07 יולי 2008 | 21:14 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

האם זה היה סוף השבוע החזק ביותר בתולדות בתי הקולנוע בישראל?

אין לי מספיק נתונים מהעבר כדי לוודא, לכן זו תחושה בלבד אבל נדמה לי שבתי הקולנוע בישראל היו מלאים בסוף השבוע האחרון עם כמות צופים שכבר המון זמן לא נראתה בבתי הקולנוע. שלושה סרטים שברו קופות בבת אחת. 120 אלף צופים קנו כרטיסים לשלושת סרטים אלה. נדמה לי גם שזו פעם נדירה בה שלושה סרטים יצאו יחד, זה מול זה, בהפצות אולטרה-רחבות, של למעלה מ-30 עותקים כל אחד. ושלושתם מצאו את הקהל שלהם והצליחו באופן מרשים.

כפי שכבר פרסמתי הבוקר: “איים אבודים” מכר 30,000 כרטיסים. “הנקוק” מכר 40,000 כרטיסים. אבל שניהם לא היו הסרטים הכי קופתיים בסוף השבוע בארץ. זה היה “קונג פו פנדה”. עכשיו מפרסם “בוקס אופיס מוג’ו” את הנתון ש”קונג פו פנדה” הכניס בשלושה ימים בישראל חצי מיליון דולר, שהם קצת יותר מ-50,000 כרטיסים.

וזה עוד לא הכל. מחר אני מקווה לקבל את הנתונים המדויקים, אבל “הענק הירוק” הולך לא רע, עם 30,000 כרטיסים בעשרה ימים. ו”האי של נים”, מספרים לי, משגשג גם הוא, אבל אין לי עדיין נתונים.

נושאים: שוברי קופות

7 תגובות ל - “האם זה היה סוף השבוע החזק ביותר בתולדות בתי הקולנוע בישראל?”

  1. רני 7 יולי 2008 ב - 22:04 קישור ישיר

    ובסוף השבוע הקרוב יצטרפו אליהם שני סרטים נוספים עם הפצה רחבה” מבוקש” ו”וול אי”. נראה לי שהולך להיות סוף שבוע חזק נוסף.

  2. עמית 7 יולי 2008 ב - 23:47 קישור ישיר

    כמה קשקושים כותבים פה באתר הזה – הסרט איים אבודים הוא סרט מצוין, עשוי מעולה, משוחק מעולה, והסיפור שלו מרגש וכובש. יש לי תחושה שהרבה אנשים פה יאכלו את הכובע בעוד חודשיים כשיתפרסמו התוצאות של הצבעת האקדמיה שתלך עם הסרט הזה לדעתי באופן כמעט ודאי, ועוד יותר כשיראו את כמות הצופים שהוא יביא. זה מקרה קלאסי שבו הביקורת, הקהל והברנז’ה תמימי דעים – חוץ מכמה מתוסכלים פה באתר הזה.
    יאיר יש לי הצעה בשבילך – אתה יכול לסנן כמה מהאובססיביים שכותבים כאן כי הם מורידים את הרמה עם ההערכות המגוחכות שלהם על כמויות כרטיסים, וההשמצות שהם שופכים פה על סרט נפלא.

  3. רותם 8 יולי 2008 ב - 0:43 קישור ישיר

    אני משער שהפתיחה של הפלאנט בחיפה תרם לכך רבות

  4. עדן 8 יולי 2008 ב - 8:32 קישור ישיר

    לעמית: איים אבודים הוא אכן סרט טוב מאד ומרגש אבל אי אפשר להתעלם מכך שיש בו יותר מדי בעיות. יש לו בהחלט מקום בחמישייה הסופית אבל חייבים להודות שהוא פשוט לא באותה ליגה עם “באשיר”, ולטעמי גם “שבעה” קצת יותר טוב ממנו.

    לדעתי מה שיקרה בהצבעת האקדמיה הוא שאכן תהיה הצבעת מחאה גדולה נגד “באשיר” אבל הקולות הללו יתחלקו ביו “איים אבודים” ו”שבעה” כך ש”באשיר” בכל זאת יזכה.

  5. דני 8 יולי 2008 ב - 10:29 קישור ישיר

    לאיים אבודים יש סיכוי קלוש לזכות סרט בינוני .
    באשיר או שבעה זוכים בדגש גדול על באשיר.
    איים אבודים יהיה ההצלחה הקופתית של השנה שזה לא רע.

  6. חי בסרט 8 יולי 2008 ב - 14:40 קישור ישיר

    לעדן אני חייב לומר שאני לא להסכים איתך,איים אבודים לא חף מבעיות אבל הוא מרגש,הוא מצליח לגעת כמו שאף סרט ישראלי הצליח לגעת בעשור האחרון,לפי דעתי.זה נראה כאילו הסרט הזה נעשה רק מאהבת קולנוע ולא משאיפות לזכות בפרסים.לפי דעתי ואלס עם באשיר מדהים עד כמה שהוא יהיה בסופו של דבר לפי דעתי הוא כתבה מצויירת בארץ הוא סרט מדהים אך הוא לא הגיע לרמת הזדהות אם הצופה כמו שאיים אבודים הגיע.לפי דעתי ואלס עם באשיר צריך לזכות כי הוא הסרט שיש לו הכי הרבה פוטנציאל להיות מעומד לפרסים הבאמת חשובים
    הוא עוסק בנושאים פוליטים,והוא יוצא דופן בשפה הקולנועית שלו.כך שלא יש הכי הרבה סיכויים לזכות למעמדות לאוסקר.לשבעה אני אישית לא התחברתי.אך גם “ואלס עם באשיר” ו”שבעה” לא יזכו למעמד הדי מובטח של איים אבודים-סרט פולחן ישראלי.

  7. איתן 8 יולי 2008 ב - 19:10 קישור ישיר

    ובמסגרת פינתנו “אני חוזר ואומר וחוזר ואומר וחוזר חלילה” :

    התגובה של חי בסרט מגלמת בתוכה את הבעייתיות של תקנון האקדמיה. הוא כתב :”ואלס עם באשיר צריך לזכות כי הוא הסרט שיש לו הכי הרבה פוטנציאל להיות מועמד לפרסים הבאמת חשובים”. אני לא מסכים. מי שמצביע לקטגורית ה”סרט הטוב ביותר” צריך להצביע לסרט שהוא הטוב ביותר לטעמו. את ההחלטה לגבי איזה סרט יש לשלוח לאוסקר צריך להפריד מטקס האופיר. אלו שיקולים שונים, ולפעמים מנוגדים.


השאירו תגובה ל - רותם