05 מאי 2007 | 15:26 ~ 59 תגובות | תגובות פייסבוק

להוריד את הוליווד

נושאים: ארכיון, מפיצים

59 תגובות ל - “להוריד את הוליווד”

  1. שיש קולר 5 מאי 2007 ב - 15:56 קישור ישיר

    קצת פרופורציה
    על אף שאני די מסכים עם הטיעונים שאתה מעלה ראוי להדגיש כי עיקר ורוב הבעיה והנזק (שעליה קמה הצעקה האמריקאית) מצויים בתחום התוכנה ומשחקי המחשב שעושים כמה גרושים יותר מקולנוע.
    הרחק מאחור נמצאת המוסיקה.
    *השניים שלעיל אין שום הבדל (ברמת השימוש) בין המקור למועתק ומכאן פגיעותם ומכאן נזקם.
    הרחק הרחק הרחק מאחור מצוי הקולנוע שהנזקים לו מזערים אם הם בכלל מגיעים למספרים שמצדיקים התייחסות וזאת משום שעדיין קיים הרגל צפיה בצוותא באולם חשוך.
    אז אני מרשה לעצמי לפקפק עד כמה באמת האולפנים הגדולים מחוממים עלינו ועד כמה קרובה החרמתה של ישראל בתחום הקולנוע אם בכלל.

  2. רותם 5 מאי 2007 ב - 16:13 קישור ישיר

    רק חבל שהאנלוגיה שלך בסוף לא נכונה. אם יצרני הרכב היו לוקחים את הכרכרות ומסבים אותם למכוניות על חשבון בעלי הכרכרות אז הדוגמא הייתה מתאימה יותר. בנתיים מה שקורה זה שאנשים רואים בדרכים אלטרנטיביות, אבל גם מתודת התשלום שלהם אלטרנטיבית. אכן מרצ אמורה לדאוג למשתמש הקצה, לא למשתמש הקצה שגונב. אם כולם יחליטו להוריד סרטים בלי לשלם, מאיפה יגיע כסף להפיק סרטים?
    תאר לך שכל שישי כ7 לילות יוצא, פלוני אלמוני היה קם ב-5 בבוקר, קונה את ידיעות, סורק או מתמלל את כל העיתון ומעלה לרשת. איזו סיבה הייתה לכל הקוראים ללכת ולקנות כשהם יכולים בלחיצת כפתור לקבל הכל? כמובן שאז לידיעות לא הייתה סיבה (או יכולת, כי כסף ממפרסמים גם לא יזרום) לשלם לך או להדפיס את העיתון יותר. כך שטובת הצרכן היא אכן ערך חשוב, אבל מה עם טובת היצרן (קולנוע מסחרי הוא מוצר ותו לא) ויכולתו לא רק להרוויח אלא בכלל לכסות הוצאות ושיהיה לו סיבה בכלל להמשיך לייצר.
    אבל מאחר ולא משטרת ישראל או כנסת ישראל הינם גופים בעלי יכולות רבות, לא הייתי דואג יותר מדי. עד שיחוקק חוק ועד שיישמו אותו ויאכפו אותו, הרבה מידע יעבור ברשת וכל הדיון הזה יהיה לא ממש רלוונטי.

  3. ניר 5 מאי 2007 ב - 17:19 קישור ישיר

    ניקח את דוגמת ידיעות אחרונות שלך עוד צעד, אם משתמש היה סורק את העיתון, מעלה לאינטרנט, ומציע למפרסמים לשים שם פרסומת, ככה היה כסף להפיק את ידיעות אחרונות גם בפרינט וגם ברשת. למעשה, זה בדיוק מה שקורה. אם מפיצי הקולנוע היו משלבים שלוש דקות פרסומת בכל סרט על הרשת, ומפיצים אותו בחינם, כולם היו יכולים לחיות בשלום.

  4. רותם 5 מאי 2007 ב - 17:24 קישור ישיר

    הבעיה היחידה עם פרסומות בבית היא שהצופה יכול בנתיים ללכת ולהסתובב, לעשות דברים אחרים.
    ברור שבסוף (שהוא לא רחוק כל כך) מה שהצעת או בדומה לו זה מה שיהיה. אבל זה לא אומר שעד אז אסור למנוע הפצה לא חוקית.
    העולם המסחרי הסתדר עם די והותר שינוים טכנולוגים לאורך ההסיטוריה, שגם האינטרנט עם כל העוצמה שלו, לא יביא את הקץ. זוהי שאלה של אדפטציות טכנולוגיות, חוקיות ומסחריות לנושא.

    רוה לרותם: יש כאן שני עניינים ואף אחד מהם לא נידון בהצעת החוק הזאת שפוגעת באזרח ומיטיבה עם בעלי ההון: 1) הסיבה לכך שרבים פונים להורדה מהאינטרנט היא האיכות הנמוכה של האולמות והמחיר הגבוה של הכרטיס. 2) אם קרטל הקולנוע המקומי לא מטפל באיכות בתי הקולנוע (למרות שלכאורה הוא כן, מגה פלקסים רבים אמורים לקום בשנה הקרובה), לפחות שיסדיר את עניין ההורדות. דוגמה שרירותית: נגיד שכל כל ספק אינטרנט יעביר שני שקל על כל לקוח פס-רחב שלו לאקו"ם, שתעביר לבעלי בתי הקולנוע. אבל מה שבטוח חייב לקרות: מנגנוני ההפצה ומגנוני ההקרנה חייבים להתנתק זה מזה. זו החקיקה שאבו וילן צריך לקדם.

