18 נובמבר 2006 | 21:38 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

פרפרים של מוצאי שבת

עידכון: הלינקים נפתחים בחלונות חדשים. חגיגה.

=============

דיווח מהקופות בארצות הברית: מסתמן סוף שבוע היסטורי בו שני סרטים יכניסו מעל 40 מיליון דולר: “תזיזו ת’רגליים” המצויר של ג’ורג’ מילר (“מקס הלוחם בדרכים”) ו”קזינו רויאל” הג’יימס בונדי. ועכשיו השאלה היא רק: מי יהיה במקום הראשון. ג’פרי וולס מדווח לפני שעה קלה שעל פי נתוני אתמול המצויר מוביל. אבל עמיתיו ומגיביו טוענים שזה יהיה הפוך. בכל אופן, עם 40 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, “קזינו רויאל” עשוי להפוך לג’יימס בונד הקופתי בכל הזמנים.

ומה קורה באולמות בארץ? האם מי שראה את הסרט ביומיים האחרונים יכול לדווח על אחוזי התפוסה בהקרנות?

===========

הנה, מ”סלייט” (ויה MCN), המסמך עליו חתמו המצולמים ה”דוקומנטריים” ב”בוראט”. עצה משפטית חינם לקוראי האתר: תמיד תקראו מה שאתם חותמים עליו, גם אם מבטיחים לכם 200 דולר בתמורה.
ויש כבר תביעה שלישית. אל תקראו את תוכן התביעה אם אתם לא רוצים שיהרסו לכם את אחת הסצינות הכי מצחיקות בסרט. עכשיו כשקזחסטן כבר מתרגלת לבוראט, נראה שהוא הפך לאויב מספר 1 של האמריקאים. נראה לי שיש מספיק חומרים לסרט המשך. משפטו של בוראט? בוראט בכלא? בוראט חוזר הביתה?

(אופס, כמעט פספסתי את זה. מתברר שכבר מדברים על זה. הנה דיווח מ-MTV, ויה MCN).
============

דיוויד קאר, חזאי האוסקרים של הניו יורק טיימס, כתב שלשום שהמרוץ לאוסקר סגור: “נערות החלומות” (“Dreamgirls”) של ביל קונדון, שהוקרן לעיתונאים בערב לפני כן, הולך לזכות.

Best Picture? Settled. Directing? Done. Art direction? Natch. Costume design? Can’t touch this. Sound? Please. Adapted screenplay? Send the hardware. Art direction? A lock. A bunch of other categories could fall as well, including musical score, sound and film editing.

כן, נכון – הוא טוען – ההייפ מצד האולפן (דרימוורקס דאז, פרמאונט כיום) לקראת הזכייה התחיל כבר לפני שנה, אבל מתברר שהוא היה מוצדק (לדעתו של קאר), ובייחוד שזה סרט האוסקרים האחרון שמוקרן לתקשורת, אין יותר מועמדים פוטנציאליים שאמורים לצאת עד סוף דצמבר ושלא הוקרנו.
מצד אחד, אני אמור לשמוח. אני חושב שביל קונדון הוא אחד היוצרים המרתקים שעובדים כרגע בתוך הוליווד ובשוליה – מאוד אהבתי את “אלים ומפלצות” ואת “קינסי” שהוא כתב וביים (למרות זאת, על התסריט שלו ל”שיקגו” אני מתקשה לסלוח לו). מצד שני, יש משהו ב”נערות החלומות”, שמבוסס על מחזמר שעסק באופן חופשי בסיפורן של דיאנה רוס והסופרימס, שלא מצליח לגרות אותי לצפות בו.

=======

ועוד הדבקות פיגורים מלפני כמה ימים: חודש וחצי לפני האוסקרים יחולקו פסלי גלובוס הזהב. בכל שנה אוהבים קשישי איגוד הכתבים הזרים בהוליווד להתלקק עוד קצת לכוכבים ולתת לבנותיהם של הכוכבים את התואר “מיס גולדן גלוב” ולהיות זו שמעניקה את הפרסים ומלווה את הזוכים מהבמה. בעצם זו מין גרסה עכשווית לטקס הדבוטנטיות בדרום ארצות הברית, בו מוציאים העשירים לחברה את בנותיהם שהגיעו לפרקן. מלאני גריפית, ג’ואלי פישר ולורה דרן היו בעברן מיס גולדן גלובס. והעלמה השנה: לוריין ניקולסון, בתו בת ה-16 של ג’ק ניקולסון, שכבר הופיעה בתפקידים קטנים ב”קליק” של אדם סנדלר וב”יומני הנסיכה 2″.

