05 אוגוסט 2008 | 18:17 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

שוברי קופות בישראל: "האביר האפל" עדיין בראש

טבלת שוברי הקופות בישראל, לסוף השבוע של 31.7 עד 3.8

בתחרות בין “האביר האפל” (בשבוע השני שלו) ו”מאמא מיה” (בשבוע הבכורה) נותרו מריל סטריפ ופירס ברוסנן הרחק מאחור, למרות פתיחה סבירה בהחלט. “האביר האפל” ירד ב-25 אחוז מהשבוע שעבר, ונותר גם הסרט עם האולמות הכי מלאים – 1359 כרטיסים בממוצע לעותק. “מאמא מיה”, גם במספר הכרטיסים המוחלט וגם בספירה פר אולם, נמצא במקום השני, עם 902 כרטיסים פר עותק. “קופים בחלל” פתח חלש במקום השמיני.

אבל הכותרת הגדולה של השבוע היא ש”קונג פו פנדה” הוא כעת הסרט הכי קופתי של השנה בישראל, עם 230,000 כרטיסים וקצת יותר מ-7 מיליון שקל. הוא עקף את “סקס והעיר הגדולה”. “קונג פו פנדה” ירד ב-20 אחוז מהשבוע שעבר, כך שאם הוא ממשיך פחות או יותר בקצב הזה עד סוף החופש הגדול, ובלי סרטי אנימציה נוספים באופק להתחרות בו, הוא יגיע לספטמבר קרוב מאוד ל-300,000 כרטיסים.
בינתיים שני סרטים מכרו השנה בארץ יותר מ-200,000 כרטיסים. הבא בתור שיעבור את הסף הזה יהיה “אל תתעסקו עם הזוהן”, תוך כשבוע. ואחריו “האביר האפל”, בעוד כשבועיים. ואז “איים אבודים” בעוד כחודש.

“איים אבודים” ממשיך לרשום את הירידה הכי נמוכה בעשירייה, רק שמונה אחוז בהשוואה לשבוע שעבר. ו”מסע אל בטן האדמה” רושם דווקא עלייה של ארבעה אחוז באותו מספר עותקים. הממוצע שלו פר עותק בשבוע שעבר היה 777 כרטיסים והשבוע זה 808 כרטיסים. אז או שהקהל מגלה אותו לאט (כי ביקורות הרי לא התפרסמו עליו) או שכל מי שכבר ראה את “האביר האפל”, ואין לו שום עניין ב”מאמא מיה”, הולך אליו. יהיה מעניין לראות כמה יכניס ברנדן פרייזר בסך הכל בשבוע הבא, כשגם “המומיה 3” יוצג לצד “מסע אל בטן האדמה”. “המומיה 3”, ממש כמו “מסע אל בטן האדמה”, יוצא בסוף השבוע הקרוב ללא הקרנות לעיתונאים וללא ביקורות. אף פעם לא סימן טוב.

מדד “איים אבודים”: עוד לא קיבלתי את המספרים הרשמיים של “איים אבודים” (המספרים של הסרטים הישראליים בטבלת המפיצים תמיד מוטים כלפי מטה), אבל אני יודע שביום חמישי שעבר הוא חצה את 150,000 הכרטיסים. ושוב, ההשוואה בין “איים אבודים” ו”הנקוק” מרתקת: שניהם יצאו באותו יום, “הנקוק” פתח חזק ומהר, וזינק לסטרטוספרה, אבל מאז הלך ונחלש. בשבוע שעבר “איים אבודים” עקף את “הנקוק” במספר הכרטיסים לאותו סוף שבוע. והשבוע “איים אבודים” עוקף את “הנקוק” גם במספר הכרטיסים הכללי. (עדכון: קיבלתי. 173,000 כרטיסים).

