10 מאי 2012 | 10:47 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אורחים לקצת יותר מרגע

"אורחים לרגע" של מאיה קניג עדיין בבתי הקולנוע ואני שומע שבתל אביב הוא עובד בסדר אבל מחוץ לה, לא כל כך. עד כה ראו את הסרט כ-6,500 איש (זה הנתון הרשמי). מה שכן, יוצריו עדיין מנסים לדרבן אתכם לראות אותו, וזה יפה ולא שגרתי, כי בדרך כלל השיטה היא שמרגע שהסרט יצא לבתי הקולנוע כל פעילויות השיווק והקד"מ נפסקות. אבל כאן עדיין תמצאו ריקשות עם פוסטר הסרט משוטטות במרכז תל אביב, וגם את המיזם הפייסבוקי הבא.

 

בדף הפייסבוק של הסרט מתנהלת תחרות בשבוע האחרון: להמציא את ההמצאה הגאונית הבאה. הרי גיבור הסרט, שאול, הוא מין ממציא שכל הזמן מחפש את השוס הבא, אז התחרות הזאת מחפשת את השאולים שבכם. התחרות נמשכת עד יום ראשון ובסופה יינתן פרס בסך אלף שקלים פלוס פגישה עם מפתחי פטנטים כדי לבדוק האם אפשר להזיז את הרעיון משלב הפוסט לשלב הביצוע. יש שם כבר כמה רעיונות חביבים. כמו זה החביב עלי: מסננת חד פעמית וריחנית לכיור המטבח.

 

ובינתיים דבורית שרגל נוגעת בנקודה שלא מרבים לדבר עליה בקשר ל"אורחים לרגע", בעיקר כי מדובר במעין ספוילר לאירוע המתרחש בסוף הסרט, אז קראו את ההמשך (או את הפוסט של דבורית) בשיקול דעת. בסוף הסרט אנו מגלים את הילדה בת ה-12-13 במיטה עם חייל בן 18. שרגל תוהה איך זה ייתכן שאף מבקר לא נזעק לגנות את הסרט על כך שהוא נותן לגיטימציה להתנהגות מינית בלתי הולמת, ובלתי חוקית, של סקס בין חייל וקטינה. זו נקודה טובה לדיון. שרגל שאלה אותי לדעתי. התשובה שלי היתה שאיכשהו הרגשתי שבעולם שהסרט מייצג, והסרט הזה הוא די היפי, התנהגות כזאת נראית די נורמטיבית. הילדה לא עושה שום דבר שהיא לא ראתה קודם מאביה (וכנראה גם מאמה). ובעיקר, יש בסרט הזה כנות די גדולה, כך שאני מניח שהבמאית מייצגת כאן משהו מחייה והפילוסופיה שלה, שלא רואה באירוע הזה משהו סנסציוני במיוחד. וגם אם זה הציק לי באופן אישי, אני לא שופט סרט רק על מידת התאמתו לתפיסת עולמי המוסרית (גם, אבל לא רק). מה שכן: נראה לי משונה להזדעזע מהעובדה שילדה בת 13 שוכבת עם בן 18 אבל לא למצמץ מהסצינה – שהיא הרבה יותר פרובלמטית בעיניי ומראה עד כמה האב ובתו חיים בניכור לעולם – בו גור בנטביץ' שוכב עם האשה הנשואה שמארחת אותו ואת בתו בביתה, בשעה שבעלה במילואים. אבל הסצינה הזאת כן היתה מבחינתי החמצה מסחרית: בלעדיה, אם מאיה קניג היתה מוצאת פתרון אחר שאינו מיני, הייתי חושב שהסרט מתאים לצפייה משפחתית. אבל בגלל שתי הסצינות האלה, לשאלת בתי וחברותיה האם הסרט מתאים לגילן (בנות עשר) אמרתי שלא. אולי בגיל 15. כך שייתכן שקניג מאבדת קהל בגלל הסצינה הזאת.

 

מה שיפה בעולם הבלוגים הוא שקניג עצמה מגיבה בבלוגה של שרגל, ועונה תשובה שקולה ומנומקת.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אורחים לקצת יותר מרגע”

  1. אבי אבן 11 מאי 2012 ב - 8:59 קישור ישיר

    כמה צופים הביא "התחלפות" בשבוע הראשון? כמה הביא "אודם"? "חתולים"? יש אפשרות לקבל עידכון של כמות הצופים בעשרת הסרטים הישראליים האחרונים שיצאו לאקרנים?


השאירו תגובה