08 ספטמבר 2006 | 17:41 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

גלאי עשן

אל תנטשו את פוסט הגנוזים. המשיכו להציע שמות של סרטים מהשנים האחרונות שנקנו להפצה מקומית אך מעולם לא הופצו בבתי הקולנוע. הרשימה שם הולכת ומתארכת.

כשאני מביט ברשימה, בה ג.ג מסתמנת כגונזת הראשית, אני נזכר בפעם היחידה בה פגשתי את יגאל גלאי, מנכ”ל ג.ג. זה היה באולפן “תיק תקשורת” בטלוויזיה החינוכית. הנושא היה חרם המפיצים על המבקרים.

ביציאה מהאולפן הגענו לפטפוט קצר על סרטים שג.ג גנזה. גלאי לא ידע על מה אני מדבר. לא ידוע לי על סרטים שלנו שלא הופצו לבתי הקולנוע, הוא אמר. הזכרתי כמה שמות שצפו בזכרוני באותו רגע. הוא לא ידע מזה. “אני אבדוק”, הוא אמר לסיום. רשימת הקלון של מיטב הנגנזים מהפוסט הקודם אולי תעזור לו להתרענן.

תוכניית ספטמבר של סינמטק תל אביב מציגה שתי הקרנות של “קינקי בוטס“. “הסרט לא יוקרן בקולנוע!” כתוב מתחת לתקציר. אז הנה, עוד שם לרשימה, והזדמנות לראות אותו על מסך גדול בפילם לפני התנדפותו מחיינו. מה שמעלה את הרעיון: למה לא לייסד בסינמטק “מועדון גנוזים” חודשי קבוע בו יוקרנו הסרטים שנמצאים בפילם אצל המפיצים אבל שלא יגיעו להקרנות מסחריות.

ולשאר כותרות היום

הנה מה שהיה לי להגיד השבוע על “טיסה 93”. זה לא סרט, זה התקף חרדה קולנועי.

לורה זיסקין (“ספיידרמן”) תפיק את טקס האוסקר הבא (במקום גיל קייטס הנצחי). בפעם הקודמת שהפיקה זיסקין את האוסקר, ב-2002, היא הרימה את אחד הטקסים הטובים ביותר של השנים האחרונות, אבל גם את הטקס הארוך בתולדות המשדר. וופי גולדברג הנחתה את האירוע אז, והפעם נבחרה אלן דג’נרס. בחירה לא רעה: דג’נרס היתה מעולה בהגשת פרסי האמי. הנה ההודעה לעיתונות מטעם האקדמיה.

“בוראט” הוקרן אתמול בבכורה עולמית בפסטיבל טורונטו. כלומר, עשר דקות ממנו. אחרי עשר דקות בהקרנת החצות המקרנה התקלקלה. אחרי 20 דקות עלו לבמה מייקל מור ולארי צ’רלס (במאי הסרט ומבמאיי “סיינפלד” ו”תרגיע”) והתחילו לענות לשאלות הקהל. ואז עלה סשה כהן ברון, בדמות בוראט, ונתן הופעה מאולתרת. כעבור 35 דקות התברר שהמקרנה לא תתוקן. בוראט אמר שזה הכל בגלל היהודים. ההקרנה תתחדש הלילה. דיוויד פולנד מדווח על האירוע בפירוט משעשע (ככל שפולנד האנטיפת מסוגל לשעשע).

רמי בלוו, הבמאי הבלגי של “איש נשך כלב”, מת השבוע בגיל 38. אחיו הוא הבמאי לוקה בלוו.

דיוויד לינץ’ טוען שהסרט החדש שלו הגיוני לחלוטין.

מחר בערב יחולקו הפרסים בוונציה. האם זה רק נדמה או שמאז שלשום ננטש הלידו לטובת פסטיבל טורונטו?

ועכשיו חיזרו ל”מועדון הגנוזים” והוסיפו עוד שמות.

4 תגובות ל - “גלאי עשן”

  1. נדב 8 ספטמבר 2006 ב - 17:52 קישור ישיר

    לא הייתי ממליץ לראות את קינקי בוטס… לטעמי, מדובר בקומדיה רומנטית שמרנית, עם שפה קולנועית בנאלית ואמירה הומופובית לגמרי. לפעמים יש סרטים שטוב לגנוז.