ועוד נתון: סוף השבוע שעבר היה החזק ביותר השנה בקופות. עשרת הסרטים הקופתיים ביותר מכרו יחד 173 אלף כרטיסים, שהם 5.5 מיליון שקל. וזה רק מעשרה סרטים בלבד. אפשר להניח שסרטים נוספים, למשל בקולנוע לב, מכרו גם הם כרטיסים, למרות שהם לא בטבלה. הנתון מהשבוע שעבר שבר את השיא של ה-10.7, אז נמכרו לעשרת הסרטים המובילים בטבלה 169 אלף כרטיסים. וסוף השבוע האחרון הוא השלישי הכי חזק עם 168 אלף כרטיסים, וכ-5.1 מיליוני שקלים. לשם השוואה בסוף השבוע של ה-19.6, סוף השבוע בו עלה “אל תתעסקו עם הזוהן”, נמכרו בסך הכל 90,000 כרטיסים לעשרת הסרטים המבוקשים ביותר.

1. “האביר האפל”: 41,084 כרטיסים. שבוע שני. 30 עותקים. 117,231 כרטיסים סך הכל.
2. “מאמא מיה”: 27,970 כרטיסים. שבוע ראשון. 31 עותקים. 32,600 סך הכל*
3. “קונג פו פנדה”: 18,978 כרטיסים. שבוע חמישי. 41 עותקים. 230,028 סך הכל
4. “וול-אי”: 17,526 כרטיסים. שבוע רביעי. 56 עותקים. 139,555 כרטיסים סך הכל
5. “איים אבודים”: 16,613 כרטיסים. שבוע חמישי. 39 עותקים. 173,000 כרטיסים סך הכל
6. “מסע אל בטן האדמה”: 13,738 כרטיסים. שבוע שני. 17 עותקים. 35,870 סך הכל.
7. “הנקוק”: 9,464 כרטיסים. שבוע חמישי. 26 עותקים. 158,323 כרטיסים סך הכל.
8. “קופים בחלל”: 9,599 כרטיסים. שבוע ראשון. 26 עותקים.
9. “מבוקש”: 7,796 כרטיסים. שבוע רביעי. 27 עותקים. 79,241 כרטיסים סך הכל.
10. “אל תתעסקו עם הזוהן”: 5,394 כרטיסים. שבוע שביעי. 21 עותקים. 193,299 סך הכל.

* כולל טרום בכורות

נושאים: שוברי קופות

11 תגובות ל - “שוברי קופות בישראל: "האביר האפל" עדיין בראש”

  1. אורי 1 5 אוגוסט 2008 ב - 21:38 קישור ישיר

    אופטופיק:
    שבוע שעבר לגמרי בטעות שמעתי תכנית ברדיו האזורי עם שני אנשים חשובים מאוד לקולנוע הישראלי – הרב אורי זוהר ושולי רנד. אפילו שאני לא דתי, שני האנשים האלו מרתקים אותי מאוד. זוהר, כצפוי, התגלה כקיצוני יותר ואילו רנד יותר מתון. השניים מאוד אוהבים אחד את השני על פי השיחה. עוד למדנו:
    – כשזוהר חזר בתשובה הוא שרף סלילים רבים של פילים [ומכאן אני מסיק שהלך לבלי שוב העותק של הסרט הגנוז “פרח במנוע”]
    – רנד שאל את זוהר אם הוא היה מעדיף למחוק את סרטיו והוא אמר “בהחלט”. זוהר גם התנצל על סרטיו ואמר שהוא לא התכוון לעשות פורנוגרפיה
    -רנד אמר על עצמו שהוא תמיד מרגיש לא בסדר מאז שחזר בתשובה לצלם סרט או להעלות הצגה כי הוא עדיין נהנה מאוד לשחק ולשיר ולא בטוח שזה מה שהאל רוצה ממנו
    – זוהר גם טען שהסרט היחידי שהוא ראה בשנים האחרונות הוא “האושפיזין”.

    כל שנותר הוא לקוות שלפחות שולי רנד ימשיך לעשות סרטים.