  5. צפריר 5 מאי 2007 ב - 17:46 קישור ישיר

    אני אומר שוב, כפי שאמרתי קודם – אין אנלוגיות טובות למה שקורה עם ההורדות ברשת. למעשה, אין דבר כזה אנלוגיה טובה – אלא אם כן אומרים "הורדות של סרטים ברשת זה כמו להוריד סרטים ברשת".

    בכל מקרה, לדעתי המפיצים בארץ הם אלה שצריכים להיות חמים על האולפנים, לא להיפך. את הסרטים שמוכרים בתחנות המרכזיות, הרוכלים לא משיגים בארץ, ולא מצלמים בבתי הקולנוע בישראל – אלו באים דרך האינטרנט מהפיראטים שהאולפנים בארה"ב לא משתלטים עליהם.

    כראיה – אין עותקים של סרטים ישראליים להורדה לפני שלב הדיוידי, פרט לבופור, שהגיע גם הוא מעותק דיוידי, לא מבתי הקולנוע.

    האולפנים רוצים להטיל חרם? שיטילו. זה לא ישנה את מצב הפירטיות בכלום, ורק יגרום לאלו שעדיין רוצים לראות סרטים באופן לגיטימי, להוריד סרטים מכיוון שזו תהיה הדרך היחידה לראות אותם.

    במקום לחפש דרכים להגביל את האינטרנט, שילכו ויעצרו כבר את המניאקים שמוכרים סרטים שהם הורידו בחינם.

    (אידלשטיין – סחטיין על התרגום של הפרקים החדשים של אבודים)

    רוה לצפריר: ואני מדגיש שוב – החוק הזה לא מדבר בכלל על מוכרי העותקים הפיראטים בתחנה המרכזית. זה מה שאידיוטי בו. הם הרי אלה שגורמים להפסדים אמיתיים לאולפנים: אנשים שמוציאים כסף עבור הכותרים האלה והכסף לא מגיע לבעלי הזכויות. החוק הזה סתם מנסה למנוע הורדות סרטים בבית לצפייה פרטית. אני בטוח שמי שמוריד היום את "ספיידרמן 3" באינטרנט הוא מישהו שממילא לא התכוון לצפות בו בקולנוע, כך שאם כבר הקהל הפוטנציאלי של הצופים בתוצרים ההוליוודיים גדל ולא קטן. צריך עכשיו לראות איך מתרגמים את זה להכנסות. וחוץ מזה: ברוב המדינות בעולם, כולל ישראל, אין שום חוק שמונע ממך לשבת בבית הקולנוע ולצלם במצלמת וידיאו את סרט הקולנוע. בעל בית הקולנוע יכול לזרוק אותך מהאולם אם תתפס, אבל הוא לא יוכל להגיש נגדך תלונה. את הגעתם של סרטים לרשת אי אפשר יהיה למנוע. זה פשוט בלתי אפשרי. עכשיו השאלה היא: איך מתמודדים עם המצב הזה. השיטה המיושנת של הוליווד והמפיצים הישראלים: לדרוש חקיקתו של חוק שיבטיח גזר דין מוות למי שהוריד סרט. הגישה הנבונה יותר: למצוא את הדרך בה שינוי ההרגל הציבורי, שהגיע בזכות חידושי הטכנולוגיה, יוכל לדור בכפיפה אחת עם האינטרסים של התאגידים. וזה רק דורש התארגנות כלכלית מחודשת וחשיבה על העתיד במקום על העבר, דבר שהאולפנים והמפיצים בארץ מאוד מתקשים בו.

  6. איתן גשם הירו נאקמורה 5 מאי 2007 ב - 17:47 קישור ישיר

    מסכים עם כל מילה שלך, יאיר.

    למעשה, מתחשק לי מאד להרים טלפון לאבו וילן ולהודיע לו שלמרות שהמפלגה שלו משקפת באופן המובהק ביותר את העמדות שלי ושסביר להניח שהייתי מצביע לה בבחירות הקרובות, רק בגלל היוזמה המטופשת והתמוהה הזאת אני מודיע לו שהם יכולים לשכוח מהקול שלי, ולא מדובר באיום סרק.

    חבל, וילן נחשב כאחד הח"כים היותר שפויים שיש, ואני מופתע מאד מכך שהוא נגרר לרמה כזו.

    למעשה, עד שהוא לא יחזור בו מהטמטום הזה אני פשוט אתחיל לקרוא לו אבו Villain.

  7. רותם 5 מאי 2007 ב - 18:02 קישור ישיר

    אם כבר מדברים בנושא הזה. אם אני לא טועה, אבל יכול להיות שהזיכרון שלי כבר לא משהו, לפני שנה פחות או יותר היינו ברשימה שחורה או כמעט שחורה או משהו בסגנון הקשורה לאותו נושא. אם אני לא טועה, אז נראה שהעולם כמנהגו נוהג: גופים גדולים יאיימו איומי סרק (כמו ור"ה והסטודנטים בימינו) אבל יודע שבשורה התחתונה כמה שהוא גדול הוא לא יהיה גדול בלי אדם קטן בצד השני של המשוואה שיהפוך אותו לכזה.

