד מהמפיצים לא באמת סוגר בוקינג ומוציא הודעה רשמית על סרטיו שיוקרנו שם באולם האיימקס. אם הם יעמדו בדדליין של ה-30 ביוני הרי שבמהלך יולי יוקרנו שם כבר "ספיידרמן המופלא", "האמיצה" ו"עלייתו של האביר האפל". שני הראשונים בתלת מימד, השלישי לא.

 

הודעה רשמית על כך אמורה לצאת בשבועות הקרובים.

 

אלא שעם כל ההתלהבות המוצדקת – ואין לי שום ספק כלל ששם אראה את "עלייתו של האביר האפל" – צריך לזכור: האיימקס שייפתח בראשון לציון הוא מה שמבקרי הקולנוע באמריקה מכנים בציניות "איימקס-מזויף". זהו האיימקס הדיגיטלי, לא האיימקס שמוקרן ממקרן 70 מ"מ (כמו שהיה בקרית ביאליק, שם הוקרן "האביר האפל" בפורמט בו הוא צולם), אלא ממקרנים דיגיטליים רבי עוצמה, שאמנם אמורים לתת תמונה חדה, בהירה וגדולת מימדים, אבל באופן משמעותית קטנה יותר מהאיימקס האמיתי והמקורי. זה איימקס מוקטן. אבל אין מה לעשות, בקרוב כל האיימקסים בעולם יהיו כאלה.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “האם "עלייתו של האביר האפל" יוקרן בישראל באיימקס?”

  1. מר קרפד 3 מאי 2012 ב - 9:19 קישור ישיר

    רגע,בסינמה סיטי ראשלצ אין אולם איימקס?

  2. יונתן 3 מאי 2012 ב - 9:45 קישור ישיר

    יאיר- אם כך, אין משמעות לאיימקס, פרט לכך שמדובר במסך גדול יותר, נכון? האם הרזולוציה הדיגיטלית גדלה כדי להיות מקבילה ל70 ממ של הפילם?

    =================

    רוה ליונתן: למעשה זה נכון. בהקרנה הדיגיטלית המושג "איימקס" די איבד ממשמעותו. מה שהוא הופך להיות זה סוג של תו תקן או סטנדרט לגודל מסך ואיכות ועוצמת הקרנה, די בדומה למה שקרה ל-THX ברגע שהעולם עבר לסאונד דיגיטלי והיתרון הטכני שהיה להם אבד. אבל מכיוון שעוד לא ראיתי סרטים באיימקס הדיגיטלי אני לא יודע להגיד לך אם יש כאן שיפור משמעותי. האיימקס הלא-דיגיטלי הוא פורמט ההקרנה האהוב עליי, אבל הוא הולך ונעלם ויישאר בקרוב זכרון רחוק ומוצג במוזיאונים.

  3. ברק 3 מאי 2012 ב - 10:31 קישור ישיר

    היה לך פעם פוסט שהסביר על כל ההבדלים…

    =================

    רוה לברק: פוסט אחד? אני בתמימותי חשבתי שאם אני שם תג בראש הפוסט, כל מי שרוצה לקרוא עוד על הנושא לוחץ עליו ונכנס לארכיון הפוסטים שלי על הנושא הזה. למשל זה. או זה.

  4. אס 3 מאי 2012 ב - 11:41 קישור ישיר

    אני הייתי בהקרנת איימקס דיגיטלי בלונדון, והיא לא מרגישה כמו איימקס בכלל, המקרנים ברזולוציה 2K ואפשר לראות את הפיקסלים כשיש קווים דקים בתמונה, ומערכת הסאונד גם לא משתווה לאיימקס האמיתי – לא שווה את הכסף.

  5. אסף 3 מאי 2012 ב - 12:36 קישור ישיר

    הזדמן לי לראות את הסצנה הראשונה של הסרט באיימקס הגדול, ה"אמיתי" של לונדון. כבר רכשתי כרטיס טיסה ללונדון, לפני הקרנת "משימה בלתי אפשרית 4". הכמה דקות האלה היו אולי המסעירות ביותר שחוויתי בעשרים שנה של הליכה לקולנוע. הסאונד הרעיד לי את העצמות והדופק שלי היה בשמיים (ממש כמו בטריילר!). בקיצור – קניתי כרטיס טיסה ללונדון ליום הראשון של ההקרנה – לא אראה את הסרט הזה על שום מסך אחר' או – Once you go IMAX, you never go back…

  6. שלו 3 מאי 2012 ב - 21:29 קישור ישיר

    זה נראה לי כמו אחלה קיץ!!! המבקרים באמריקה נופלים מהנוקמים, באטמן נראה פגז של סרט ועוד יש רידלי סקוט בדרך.
    אני הולך בעיניים עצומות לחדש של נולאן. בלי לבדוק,מבלי לחשוב פעמיים. הוא אחד הבימאים היחידים היום שיש לו מנדט חופשי מהאולפנים לעשות מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה את זה. לראות אותו באיימקס בקריון לפני כמה שנים העיף אותי בצורה מטורפת, העוצמה התפוצצה מהמסך, הכיסאות רעדו מרוב עוצמה של סאונד. אני מצפה ללא פחות מזה הקיץ, אפילו יותר. והוא הולך לספק.

  7. אוהד 6 מאי 2012 ב - 19:03 קישור ישיר

    איימקס חברה לברקו ומעתה אולמות האיימקס החדשים יצוידו במקרני 4k של ברקו במקום מקרני 2k של כריסטי.
    הדבר אמור לשפר את התמונה משמעותית מכיוון שבמקרני 4k יש פי 4 יותר פיקסלים.
    השאלה היא אם האולם בראשון לציון יצויד במקרנים החדשים או הישנים…
    כמו כן, בשנת 2013 ברקו אמורה להוציא לחברת איימקס מקרני לייזר שישפרו את בתמונה עוד יותר.

  8. יואב 7 מאי 2012 ב - 13:07 קישור ישיר

    באוקטובר האחרון הייתי בארה"ב וראיתי באיימקס המדהים בלינקולן סנטר את הטריילר של משימה בלתי אפשרית 4 שכלל כמה שניות באיימקס אמיתי. האפקט המדהים של אותן שניות עלה בהרבה על חווית הצפייה בחתול במגפיים באולם איימקס דיגיטלי שבועיים לאחר מכן בלוס אנג'לס. חבל על הזמן והכסף- האיימקס הדיגיטלי אפילו לא מגרד את חווית האיימקס האמיתי. אני עדיין מחשיב את הצפייה בבייוולף באיימקס הנהדר בקרית ביאליק כחווית הצפייה המסעירה ביותר שחוויתי! איימקס זה הדבר האמיתי. הדרך היחידה לשדרוג אמיתי של חווית הצפייה. ולחשוב שלא יהיו כבר הקרנות כאלה… איזה הפסד…

  9. Barak 24 יוני 2012 ב - 19:28 קישור ישיר

    הם מוכרחים להקרין את זה באיימקס. איך אנחנו יכולים לקרוא לעצמינו מדינה נאורה ומתקדמת באם אין לנו את The Dark Knight Rises ב IMAX?


השאירו תגובה