  2. רותם 5 אוגוסט 2008 ב - 22:35 קישור ישיר

    אוף טופיק גם כן-
    פתחתי עכשיו את מגזין הסינמטק, ולעבור על זה יחד עם התוכנייה של סינמטק תל אביב זה פשוט עושה שחור בעיינים:
    חוץ מראיון של פבלו אוטין עם רונית אלקבץ וסקירה של דני ורט על הקריירה של ז’ול דאסן ז”ל, כל שאר העיתון מוקדש לסרטים מפסטיבל קאן.
    זה כשלעצמו אינו נורא, רק חבל שהסינמטק לא יטרח לעולם (כנראה) להקרין את הסרטים הללו, או לערוך מחווה לדאסן אלא ימשיך לחמם שאריות של המפיצים (חס וחלילה משהו גנוז).

  3. יצחק 5 אוגוסט 2008 ב - 23:35 קישור ישיר

    וואו יאיר, אתה גדול!
    גיליתי את הבלוג בזכות הפרסום הראשון לפני למעלה משנה [לפחות], וטבלת שוברי הקופות היא החלק האהוב עלי בבלוג.
    תודה רבה!

  4. יניב אידלשטיין 6 אוגוסט 2008 ב - 8:21 קישור ישיר

    תגידו
    לא שמעתי שדיברו על זה בשום מקום, אבל לא היה פיאסקו נוראי בשיווק של “זוהן” בישראל?
    בכל הפוסטרים שראיתי, רואים את סנדלר במכנסוני ג’ינס, והטגליין הוא משהו כמו “לחפוף. לסרק. להציל את העולם”. בקיצור, מיחזור של השיווק ההומוגני של הסרט לשוק האמריקאי. למי שלא מעורה בחומר, אין שום אינדיקציה לגבי הנקודה הישראלית.
    למה אין אף סממן ישראלי/יהודי בשיווק של הסרט בארץ? למה בפוסטר של הסרט לא רואים את סנדלר במדי צה”ל, ומאחוריו את עידו מוסרי עם חצי מנה פלאפל וימית סול בביקיני?

  5. איתן 6 אוגוסט 2008 ב - 9:16 קישור ישיר

    היי יאיר. אתה נוהג לבקר את אורי קליין, בין היתר, על כך שהוא לא נותן שירות טוב לקוראיו. שהוא מפרסם את ביקורותיו באיחור. לפעמים אתה גם צודק. אבל שים לב מה קורה ב”גלריה” היום. “חולשה ליופי” של איזבל קואסט עולה מחר מב”לב”. הביקורת מתפרסמת כבר היום.
    קליין לא אהב, אבל אני אלך לראות אותו, כנראה מחר. אורון ידידנו, שכמוני אהב את סרטיה הקודמים, אהב מאוד גם הנוכחי. קליין לא אהב את סרטיה הקודמים של קוישט.

    ולגבי שמה של הבמאית : הנה קליפ יו-טיוב של מתוך סקירה קצרה של הסרט בטלויזיה הספרדית. לאחר כ-20 שניות מוזכר שמה של קוישט פעמיים. הקשבתי להגיה, ולפיה כתבתי את שמה – קוישט.

    http://www.youtube.com/watch?v=dMa66PMtvQM&feature=related

  6. איתן 6 אוגוסט 2008 ב - 9:28 קישור ישיר

    ויש גם און טופיק : מחר עולה “המומיה 3”. ומחר עולה גם “הכתובה”. סביר להניח שזה סרט לא טוב. אבל גם סביר להניח שלא מעט אנשים יבואו לראות את הסרט החדש של מנחם גולן. אני חושב שהוא יהיה בעשיריה בשבוע הבא.

  7. אורי 1 6 אוגוסט 2008 ב - 11:41 קישור ישיר

    אתמול היה המייקינג אוף של “הכתובה” בערוץ 2 ולמרות שהביקורות יקרעו אותו בלי שום ספק, נראה לי שבקופות הוא דווקא יפתיע לטובה

  8. דודי קינג 6 אוגוסט 2008 ב - 13:51 קישור ישיר

    ליניב,
    מאחר והסרט הוא הצלחה קופתית אדירה בארץ, מפתיעה גם יחסית להצלחתו בארה”ב, נראה שהמפיצים עשו עבודה לא רעה. כמובן שתמיד אפשר לטעון שההצלחה הייתה יכולה להיות גדולה עוד יותר במידה והם היו משווקים את הסרט אחרת, אבל זו כבר ספקולציה. בנוסף, יש לזכור כי למעשה כל חברות ההפצה הבינלאומיות מחייבות את המפיצים המקומיים להפיץ לפי קו מסוים, על מנת ליצור הפצה גלובלית אחידה, ואפשר להניח כי המקרה של “זוהן” לא היה שונה.