  8. דני 5 מאי 2007 ב - 19:50 קישור ישיר

    אוף טופיק…

    "ספיידרמן 3" הכניס ביומו הראשון 59.3 מיליון דולר,
    יותר מכל סרט אחר אי פעם, ובכך שבר את השיא של "שודדי הקאריביים 2".

  9. דני 5 מאי 2007 ב - 20:06 קישור ישיר

    אופס!!… תיקון טעות,
    "ספיידרמן 3" הרוויח ביומו הראשון 59 מיליון דולר בדיוק, לא 59.3, מצטער על הבלבול!

  10. assafTV 5 מאי 2007 ב - 20:28 קישור ישיר

    לדני – גם זה לא מדויק, כרגע ההערכות הראשוניות הוא שהוא הכניס 59 מילון דולר (עם הערכה שבסופש כולו הוא יכניס בין 135 ל-145 מיליון דולר). ביום שני בבוקר נדע אם ה-59 האלו הם בעצם 58.7 או 60.3 או כל סכום אחר. והשאלה הגדולה היא כמה זמן יחזיק ספיידרמן 3 בשיא? שבועיים? (עד שרק 3) שלושה שבועות? (עד שודדי הקריביים 3) עד קיץ 2008? עד ספיידרמן 4?

  11. לני ריפנשטאל 5 מאי 2007 ב - 20:29 קישור ישיר

    רק שתדעו לכם כולכם = 80% (במלים = שמונים אחוזים)מזכויות היוצרים בעולם שייכות לתאגידים, אומרת שנית = לתאגידים ולא ליוצרים. ולכן לא מדובר כאן בהגנה על "זכויות יוצרים" עשוקיםת אלא בהגנה על זכויות התאגידים העושקים.

  12. דני 5 מאי 2007 ב - 20:40 קישור ישיר

    נכון!… משנה לשנה סרטי הקיץ מרוויחים יותר ויותר כסף, אבל רגע! יש מצב שהוא לא שבר את השיא של "שודדים 2"?! חוץ מזה, אני לא חושב ש"שרק 3" יצליח לשבור את השיא ש"ספיידי 3" ולא "ארי פוטר" או "הרובוטריקים" או כל סרט קיץ אחר, היחיד שיש לו סיכוי הוא "שודדים 3", למרות שהייתי מאוד שמח שטובי יקח מחברו הטוב ליאו דיקפריו את השיא שלא באמת מגיע לו (כי "טיטאניק הוא סרט מחורבן לדעתי, כל כל קילשאי ובנאלי, פשוט לא הגיעה לו להיות הסרט הכי מצליח בכל הזמנים, ובטח ובטח לא 11 פרסי אוסקר).
    ואם אני לא טועה ההערכות הם ש"ספיידי 3" יכניס בסוף השבוע בין 138 ל-147 מיליון דולר, לא?!

  13. דני 5 מאי 2007 ב - 20:43 קישור ישיר

    תיקון שתי טעויות:
    1. התכוונתי ל"כל כך קילשאי ובנאלי".
    2. התכוונתי לשיא של הסרט הכי מכניס בעולם ובאמריקה הצפונית.

  14. רואה שחורות 5 מאי 2007 ב - 20:53 קישור ישיר

    יש כאן קצת סטייה מהנושא. עם כל הכבוד לרצון לשמור על זכויות היוצרים, עדיין בתי הקולנוע בישראל הם במצב של דואופול – רוב מוחץ של בתי הקולנוע שייכים לאחת משתי חברות גדולות. והן לא חוסכות מאמץ לירוק לצופה בפנים: הכרטיסים יקרים בצורה קיצונית (שווים כיום למחיר כרטיס קולנוע בניו יורק/לוס אנג'לס), בדרך כלל החניה לא בחינם, האולמות מזוהמים (אפילו בבתי הקולנוע ה"מפוארים"), פופקורן או שתיה עולים המון (אני לא סובל פופקורן בקולנוע, אבל בקבוק מים מינרליים ב-8 עד 10 שקלים?!). בנוסף אני צריך לסבול 20-30 דקות של פרסומות בהתחלה, וזה עוד לפני הפרומואים. אחרי מסע היסורים הזה, זה ברור שאנשים יעדיפו אופציות אחרות: DVD במערכת הקולנוע הביתי, או הורדה מהאינטרנט. זה יהיה יותר חמור כשיתחילו להופיע סרטים על Blu-ray או HD-DVD ואז איכות הקולנוע הביתי תעבור את זו של אולם הקולנוע.
    אבל בעלי בתי הקולנוע התרגלו לחיים קלים. עדיף להם לדחוף חוקים דרקוניים ולהפוך את כולנו לעבריינים מאשר להשקיע יותר בתחזוקה ובציוד. וכל הויכוחים על טוהר זכויות היוצרים הם רק פילוסופיה (לפחות בתחום הדיון הזה).

  15. רותם 5 מאי 2007 ב - 21:01 קישור ישיר

    ואל תשכח את ההתקדמות וההיצע הרב בVOD.
    אבל עד שזה ו-HD יכנסו, כנראה שהתאגידים ימצאו פתרון. לרוב יש להם מין יצר השרדות שכזה. עובדה שהיס פלאנט ממש לא שייך לקטגוריה של הבתי קולנוע שהזכרת, ואני משער שכל קומפלקס שיפתח בעתיד יעמוד בסטנדרטים שלו.

