06 יולי 2008 | 09:30 ~ 13 Comments | תגובות פייסבוק

אנימה אני מבין

בעוד שבועיים ייצא ביפן הסרט החדש של היאו מיאזאקי, "פוניו על הצוק". וכשבועיים אחר כך ייצא בבתי הקולנוע בישראל סרטו של מיאזאקי מ-1988, "השכן שלי טוטורו" בדיבוב לעברית. הנה, מתוך איזושהי תוכנית בוקר יפנית (אללי, איך היפנים אוהבים לקשקש על מסך הטלוויזיה שלהם), השיר מתוך "פוניו", והשאלה: האם הסרט ישבור ביפן את השיאים של "הטירה הנעה" ו"המסע המופלא"?

============

מאיר שניצר ממליץ על הטרילוגיה של ריימון דפרדון שתוצג בפסטיבל ירושלים. רטרוספקטיבה מלאה של כל סרטי דפרדון תגיע בקרוב לסינמטקים. ואגב, בעודי תוהה שלשום האם "שגרה מבצעית" של ארול מוריס הוא הסרט התיעודי הראשון בסינמקופ, מגיע "חיים מודרניים" של דפרדון ומצטרף למועדון: עוד סרט תיעודי בסינמסקופ. ויותר מזה: סרט תיעודי, בן זמננו, שצולם ב-35 מ"מ (רוב מוחלט של הסרטים התיעודיים, כולל "שגרה מבצעית" של מוריס, כבר מצולמים בהיי-דפינישן). דפרדון, שמצלם בעצמו את סרטיו, משתמש במצלמת "פנלופה" של אאטון, שלוקחת כל פריים 35 מ"מ וחותכת אותו לשניים, כך שגובה כל פריים הוא 2 פרפורציות, בכך חוסכת חומר גלם וגם מטביעה ישירת תמונה בפורמט סינמסקופי על הפריים, ללא שימוש בעדשות אנמורפיות. הנה ההסבר.

==========

מיד אחרי ההקרנה של הסרט התיעודי על פאטי סמית בירושלים הוא יוצג בשני פסטיבלי קולנוע נוספים בניו זילנד. לכבוד המאורע היא מתראיינת.

===========

ראיתם את "הנקוק" ותהיתם איך הסרט היה אמור להיראות? הנה התסריט המקורי.

13 Responses to “אנימה אני מבין”

  1. סטיבי (לא בבית) 6 יולי 2008 at 14:48 Permalink

    רטרוספקטיבה כמעט מלאה.

  2. רז 6 יולי 2008 at 16:55 Permalink

    על הטריילר הזה דיווחתי באתר שלי לפני כשבועיים (בניק-לינק) ולמען האמת אני די סקפטי לגבי ביצועי-הקופות של הסרט ביפן – בעיקר בגלל מערכת יחסי-הציבור העקומה שנתנו לו: האולפן התעקש להפיץ את הטריילרים אך ורק בבתי-הקולנוע, אפילו לא בטלוויזיה, עד השידור המלונקק פה (וגם השידור הזה הועלה לרשת באופן פיראטי – באינטרנט לא מתכוונים להפיץ טריילרים, בכלל). הטריילר הזה הוא – איך לומר, פשוט לא מלהיב. העיצוב אמנם נראה מרהיב, אבל אין מספיק מהסרט עצמו, ושיר הנושא מעצבן בטירוף (ואפרופו "טוטורו" – חיקוי חיוור לשיר הנושא מיצירת המופת ההיא). יצא מאז עוד טריילר (שוב, רק לקולנוע), אבל אני לגמרי לא בטוח שזה לא מאוחר מדי.

  3. שירה 6 יולי 2008 at 16:56 Permalink

    יאיר, הסשן שלך ב"מדפים" היה נהדר – כנראה המוצלח ביותר בתולדות (נו, לצורך העניין) התוכנית, על אף ההספק המועט.
    הכרתי והערכתי את הקדושים החיוורים גם קודם, אבל לא את השיר שבחרת, והתאהבתי מיידית.