  9. יודע כל 7 אוגוסט 2008 ב - 18:08 קישור ישיר

    הסרט שכל הביקורות טענו שהוא כלום מכלום ממלא אולמות וגורף מחיאות כפיים באולם. יאיר… את הכובע לאכול עכשיו….הקהל צורח ושר באולמות ומוחא כפיים בסוף ההקרנה לדיעתך(חבל שזה לא סרט של יונייטד קניג ) אה יאיר אגב המספרים שלך שוב לא נכונים.בעיקר לגבי איים אבודים והאביר האפל השבוע אגב אם תבדוק תראה שבמספר סרטים ירדה בכמות עותקים והקרנות פרט ל.. מאמא מיה!(סרט הקאלט החדש יותר נכון מופע הקולנוע של רוקי של המאה ה21) נחשת נכון .

  10. ערן אלתר 7 אוגוסט 2008 ב - 18:31 קישור ישיר

    יודע כל,
    מתחילה להיות לי תחושה שאתה מהפקת “מאמא מיה”…

  11. יודע כל 8 אוגוסט 2008 ב - 7:12 קישור ישיר

    יאיר רווה כותב בפנאי פלוס וגם כאן הוא מקפיד לכתוב על סרט בשבוע שהוא יוצא ולעיתים קודם.מה קורה כאן ובפנאי פלוס עם הכתובה כלום יוק… למה? הסיבה ברורה מדובר בזבל חי שלא נראה מאז ימי ריקוד מסוכן של אותו גאון מנחם גולן אבל הסיבה ממש היא שיונייטד קינג מפיצים את הבואש הזה.(בקרוב שיצאו הביקורות כולנו נבין או שאיזה מסכן יפקיר 35שח על הזבל הזה) אני רואה שיאיר נוהג איפה ואיפה בסרטים מוזר מאוד הוא כנראה רצה לתת לכתובה לרוץ שבוע שאיזה 10000 איש יראו את הסרט הזה כדי שמפיצו יראה גרוש סורי לכאורה אחרת אין הסבר אחר. לעניין מאמא מיה אני ראיתי שיאיר כתב שהוא לא ראה את ההצגה על הבמה ולכן אנימבין את הסיבה שהוא לא זיהה את מה שעומד לקרות עם הסרט הזה. שקיבל אמש שלוש שעות בערוץ 2 ברוקדים עם כוכבים ב22%רייטינג!לכן אני מבין אותו הוא בחיים לא יכול היה לזהות את הקסם של הסרט אגב היו הרבה יותר טובים ממנו והיו הרבה יותר טובים ממנו אבל זה סרט קלאט נקודה! אבל אני לא יכול שלא לחשוב מה היה קורה עם יונייטד קינג היו מפיצים את מאמא מיה בארץ? אני ממשיך לבדוק אולי אז שווה לפנות לידיעות ולבדוק את עניין האתיקה שוב לכאורה בלבד.

    רוה ליודע: החצי הראשון של התגובה שלך גובל בדיבה ולשון הרע, אבל הוא כל כך משעשע שאני לא רק משאיר אלא גם עונה, כי נראה לי שאתה לא יודע איך דברים עובדים. א) “הכתובה” לא הוקרן למבקרים, כך שאף אחד לא יכול לכתוב עליו בשבוע היציאה. אני מסופק אם אטרח לראות את הבואש הזה בקולנוע. ב) וממילא לא היה לי מדור השבוע. הרמיזות שלך עליי ועל יונייטד קינג הורסות מצחוק, אבל אני שמח שכלפי חוץ נדמה שאני עדין כלפי מישהו. מצד שני בגלל שהן שקריות, דע שבפעם הבאה הן ימחקו ללא היסוס.


השאירו תגובה ל - איתן