  16. דני 5 מאי 2007 ב - 21:06 קישור ישיר

    היס פלאנט הוא מושלם, לא יותר ולא פחות!…
    עם בחירת מקום הישיבה שלך באולם, המושבים הנוחים, ובעזרת שיטה דיי מבריקה יש לציין, שבזכותה אף אחד לא יכול להסתיר לאף אחד אחר, היס פלאנט הוא (כמו שהפרסומות שלו אומרות) "חוויה קולנועית גדולה מהחיים".

  17. רותם 5 מאי 2007 ב - 21:35 קישור ישיר

    בדיוק ההפך מאולם קיקואין באוניברסיטת תל אביב.
    שם לא משנה איפה תשב, תמיד יסתירו לך.

  18. צפריר 5 מאי 2007 ב - 21:40 קישור ישיר

    ר"ש – מה הכוונה כשיהיו סרטים על HD-DVD? כבר יש.

    אם אתה מתכוון "בארץ", אז אתה עולה על נקודה נפלאה – אני יכול להוריד מהאינטרנט סרטים באיכות יותר גבוהה מאלו שאני יכול לקנות בחנויות.

    זה אחד מהפערים הטכנולוגיים ש"הם" לא מבינים.

  19. נדב 5 מאי 2007 ב - 21:58 קישור ישיר

    "מה ההבדל בין הורדת סרט באינטרנט ובין הקלטת קלטת וידיאו של סרט מהטלוויזיה או הקלטה של קלטת אודיו מהרדיו?"

    ההבדל הקטן הוא שאם אני מקליט את "כשהארי פגש את סאלי" מערוץ 10 (עם עשרות פרסומות באמצע), ערוץ 10 שילם על הסרט הזה. זה לא שאני מקליט אותו ומוכר אותו בבאסטה באלנבי.

    כנ"ל לגבי הרדיו.

  20. דן 5 מאי 2007 ב - 21:58 קישור ישיר

    עצוב שבחוג לקולנוע קשה לראות סרט כמו שצריך. גם הקרנות הפילם הנדירות בפאסטליכט סובלות ממערכת סטריאו לא מאוד מוצלחת. בקרוב – קיקואין פלאנט ורב פאסטליכט במקסיקו סינמה סיטי.

  21. שרון 5 מאי 2007 ב - 22:18 קישור ישיר

    לרותם – האנלוגיה שלך לגבי ידיעות מראה בדיוק את הגישה הארכאית שקיימת בעיתונים כמו ידיעות ומעריב, ובהתאם גם בקרב האולפנים. גישה זו הובילה את 2 העיתונים המובילים בישראל ליצור אתרי אינטרנט שאינם מכילים את הגרסה המודפסת של העיתון שלהם. אבל הפלא ופלא – קם לו עיתון קטן יותר, העלה בחינם את הגרסה המודפסת שלו, במקביל לגרסא מקוונת המיועדת למי שצריך את עדכון החדשות שלו מיידית וישר לוריד. ומה קרה? ההפך מהחששות! במקום שהעיתון יאבד קונים ומנויים, נתח העיתון בשוק העיתנות המקומי רק הולך וגדל, בניגוד לשאר העיתונים.
    והרי ברור לכולם שבסופו של דבר השיטה של הפצת סרטים תשתנה. לא תהיה ברירה.
    בדיוק כמו שיאיר כתב לגבי קלטות אודיו ווידאו, כך בסוף העולם יאלץ להשתנות ולתת לצופים תמורה עבור הכסף.
    ואני לא חושבת שמישהו יתנגד אם היוצרים יהיו אלה שיקבלו את הכסף ממכירת האמנות שלהם, מה שבפולע כמעט ולא קורה, כי אמנים, בייחוד בישראל, מוחזקים כבני ערובה ע"י חברות ההפקה וההפצה.
    אז אולי הגיע הזמן שיותר אמנים יגיעו למסקנה שהם בעצמם צריכים לנצל את האינטרנט (יש מעטים בארה"ב שכבר החלו) ולהציע את היצירות שלהם בתשלום הוגן, כך שהכסף יגיע לכיסם הפרטי. הרי ככל שהזמן עובר, הצורך להסתמך על אולפנים ומפיקים קטן, הציוד מוזל, והיכולת ליצור באופן איכותי ועצמאי משתפרת.

  22. רותם 5 מאי 2007 ב - 22:20 קישור ישיר

    לצפריר:
    אבל בלי טלוויזיה HD או משהו שמתקרב לו באיכות, לסרטים הללו אין ממש יתרון לא?

    ודן, אם רק זה מה שהיה עצוב בחוג הזה, עוד הייתי חי עם זה.

  23. שרון 5 מאי 2007 ב - 22:23 קישור ישיר

    ודרך אגב, אוף טופיק אבל בתגובה למהללים את יס פלאנט – אני מסכימה שזה הקולנוע הטוב בארץ, ולכן בחרתי בו לספיידרמן 3, אבל בפעם הראשונה מאז הוא קם התאכזבתי (קלות).
    הסאונד היה חלש, ואפילו אחרי שביקשתי להגביר זה כמעט ולא עזר, ותחושת הסראונד הנפלאה שלרוב מקבלים בו פשוט לא עבדה. ובשביל סרט אקשן בו אתה אמור להרגיש את הסאונד מסביבך, זה ממש עצבן שכל הדיאלוגים נשמעו כאילו הם בוקעים מרמקולים בסמוך למסך בלבד, ורק בקטעים המאוד חזקים הסאונד היה בסדר. חבל.

