08 אוגוסט 2012 | 19:00 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

מה זה אורו 3D?

 

לא יודע.

 

אבל הנה מה שאני כן יודע: חברת ברקו פיתחה סטנדרט חדש של מיקס סאונד בשם Auro 3D. למרות התלת-מימד בשם, זה מדבר על סאונד ולא על תמונה. זה מיקס שפותח את הסאונד ל-11 ערוצים (פלוס סאב-וופר), להבדיל משבעת הערוצים של דולבי דיגיטל. הרמקולים פרוסים בגבהים שונים באולם ומעניקים לסרטים תחושה נוספת של נפח וגובה. אחד הראשונים שאימצו את השיטה הזאת היה ג'ורג' לוקאס שלסרט קרבות המטוסים שלו, "זנבות אדומים", יצר מיקס כזה.

 

יש כרגע רק מעט אולמות בעולם שמחזיקים את מערכת ה-Auro 3D, אבל חברת תיאטראות ישראל של מוקי גרדינגר היא מהראשונות בעולם שאימצה אותה. תמצאו את זה בעיקר בבתי הקוךנוע של החברה במזרח אירופה, אבל כמה מהאולמות ביס פלאנט ראשון לציון מתהדרים בלוגו של אאורו בכניסה אליהם.

 

אז מה הבעיה? הבעיה היא שאם אני רוצה ללכת לראות סרט ולהפתפעל מהמיקס הסופר-דופר-משוכלל שלו ומערכת הסאונד הכי קאטינג-לכאורה-אדג' שקיימת כיום, הדרך היחידה שאני יכול לעשות את זה, זה רק אם יוצא לי פוקס. אין שום דרך לדעת בשלב הזמנת הכרטיסים האם האולם שבו יוקרן הסרט מצויד בסאונד אאורו.

 

כשבאתי לראות סרט ביס פלאנט ראשל"צ רציתי לשמוע אותו באורו, אבל לא יכולתי לדעת מראש מי ומה. אז זה לא יצא. והקלגסים שעמדו באמצע היום בכניסה לכל האולמות (גם זה שווה שיחה, אגב) לא נתנו לי להתפלח לאחד האולמות כדי לשמוע את ההבדל.

 

מה שמעלה את השאלה: אם כך, מה הטעם? אם הושקע כסף רב (ולוגואים ענקיים בכניסה) בהבאת מערכת סאונד חדשה, למה לא לתת לצופי הקולנוע את האפשרות לבחור האם לצפות ב"עידן הקרח 4" בתלת מימד או בדו מימד, בעברית או באנגלית ובאאורו או בדולבי דיגיטל?

 

עדכון: אנשי יס פלאנט מעדכנים בתגובות שמערכת האורו 3d מותקנת באולמות 7, 10 ו-11. זה מידע שימושי! תודה.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “מה זה אורו 3D?”

  1. נמרוד 8 אוגוסט 2012 ב - 21:23 קישור ישיר

    ובהזדמנות זו, למה לא לגבות עוד 5 שקלים על הקרנה ב-אאורו 3D

  2. אלי 8 אוגוסט 2012 ב - 21:40 קישור ישיר

    צודק מאה אחוז!!

    הלוואי ויפרסמו באתר או בעיתון

  3. yesPLANET 9 אוגוסט 2012 ב - 18:08 קישור ישיר

    שלום,
    מערכת AURO3D מתאימה לשימוש אך ורק באולמות גדולים, ולכן מותקנת בשלושת האולמות הגדולים ביס פלנט ראשון לציון. אין טעם להתקין את המערכת באולמות באולמות קטנים, ולכן אינה מותקנת בשאר האולמות.

    • יאיר רוה 9 אוגוסט 2012 ב - 18:43 קישור ישיר

      תודה. אם תוכלי לציין בפנינו מה מספרי האולמות שבהם מותקנת המערכת נוכל לדעת בשלב הזמנת הכרטיס באינטרנט האם נצפה בסרט בגרסת ה"אורו" שלו או בגרסת הדולבי שלו.

    • yesPLANET 12 אוגוסט 2012 ב - 9:30 קישור ישיר

      היי יאיר,
      האולמות בהם מותקנת מערכת ה-AURO 3D הם 7,10 ו-11.

  4. רני 10 אוגוסט 2012 ב - 9:50 קישור ישיר

    כמו כן, הייתי שמח לדעת אם יש כוונה להתקין את המערכת גם באולמות הגדולים בפלאנט אילון. בסופו של דבר זה בית הקולנוע הקרוב לביתי והמועדף עלי.

  5. רני 10 אוגוסט 2012 ב - 10:11 קישור ישיר

    אגב, אם להסתמך על תרשימי האולמות באתר של הפלאנט, האולמות הגדולים בפלאנט ראשון הם 7 ו 11.


השאירו תגובה