6 תגובות ל - “פרפרים של מוצאי שבת”

  1. הפינגווין 19 נובמבר 2006 ב - 0:19 קישור ישיר

    סרט, בימוי, תסריט מעובד: נראה סרט מוזיקלי לוקח את כל השלושה כאשר מולו סרט מצליח ומאוד מוערך כמו השתולים. פיצול של הקולות גם יכול לתת את הפרס במפתיע למועמד שלישי (המלכה? מיס סאנשיין הקטנה?).
    עיצוב תלבושות / תפאורה: יותר ממארי אנטואנט?
    סאונד: אולי, אם יצליח לנצח את גיבורי הדגל, הילדים של מחר, מכוניות, שודדי הקריביים ובעצם, כל מי שעוד יכול להתמודד בקטגוריה הזו.

    הטריילר של נערות החלומות נראה כמו גרסה מנופחת מחשיבות עצמית של ג’וזי והפוסיקטס ואני יכול רק לקוות שהרושם הזה מוטעה. בשנתיים האחרונות, הראו באקדמיה שהם לא אוהבים כשאומרים להם למי להצביע. אמנם בקטגוריות המשחק, כבר מזמן לא הייתה הפתעה אמיתית, אבל שני המירוצים האחרונים לפרס הסרט הטוב ביותר היו צמודים מבדרך כלל.
    עכשיו התחילו לזרום ביקורות חיוביות על נערות החלומות. השאלה היא אם לא מדובר בגרסת 2006 לזכרונותיה של גיישה שהתחיל גם הוא עם בשורות על נצחון גדול וגמר עם מועמדויות טכניות בלבד.

  2. הפינגווין 19 נובמבר 2006 ב - 1:09 קישור ישיר

    אגב, תודה על פתיחת הלינקים בחלונות חדשים. זה הופך את הקריאה לנוחה יותר.

  3. יניב אידלשטיין 19 נובמבר 2006 ב - 13:48 קישור ישיר

    אה… כבר פירסמתי פה את הלינק לחוזה של מצולמי בוראט לפני שבועות…

  4. יניב אידלשטיין 19 נובמבר 2006 ב - 13:49 קישור ישיר

    כשאני כותב תגובה ולוחץ על “לפרסם”, אני לא צריך שזה ייפתח בחלון חדש.

  5. דן 19 נובמבר 2006 ב - 14:08 קישור ישיר

    אתמול בצהריים, שבעת הכוכבים, ג’ימס בונד הצליח למלא שליש אולם, שזה לא רע אם לוקחים בחשבון שהסרט רץ במקביל באולם נוסף. מה שכן, חלק גדול מאותו אולם היה מורכב מילדים שלא עברו את גיל 8, חלקם באו עם הורים, חלקם הושארו ע”י ההורים לבד ברגע שהסרט התחיל. עכשיו, אני לא כזה חסיד של צנזורה והגבלת גיל, אבל לא כדאי שמישהו ישגיח על מה שילדים רואים? אולי לאו דווקא בגלל האלימות והסקס אלא בעיקר בגלל שהילדים לא הצליחו לעקוב אחר העלילה, לא הפסיקו לדבר ונראו די מנותקים מהסרט. סדרן? מה פתאום. ואיכשהו לא התחשק לי להתחיל להשתיק ילד בן 8 שאבא שלו ניסה להסביר לו מה קורה. באים עם ילדים קטנים? לפחות שבו קצת רחוק ממרכז האולם.
    ועוד הערה לא קשורה – ראיתי שוב את הטריילר ל”גיבורי הדגל” ואני לא מצליח לחשוב על תרגום רע יותר לסרט. אחת הדמויות אומרת שם במפורש – “אני לא רוצה שיקראו לי גיבור”. זה לא מעניין את המפיצים. נכון ש”דגלי אבותינו” לא ממש יתפוס כאן, אבל הנטייה לחפש גיבורים, גברים-גברים (ע”ע “גברים בחלל”) ודמויות מופת… יודעים מה, אני מופתע מעצמי שעוד לא התרגלתי לזה.

  6. הארטלי 19 נובמבר 2006 ב - 15:41 קישור ישיר

    “קזינו רויאל”: אתמול ביס פלאנט הקרנה מלאה עד אפס מקום.
    אחלה סרט.


השאירו תגובה ל - הפינגווין