  24. ג'ון מקקיין 6 מאי 2007 ב - 0:33 קישור ישיר

    לשרון ולהשכלה.
    אין מצב שאת אמורה לשמוע דיאלוגים בסראונד (!) את יושבת בבית קפה ומקשקשת לך עם חברה את שומעת אותה גם מאחורה וגם מהצדדים????

  25. הבלתי נסלח 6 מאי 2007 ב - 1:20 קישור ישיר

    אוף טופיק-

    כל מי שלמד קולנוע בעשור האחרון באוניברסיטת ת"א (או בבית ברל) חייב לצפות ביצירת המופת הבאה

    שכמובן מצטרפת לסרטון ההומאז' השני המבריק של אותם יוצרים:

  26. צפריר 6 מאי 2007 ב - 1:58 קישור ישיר

    רותם – על מסך המחשב, ברזולוציית 1280X1024, עם מערכת סראונד, יש לסרטים האלה אחלה יתרון.

  27. רותם 6 מאי 2007 ב - 2:48 קישור ישיר

    השאלה היא האם יתרון הוא תחליף ראוי?

    אבל יצירות אומנות אמיתיות כמו "שיעור 42" לא זקוקות לטכנולוגיה משום סוג. תענוג.

    גויאבות!

  28. הש"ג 6 מאי 2007 ב - 11:37 קישור ישיר

    כן ירבו אזרחים כמו האזרח י' הנלחמים בתאגידים הגדולים בעוז. לו כולנו היינו נרתמים ומורידים סרט אחד ביום לפחות היינו מצליחים בשעה טובה להכניע אותם ודומיהם, עד שכל בתי הקולנוע שלהם, אחד אחד, היו נסגרים, לצד כרמיאל, עפולה, קרית שמונה, קרית גת וכו'. או אז היוצר הקטן המנוצל על ידי אותם תאגידים היה מרוויח את לחמו.

    רוה לש"ג: שאני אבין, אתה טוען שהקולנוע בקרית שמונה (או כרמיאל, או קרית גת) נסגר כי אזרחי העיר העדיפו להוריד סרטים באינטרנט במקום ללכת לצפות בהם בבית הקולנוע העירוני?

  29. assafTV 6 מאי 2007 ב - 11:56 קישור ישיר

    אל ג'ון מק'קיין –
    כן, כשאני יושב באולם הקולנוע ועל המסך מישהו צועק "מאחורי" אני אמור לשמוע את הקול שלו בוקע מאחורי גבי. אם ספיידרמן קופץ מראש הבניין בקצה הימני העליון של הפריים אל המדרכה בקצה השמאלי התחתון של הפריים אני אמור לשמוע את הסאונד נודד בין הרמקולים ולא רק מימין לשמאל.

  30. יוסי 6 מאי 2007 ב - 14:02 קישור ישיר

    יאיר, קבל עדכון (בהמשך למה שכתבת לגבי בתי הקולנוע שנסגרים אחד אחרי השני): גלוסוס פ"ת (בקניון סירקין) נסגר אף הוא. וזה היה רק עניין של זמן. לרשת גלובוס יש מסורת נוראית של בניית אולמות מלבניים ולא אפקטיביים, ללא שיפוע, כך שמה שאמור לפצות על כך ולא מפצה בפועל אלא רק מזיק יותר, זה שהמסך מותקן גבוה מאוד ונושק כמעט לתיקרה. כמעט בכל זוית צפיה היית יוצא בהרגשה שדפקו אותך.

  31. הש"ג 6 מאי 2007 ב - 15:03 קישור ישיר

    לרוה,

    הטיעון שהצגת בכתבה מציע בין היתר שבשל סגירת בתי הקולנוע בפריפריות אין מנוס אלא להוריד סרטים. אבל צריך לשים לב שרוב בתי הקולנוע שמנית נסגרו בשנה-שנתיים האחרנות, הרבה אחרי שההורדות היו נפוצות מאוד בקרב בני ישראל.
    אני בהחלט סבור שהירידה המתמשכת בכמות הצופים בבתי הקולנוע קשורה בין היתר להורדות, העותקים הצרובים ושכפולים פירטים. בבתי הקולנוע כמו בעפולה בהם מלכתחילה כמות הצופים היתה גבולית עד מבישה, הירידה הנוספת הזאת בהחלט הובילה לסגירתם, ואין לי ספק שלהורדות היה חלק בכך. חוץ מזה, נניח שהצופה לא מוכן ללכת לקולנוע, כל שעליו לעשות זה לחכות חודשיים-שלושה והסרט כבר נמצא בספרית הוידאו או ב VOD בתשלום סביר – גם ספרית הוידאו השכונתית היא תאגיד שצריך לעקוף אותו? (וגם אלו נסגרות בקצב מדאיג)

  32. איתן 6 מאי 2007 ב - 15:07 קישור ישיר

    אופ טופיק לגמרי:

    איפה אתה, יאיר ? אמרת בעבר שהפסטיבלון הצרפתי הוא מהאירועים היותר נעימים שמתקיימים בסינמטק. חיפשתי אותך שם אתמול, ולא היית. בכל מקרה, אלו הסרטים שראיתי:

