10 ספטמבר 2012 | 19:40 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

פסטיבל חיפה 2012: קצמן, גולדברג, בראבא וביאליק בחצי מחיר

שלמה בראבא ב"רשימות קצמן" של אמנון וינר

ביום שלישי, 2.10, החל מ-15:00 יתקיים במסגרת פסטיבל חיפה האירוע השני של "פרינג'ידר", בניהולם האמנותי של מרט פרחומובסקי, אביטל בקרמן ואלעד פלג. השלושה קיבצו שלושה סרטים עצמאיים שהופקו בתקציבים זעומים, כמעט ללא עזרת קרנות, ויקרינו אותם ברצף במועדון הביט. בתחילת הערב תקבל רוני קידר את עיטור "אבירת הפרינג'ידר" והיא תציג את סרטה "ג'ו ובל" (וגם את סרטה הקצר החדש יותר, "באני לאב"). כרטיס כניסה לאירוע המלא – שכולל הופעה והקרנה של ארבעה סרטים ויימשך עד חצות וחצי – עולה 80 שקלים. אבל "סינמסקופ" נותן לכם אפשרות להזמין שני כרטיסים במחיר אחד (כלומר, שב-40 שקלים, שזה מחיר לסרט אחד בפסטיבל, תוכלו לראות ארבעה סרטים).

שלושת הסרטים החדשים שיוצגו בבכורה בפסטיבל הם:

א. "גולדברג ואייזנברג" (16:30), המותחן הקומי של אורן כרמי (ראינו קטע ממנו כאן).

ב. "אני ביאליק" (18:30), המוקומנטרי של אביב טלמור.

ג. "רשימות קצמן" (20:30) של אמנון וינר. גם מוקומנטרי, בשחור-לבן מרהיב, המציג את סיפורה של מדינת ישראל, הציונות והיהדות מנקודת מבט אירונית, דרך סיפורו הבדוי לחלוטין של שמואל קצמן, האיש שתמיד עמד ברקע, וידע לתת לראשי המדינה תמיד את העצה הכי גרועה (למשל, הוא האיש שהמציא את הלינה המשותפת בקיבוצים, וגם את האנטי-מחיקון, ועוד הרבה דברים בין לבין שלא אקלקל לכם כאן).

אני מתכנן להיות ב"פרינג'ידר" השנה, אבל לא כמבקר קולנוע. לצערי, לא אוכל לסקר את האירוע. כלומר, לשמחתי. אהיה שם כאורח. את "רשימות קצמן" ביים אמנון וינר, החבר הכי טוב שלי מאז כיתה ג', ואני עוקב אחר העבודה שלו על הסרט כבר 11 שנים. הוא עבד עם המון אנשים, אבל הסרט הזה נעשה בעבודת יד. הסרט הוא סיכום שנות נדודיו בעולם, מצלמה תמיד איתו, ומצלם רגעים, אותם הוא שזר לתוך הסרט הקוואזי-תיעודי הזה. דמיינו את דוד פרלוב מביים את "ספיינאל טאפ". ככה זה נראה. פיוטי מאוד, אמנותי, מוזיאוני, אבל מתחת לזה מסתתרת אנרכיה גדולה. וינר קיבץ לאורך השנים את כל חבריו לסרט – שלמה בראבא וזאב רווח מופיעים בתפקיד עצמם, למשל – ואף אחרים שאינם חברים (ארב קפלן, הלא הוא שריף גודמן; או פרופ' מיכאל הרסגור ז"ל, שהלך לעולמו מאז הצילומים), שמספרים על היכרותם עם אותו קצמן חמקמק, שאחרי המהפך הפוליטי של 1977 נעלמו עקבותיו.

לכן אשמח אם תבואו, פשוט כי אני סקרן לדעת איך הסרט הזה עובד מול קהל. אני ראיתי אותו כבר כל כך הרבה פעמים, ועכשיו אני מחפש קהל שלא יודע על הסרט כלום כדי לראות האם הרוח שלו מתקשרת עם עוד אנשים. על הסרט הזה, מן הסתם, לא אוכל לכתוב ביקורת.

אז איך עושים את זה? שולחים מייל לאנשי הפרינג'ידר במייל cinema.fringe@gmail.com, לכתוב בנושא "סינמסקופ", ולכתוב בגוף ההודעה את שמכם המלא בעברית. שמכם יופיע בכניסה למתחם.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “פסטיבל חיפה 2012: קצמן, גולדברג, בראבא וביאליק בחצי מחיר”

  1. לביא 10 ספטמבר 2012 ב - 20:09 קישור ישיר

    האם הכללת סרטו החדש של קים קי-דוק בקטגוריית
    "הבמאים של מחר" בפסטיבל חיפה, זו טעות או בדיחה אכזרית על חשבון הבמאי?


השאירו תגובה