  2. איתן 8 ספטמבר 2006 ב - 20:05 קישור ישיר

    בחיי שאני לא מבין אותך. קולנוע טוב אמור לגרום לדפיקות לב מואצות. קולנוע טוב אמור לסחוף אותך, את כולך לתוכו. ולא משנה אם זה אסקפיזם טהור, או ריאליזם, ואפילו דוקומנטריזם. מה היה עדיף בעיניך, שגרינגראס יתפור איזשהו סיפור אהבה מגוחך לתוך העלילה (“טיטאניק”) או איזשהו מבצע הצלה חסר סיכוי (“טוראי ריאן”)? לגריגראס יש אג’נדה פוליטית. כמו ב”בלאדי סאנדיי” (האנגלים אשמים, הם התחילו), כך גם ב”טיסה 93″, גריגראס מפרט את הגורמים לאסון (היה אפשר למנוע את אסון התאומים, אמריקאים אימפוטנטים ואידיוטים שכמותכם) ללא גיבורים, ללא דמויות שעוברות תהליכים נפשיים, אלא כיומן חדשות מורחב שערוך ומצולם נפלא. האם יש בכך להטעות את הצופים שאלו היו אירועי 11 בספטמבר, כך בדיוק הם קרו, ואלו האשמים ? בוודאי שכן, אבל גם האנשים שראו את “טיטניק” קיבלו את האשליה שכך נראתה הספינה, וכך נראה האסון, והאנשים שראו את “טוראי ריאן” “הבינו” איך נראית מלחמה. מצד שני, כשנדלקים האורות, אנשים חוזרים למציאות, והחוויה הרגשית שהם עברו בשעה וחצי-שעתיים אחרונות מתערבבת בעולם המושגים והאמונות שלהם, ולכל אחד נוצר איזשהו מיקס פרטי המפרט את נקודת המבט הפרטית של הצופה על האירועים.

    לגבי אלן דג’נרס- אין לי בעיה איתה, אלא עם האקדמיה, שמזגזגת יותר מדי בשנים האחרונות.דיויד לטרמן, וופי גולדברג, בילי קריסטל, כריס רוק, ג’ון סטיוארט, ועכשיו דג’נרס. בילי קריסטל היה מבריק בתור מנחה, עזב, וביאושה, החזירה אותו האקדמיה (לשנה אחת בלבד). עושה רושם שהאקדמיה לא יודעת מה היא רוצה. לדעתי, ג’ון סטיוארט עשה עבודה טובה. למה הוא לא ממשיך ? וגם- מעניין מה יש לאלן דג’נרס להגיד על המנעותה ההומופובית (לדעתי) של האקדמיה מהענקת הפרס ל”הר ברוקבק”.

    תוספות למועדון הגנוזים: אני נורא אוהב לעקוב אחרי עבודתם של במאים שאני אוהב. אני חושב שזה טבעי. אבל אני לא מבין למה חלק מסרטיו של וודי אלן, למשל, מופצים, וחלק אחר לא (“small tume crooks” היה סרט די מוצלח לדעתי, וגורלו של “סקופ” לא ידוע). “הטקאשים” הוזכר כבר פה, כמדומני. מאז “זיקוקי די נור”, סרטי שני הפיצו את כל סרטיו של קיטאנו. למה את “הטקאשים” לא?

  3. סטיבי 8 ספטמבר 2006 ב - 21:36 קישור ישיר

    פוסט הגנוזים ההוא מאוד מוצא חן בעיניי, אבל התעייפתי קצת.
    במקום זה, לינק לעוד דברים שלא יגיעו לארץ. זו לא הסיבה שאני שמה את הלינק – פשוט בשנייה הראשונה שראיתי את זה הדבר היחיד שקפץ לי מיד לראש הוא “עידן אלתרמן בסרט אינדי?!” ורציתי לחלוק משום מה.
    http://blogs.indiewire.com/reverseshot/archives/011149.html

  4. Nimrod's Son 9 ספטמבר 2006 ב - 21:03 קישור ישיר

    מפתיע אותי שמישהו באמת מופתע שהחדש של לינץ’ לא הגיוני.

    למישהו מלהולנד דרייב היה נראה הגיוני כשהוא צפה בו בפעם הראשונה? קשה לי להאמין.


השאירו תגובה ל - איתן