    "מצרכים בסיסיים" – סרט דוקומנטרי מקסים המביא בצורה ישירה ובלתי אמצעית את הווי שכונה נידחת בעיר נידחת בצרפת דרך התמקדות בחנות המכולת המקומית. משעשע ומרגש.
    "אפריל" – דרמה יפהפיה ומרגשת על בחורה צעירה העומדת להכנס בשבועת הנזירות, אבל בשבועיים שלפני כן היא מגלה את כל העולם שהיא מפסידה. תהליך ההפתחות האיטי שלה מקסים ומרגש. רק ה-5 הדקות האחרונות מלודרמטיות מדי, אבל עד אז, זוהי דרמה עדינה, יפהפיה ומרגשת.
    "בחורה זהב" – בקצרה – תסריט טוב, שחקנים טובים, במאי ככה-ככה. פרנסיס ובר היה עושה את זה טוב יותר. אבל גם עם בעיות הקצב של הקומדיה הזו – עדיין משעשע. פעם היו כותבים על סרט כזה – "סביר ליומיות".

    את "OSS 117" ראיתי ב DVD לפני כמה שבועות. זהו סרט ששייך לסוג שאני מכנה "סרט במשקל נוצה". הוא משעשע וקצבי, אבל הוא לא משאיר כמעט כלום אחריו. יצאת מהאולם – שכחת אותו כמעט מיד.

    בנוסף ראיתי אתמול את "הלוך חזור" הדוקומנטרי הישראלי. נשגב מבינתי איך הצליח דוקי דרור לפספס סרט שכזה. הבחירות שהוא עושה היו לא נכונות – בין הילדים שהוא בחר לא היה קשר, ולא תמיד הם היו לבד, כלומר, לא תמיד הם יכלו להביא לידי ביטוי את נקודת המבט הילדותית הנקיה, שהיא מהות הסרט. כך יוצא שאין דרמה, ואף יש שעמום מסוים, כי הילדים לא ממש מעניינים (לפחות לא בדברים שרואים על המסך).

  33. דני 6 מאי 2007 ב - 15:36 קישור ישיר

    אוף טופיק…
    האמת שנראה לי שעם "שודדים 2" היה מופץ באותה הפצה כמו "ספיידי 3" הוא היה מרוויח ביום הראשון יותר מ55מיליון דולר, ויותר מ"ספיידי 3".
    פשוט אף אחד לא באמת ציפה ש"שודדים 2" ישבור שיאים,
    וירוויח כל כך הרבה, הרי ההכנסות של הסרט הראשון
    היו אומנם גבוהות, אבל לא מטורפות כמו של הסרט השני.
    אותם הכנסות גם הפכו את "שודדים 3" לסרט עם פוטנציל מפלצתי לשבירת שיאים (כמובן שהגורמים האמיתיים להכנסות של "שוודים" הם הכוכבים שלו, בעיקר ג'וני דפ).
    תגיד יאיר, ידוע לך באיזה הפצה יפיצו את "שודדים 3"?!?!

  34. עופר ליברגל 6 מאי 2007 ב - 16:40 קישור ישיר

    לדני -לפי הטבלה הזו -http://www.boxofficemojo.com/alltime/days/?page=single&p=.htm
    ניתן לראות כי לספיידרמן 3 היה ממוצע יותר גבוהה פר אולם מלשודדי הקאריבים 2, שגם הוא היה סרט שהרבה מאוד ציפו ממנו לשבור שיאים בקופות.

  35. Itai 6 מאי 2007 ב - 19:24 קישור ישיר

    "שודדי 3" לא ישבור שום שיא ולא נעליים! הבטחה שלי.

    חוץ מזה, דני, למה לנחש כשאפשר לדעת בוודאות? עכשיו שכבר ידוע שספיידרמן 3 עשה בערך 59 מיליון ביום שישי, באתר מוג'ו טורחים לציין שממוצע ההכנסות לאולם בודד היה 13 אלף ו-876 דולר. לעומת זאת, ממוצע ההכנסות לאולם בודד ביום שישי שבו יצא "שודדי 2" בארה"ב היה 13 אלף ו-508 דולר. ככה שאם "שודדי 2" היה מופץ במספר בתי קולנוע כמו של "ספיידי 3" הוא עדיין לא היה עוקף את השיא שעשה ביום שישי האחרון הסרט הנ"ל.

    שלא לציין שעכשיו שכבר ידוע שההכנסות של "ספיידי 3" לסוף השבוע הראשון שלו הם 148 מיליון דולר בקירוב, כבר בטוח ש"שודדי 2" לא היה עוקף את זה.

  36. דני 6 מאי 2007 ב - 21:30 קישור ישיר

    אל תיהיה כל כך בטוח!…
    בעיקר שמדובר בג'וני דפ.

  37. דני 6 מאי 2007 ב - 22:46 קישור ישיר

    חוץ מזה, זה גם תלוי בביקורות.
    ועל פי סקר דעת קהל, ושקלול ביקורות ברשת ובעיתונים, "ספיידי 3" הוא הגרוע ביותר בסדרת "ספיידרמן", זאת אומרת, הוא עדיין סרט טוב, הוא פשוט פחות טוב מהאחרים.
    ועם "שודדים 3" המצב יכול להיות הפוך,
    והסרט השלישי יהיה הטוב בטרילוגיה.

