24 יוני 2012 | 22:46 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

השופטים: "וראייטי" ו"ארטה" חוזרים לירושלים

התוכניה של פסטיבל ירושלים התפרסמה ביום שישי אבל היא לא מכילה את שמות השופטים שיכריעו מי יזכה בפרסי התחרות הישראלית. אז קבלו הדלפה ראשונה: אחד השופטים יהיה ג'סטין צ'אנג, עורך ביקורות הקולנוע של "וראייטי. את "המשגיחים" צ'אנג כבר ראה בקאן, ויהיה מעניין לראות איך הוא יגיב לשאר הסרטים בתחרות. (בייחוד מסקרן אותי לראות איך אמריקאי נוצרי ממוצא סיני מגיב לסרט כמו "למלא את החלל", שנראה לי שייראה לו דווקא מאוד… יפני).

 

כזכור, בשנה שעברה בחבר השופטים היו מבקרי הקולנוע ריצ'רד שיקל, מייק גטדרידג' ואליסה סיימון, לצד מישל ריאק מ"ארטה", שיצאו די ממורמרים מהארגון ויחס הפסטיבל אליהם וביטאו זאת באופן פומבי. מה שמביא אותנו לאייטם הבא.

 

=================

 

השמיעו את צפירות הארגעה: נראה שהיחסים בין ערוץ ארטה ובין פסטיבל ירושלים תקינים. כזכור, בשנה שעבר התפדח הפסטיבל כשביזה בהחלטה אומללה את אחד משופטיו, מישל ריאק מ"ארטה" (היזכרו בסיפור כאן). השנה אירוע הפיצ'ינג השנתי, שריאק וארטה הם מתומכיו העיקריים, מתקיים בפעם השביעית. ריאק עצמו לא מגיע, אבל נציג אחר מארטה כן יגיע: אנדרה דה-מרז'רי, הממונה על הקשרים הבינלאומיים של ארטה.

 

אבל השנה יש חידוש. לאירוע הפיצ'ינג בירושלים מתווסף השנה אירוע פיצ'ינג נוסף שהוא מעין מסיבת הסיום של חממת הקולנוע הבינלאומית שהקים רנן שור בירושלים. כזכור: ווסטון, בעודה בסאנדאנס, היתה מהיועצות של רנן שור בבניית החממה הזאת, שמעבדות הפיתוח של סאנדאנס היו המודל שלה. ביומיים הראשונים של פסטיבל ירושלים יעמדו בוגרי המחזור הראשון של החממה ויציגו מול פאנל בינלאומי מרשים למדי את התסריטים עליהם עבדו בשנה האחרונה. 12 קולנוענים בסך הכל, ששה מהעולם ועוד ששה מישראל (מיכל ויניק, נדב לפיד, חיים אלבום, צביה ברקאי, שמעון שי ואסף פולונסקי).

 

בין השופטים שיגיעו לפיצ'ינג הזה יהיו ויבקה ווינדלב הדנית, שהיתה במשך כעשר שנים מפיקתו של לארס פון טרייר (עד "הבוס הגדול"); אוליביה פר, מנהל פסטיבל לוקרנו; ז'ורז' גולדנסטרן, מנהל הסינפונדסיון בקאן; מאריט ון דר אלשוט, מנהלת שוק הסרטים בפסטיבל רוטרדם; ומיכאל ובר, מנהל חברת ההםצה מאץ' פקטורי. שאקלים. יהיה מעניין אם מישהו מהם יישאר גם כשופט לתחרות הישראלית בפסטיבל.

 

המעניין הוא שהפרויקט שיזכה בתחרות הזאת יזכה בפרס בסך 50,000 דולר, שזה כמעט מאתיים אלף שקל, שזה כפול (!) מהפרס הראשון של תחרות הפיצ'רים בפסטיבל עצמו (כמובן שמדובר במענק הפקה שאמור להיות מושקע בסרט ולא בפרס אישי, ובכל זאת זהו לדעתי הפרס הגדול ביותר המחולק בפסטיבל בישראל).

 

 

=================

 

אגב אורחים: פספסתי לגמרי את זה שכריסטיאן ברגר, הצלם של מיכאל האנקה ("סרט לבן", למשל) היה השבוע בארץ והעביר סדנת אמן לצלצים באוניברסיטת תל אביב. אם מישהו היה שם ורוצה לדווח מה היה, מה נאמר, ואפילו אילו טיפים נמסרו (עד לרמת הצמצם), הבלוג פתוח לעדכונים שלכם.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “השופטים: "וראייטי" ו"ארטה" חוזרים לירושלים”

  1. ערן 25 יוני 2012 ב - 7:37 קישור ישיר

    יאללה שיסגרו כבר את הפסטיבל המבאס הזה.

    • שלו ברכה 25 יוני 2012 ב - 9:24 קישור ישיר

      מבאס?! כרגע סיפרו לך על אפשרויות המימון, הקשרים והפצה שהפסטיבל הזה נותן לך. שלא לדבר על כך שכל אוצרות קולנועית בישראל היא מבורכת. קצת צניעות חביבי.

  2. אור 25 יוני 2012 ב - 12:39 קישור ישיר

    בקרדיטים של החממה של רנן מופיע שמו של אבישי כהנא כיוזם ומנהל שותף של החממה ובקרדיט של מנהל הפיצ'יניג בירושלים כתוב אדם באותו שם.

    יש שניים כאלה???

    • אור אחר 25 יוני 2012 ב - 14:39 קישור ישיר

      זה אותו אחד. וזה אכן שם ששווה לזכור…

  3. אסף 26 יוני 2012 ב - 14:17 קישור ישיר

    @יאיר רוה

    חמישל ריאק אכן היו בעיות עם הארגון של הפסטיבל שנה שעברה אבל צריך לקחת בחשבון שריאק הגיע לספטיבל לאחר שההקרנות של הסרטים כבר החלו ועזב יום לפני סיום הפסטיבל.

    לא זכור לי: "שריצ'רד שיקל, מייק גטדרידג' ואליסה סיימון, יצאו די ממורמרים מהארגון ויחס הפסטיבל אליהם וביטאו זאת באופן פומבי."

    האם יש לך דוגמאות לכך או שאתה פשוט נהנה להשמיץ?

  4. אסף 26 יוני 2012 ב - 14:18 קישור ישיר

    למישל ריאק* במשפט הראשון


השאירו תגובה