    בתקווה לקולנוע פריז, איפשהו, יום אחד.

  4. רוג'ר ראביט 6 יולי 2008 at 17:46 Permalink

    אוי, שיר נוראי!

    והפוניו הזה נראה נורא (לא הסרט, הדג. בעצם, זה דג בכלל? לא לגמרי ברור).

    בכל מקרה, לסרט אצפה בכיליון עיניים. אני אחד ממעריציו הגדולים ביותר של מיאזאקי.

  5. bili 6 יולי 2008 at 21:08 Permalink

    איפה יציג השכן שלי טוטורו
    האם מתוכננים עוד מוקדמים של מיאזאקי
    אחרי שהטירה הנעה לא ממש הצליח בארצנו

  6. רז 6 יולי 2008 at 22:48 Permalink

    ואגב, את טוטורו אפשר לראות כבר עכשיו בבתי הקולנוע בארץ, בהופעת אורח ב-"קונג-פו פנדה" (שם הוא מופיע בתפקיד שק-האגרוף הבלתי-מנוצח).

  7. סטיבי 6 יולי 2008 at 23:54 Permalink

    רז, למה הספוילר? 🙁

  8. סטיבי 7 יולי 2008 at 0:46 Permalink

    אה, והעליתי בבלוג שלי חלק א' של הדיווח על הקרנות הטרום-פסטיבל שהיו ביומיים האחרונים.
    ועכשיו אני הולכת לישון, דאמיט!

  9. רז 7 יולי 2008 at 6:44 Permalink

    לסטיבי: שו ספוילר? אפשר היה לראות את זה כבר בטריילרים.

  10. סטיבי 7 יולי 2008 at 9:03 Permalink

    מצטערת… כנראה הייתי יודעת את זה אם הייתי רואה אותם 🙂

  11. אריקול 7 יולי 2008 at 12:26 Permalink

    נראה ש-הנקוק של סוני לא רק דופוק קופה יפה בכל העולם, הוא גם הסרט הראשון שמופץ להקרנות ב-K4, כמובן רק על מקרנים של סוני שיודעים לאכול אותו בתצורה הזאת ורק בארה"ב. וכרגיל אצלנו – איחור פרובינציאלי אופנתי ומקומם 🙁

  12. סטיבי 7 יולי 2008 at 18:55 Permalink

    ועוד משהו לגבי פסטיבל ירושלים: "בן אקס" שמוקרן בפסטיבל והיה אמור לצאת לקולנוע במהלכו נדחה לספטמבר (!). "מונגול" נדחה לאמצע אוגוסט.

  13. א 7 יולי 2008 at 19:21 Permalink

    לא מכיר את דורית ענבר בכלל ולא יודע אם זה טוב או רע לקולנוע הדוקומנטרי או לקרן עצמה.
    באופן אישי, אני גם לא מת על הסגנון של פישר. לעומת זאת אני חושב שאם יש משהו שפישר הוכיח בקדנציה שלו הוא שצריך מנהל אמנותי שיעסוק באמנות וצריך מנהל מקצועי שידאג לקרן הזו ולקולנוע הדוקומנטרי- להרים פרויקטים כמו גרין-האוס, לגייס עוד כספים שלא מהממשלה לטובת הקרן, להתנהל מול מועצת הקולנוע (לא משנה שהגשת הבג"צ היתה צעד תמוה מאוד), למצוא את הדרך ליצור שיתופי פעולה בין-לאומיים עבור הסרטים בהם הקרן תומכת, לדאוג לשיווק הסרטים, כל אלה הם עיסוקים של איש עסקים עם חזון והרגשת שליחות שרואה את עצמו לא בתור צינור להעברת כספים מהממשלה ליוצרים אלא כמי שמקדם את העשייה. יש מעט מאוד יוצרים שיש להם את הכישורים לעשות כאלה דברים, ואני בטוח שמישהו מוכשר יהיה שווה את השכר שלו עבור התעשייה כולה.


Leave a Reply