  38. ג'ק 6 מאי 2007 ב - 23:08 קישור ישיר

    זה נכון שספיידי שלוש הכניס 148 מליון בסופ"ש אחד?!? הוא שבר את השיא של הפיראטים?

  39. א"ש 6 מאי 2007 ב - 23:37 קישור ישיר

    אם כבר מדברים על איכות צפייה במחשב אז אני ממליץ בחום לקנות מסך LCD שטוח 22 אינץ' widescreen עם רזולוציה של 1680×1050, יש במחירים סבירים מתחת ל2000 שקל
    קניתי כזה עכשיו ובלתי נתפס כמה שזה מדהים.

  40. דני 7 מאי 2007 ב - 0:38 קישור ישיר

    דני לג'ק: אלה הערכות של כמה שהכניס "ספיידי 3" בסוף השבוע הראשון, נטרך לחכות למחר כדי לדעת בוודאות, אבל מה שבטוח!… הוא עבר את השיא של "שודדים 2".

  41. דני 7 מאי 2007 ב - 1:00 קישור ישיר

    זהו זה רשמי, "ספיידי 3" הכניס ביומו הראשון 59.3
    מיליון דולר, מה שאומר שהוא הצליח לשבור את השיא של "שודדים 2".
    מחר נדע עם הסרט אצליח לשבור גם את השיא לסוף השבוע!

  42. דני 7 מאי 2007 ב - 1:09 קישור ישיר

    מסתבר שלא צריך לחכות למחר,
    "ספיידי 3" הכניס בסוף השבוע 148 מיליון דולר,
    ושבר את השיא לסוף השבוע בו החזיק "שודדים 2".
    השאלות שנותרו הם!…
    1. העם הסרט יצליח לשבור את השיא של כל הזמנים בו מחזיק "טיטאניק"?!?!
    2. העם הסרט יצליח לשמור על השיא גם ש"שרק 3" ו"שודדים 3" יצאו?!?!
    3. העם הסרט יחזיק מעמד מול אותם סרטים?!?!

  43. דן ברזל 7 מאי 2007 ב - 2:05 קישור ישיר

    יאיר – כל מילה בסלע, כרגיל.

    הקטע המעניין הוא שאבו וילן בעצמו אמר, דקה אחרי שהוא משך את הגרסה הראשונה של הצעת החוק הארכאי הזה לפני כמה חודשים, שחקיקה כזו היא לא המודל המועדף עליו, ושהוא מבין שיש פתרונות אחרים טובים והוגנים יותר. למיטב זכרוני הוא אפילו התייחס ספציפית למודל "הקלטות הריקות", שבזכותו מותר לנו להקליט סרטים על קלטות וידאו – אחוז מסויים מהמיסוי על קלטות וידאו עובר להתאחדות הקולנוע. תיאורטית, בכל אופן. יאיר – אתה יכול לאשרלהרחיב?
    בתכל'ס, אין סיבה שלא להמציא את חוק ה(הארד)דיסקים הריקים, ולהפריש אחוזים להתאחדות, לאקו"ם, ליוצרים ולפיליפיניות שלהם מצידי. אבל להילחם בטכנולוגיה זה מטומטם.

    אגב, התמיכה של מרצ בהצעת החוק הזו, יחד עם עוד כמה צעדים מטופשים להפליא שלהם בשנה האחרונה, הם שגרמו לי באופן סופי לעבור עוד כמה סנטימטרים שמאלה. בבחירות הבאות המתקרבות אלינו, חרף המחלוקות האידיאלוגיות שיש לי עם ההחלטה הזו, אני עם חד"ש.

  44. משרול 7 מאי 2007 ב - 6:26 קישור ישיר

    אפרופו ג'וני דפ, הנה מאמר מעניין (קצת תמציתי מדי) שמנסה לערער את תאוריית ה'אוטר'. יאיר, שווה פוסט – לא?!

  45. james newton howard 7 מאי 2007 ב - 10:34 קישור ישיר

    נראה לי שספיידי 3 יהיה מקרה קלאסי של ירידה בלפחות 70% בהכנסות של סופ"ש שני לעומת הראשון. אחרי ההייפ הראשוני, כשכולם כבר מבינים שבעצם מדובר בסרט די בינוני ואף מאכזב (או זה לפחות הרושם שאני קיבלתי מהקהל בהקרנה שבה נכחתי), ההכנסות יתחילו לרדת בצורה תלולה.
    מצד שני, חשבתי שזה גם מה שיקרה עם "שודדי 2" ולבסוף התבדיתי.
    כשחושבים על זה, זה די עצוב שבלוקבאסטרים בימינו לא צריכים להיות אפילו קצת טובים בשביל רווחים עצומים. בעבר, אם סרט היה עובר את רף ה-300 מיליון בהכנסות היתה לזה הצדקה כלשהי. בשנים האחרונות אתה יכול להיות זבל מוחלט ועדיין להכניס יותר מחצי מליון דולר.

    רוה לג'יימס: אני מניח שבסוף השבוע השני בתי הקולנוע כבר לא יציגו את הסרט מסביב לשעון, כך שההערכה שלך של ירידה בכשבעים אחוז נשמעת הגיונית, אבל זה עדיין אומר שהסרט יכניס קרוב ל-50 מיליון דולר בסוף השבוע השני. ואני שוב מדגיש: אולי במחינת עלילה/תסריט/דמויות הסרט לא היה מעולה, אבל הוא הציג קולנוע משובח. כסרט שאמור לפנות לכ-ו-ל-ם בכל העולם, ושמתיימר להכניס כמיליארד דולר, הוא עושה עבודה לא רעה בכלל.

  46. גל-Z 7 מאי 2007 ב - 12:47 קישור ישיר

    יאיר,
    ראית את הכתבה במעריב על הקולנוע העירוני?
    למי שלא קרא, אחת הערים בצפון (שכחתי איזו) פותחת קולנוע עירוני כתגובה לסגירה של הקולנועים בצפון.

    כל הכבוד, אני אומר

  47. Shai 7 מאי 2007 ב - 13:46 קישור ישיר

    Danny,

    your quetion should be written with a diferent letter.the way you wrote,it is simply wrong and doesn't exist in Hebrew-at least not with this pronunciation)

  48. גל-Z 7 מאי 2007 ב - 16:10 קישור ישיר

    בט שי,
    יו רייט אין אינגליש!
    דט קן בי א פרובלם וון יו קורקט סם וואן אבואוט היברו…

  49. Shai 7 מאי 2007 ב - 17:03 קישור ישיר

    Gal-z
    if anyone reads Danny's questions ,he should be annoyed with that mistake.This is to write a simple word with seven speling misatkes.He wrote
    העם….

    I think he meant with the letter "alef" and not as he wrote with.The fact I am writing in English doesn't I can't read hebrew. it just mean I can't react in Hebrew

  50. גל-Z 7 מאי 2007 ב - 17:47 קישור ישיר

    וואו שי, אין לך חוש הומור.
    אבל איך אתה יודע למה דני כותב בשגיאות.
    האמת שעם כל כך הרבה שגיאות זה נראה יותר לדיסלקציה או דיסקרפטיה (כתבתי נכון?).

    מה דני? יש לך תגובה בעניין?

  51. stephen spielberg 14 מאי 2007 ב - 10:03 קישור ישיר

    obviously you never tried to raise money for a movie. the only ones who suffer from illegal downloads are indie productions who no longer have any chance of getting money from any kind of investor. The big studios have so many ancillary streams of revenue (like selling spidey shirts…( that they dont really care.

  52. AHRKH 24 ספטמבר 2007 ב - 9:44 קישור ישיר

    הסרט טיטאניק שבר שיאים והגיע ל 11 פירסי אוסקר.
    1.התפאורה הטובה ביותר
    2.הלבוש הטוב ביותר.
    3.הבמאי ג'יימס קמרון.
    4.השחקנית הטובה ביותר קייט ווינסלט (ששישחקה גם בילדים קטנים ובעוד סרטים)!
    4.ליאונרדו דיקפריו שובר לבבות הבנות !
    5.איפור.
    6.סאונד!
    7.צילום.
    8.שיר הנושא של סלין דיון:MY HEART WILL GO ON.
    זה עוד קצת ממה שהבאתי לכם,זמן הסרט הוא 3 שעות וחצי ובו מסופר על אונית פאר שטבעה בלב ים האוקיינוס ןלפני כן מסופר לנו על זוג אוהבים האחת מעמדה גבוה בחברה והשני מעמדה ממש מנוחתת שניפגשים על ספינה בכך שרוז(קייט ווינסלט) רוצה להיתאבד על זה אמה שולטת עליה בכך שמחתנת אותה עם אדם שלא אוהבת ג'ק(ליאונרדו דיקפריו) עוזר לה בכך שלא ישתלטו עליה ואומר לה שהיא אדם חופשיה. הם מיתאהבים ובלילה אחד רוז מבקשת מג'ק לצייר אותה עם השרשרת שארוסה קנה לה ושמו קאל.לשרשרת זו קראו לב הים , באותו הערב ג'ק מצייר את רוז עם אותה שרשרת ומשם מתחילה ההישרדות והכח שבאותו לילה ניפגשה הספינה בקרחון ענק בשעה 23:40.
    סרט זה נימכר לאלפי אנשים בכל רחבי העולם ושבר קופות בבתי הקולנוע. היום מוכרים סרט זה ב-4 דיסקים DVD כ-3 שעות וחצי מומלץ לקנות ממני שירלי.

  53. שירלי 24 ספטמבר 2007 ב - 9:45 קישור ישיר

    מי שפירסמה את הכתבה על הסרט טיטניק שמה שירלי כל הזכויות שמורות@!

  54. רותם 24 ספטמבר 2007 ב - 10:42 קישור ישיר

    האמת שעם סקופ כזה הייתי רץ מיד לעיתונות העולמית!!!

  55. שירלי 25 ספטמבר 2007 ב - 9:03 קישור ישיר

    מה אתה יורד עליי או שאתה רציני?????

  56. Online Discounts 28 ינואר 2011 ב - 3:10 קישור ישיר

    Thank you a lot for providing individuals with a very marvellous opportunity to read in detail from this blog. It is often so brilliant and packed with a great time for me personally and my office acquaintances to visit your website minimum three times in one week to study the fresh secrets you will have. Of course, I am just at all times motivated with the outstanding solutions you give. Selected two points in this posting are ultimately the most efficient I've ever had.


השאירו תגובה ל - רותם