10 ספטמבר 2012 | 13:34 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

חצי קיץ

א.

במשך תשעה שבועות של קיץ בכל שבוע גרפו בתי הקולנוע בארץ הכנסות של למעלה ממיליון דולר. בסוף השבוע הראשון של שנת הלימודים (שאם יקום לובי לביטול קיצור החופש זה יבוא מבעלי סינמה סיטי ויס פלאנט) הסכום הזה נחתך בין לילה בדיוק בחצי.

אבל זה היה קיץ לא רע. "עלייתו של האביר האפל" – אם כל הנתונים שבידיי מדויקים – הפך לסרט גיבורי העל הקופתי ביותר בישראל בכל הזמנים. הוא חצה את ה-300,000 צופים, והוא כבר על בערך 330,000 צופים. "האביר האפל" ו"באטמן" הראשון של טים ברטון נעצרו ב-250,000 צופים. "ספיידרמן המופלא" ו"הנוקמים", סרטי גיבורי העל האחרים של הקיץ, לא הצליחו לחצות את ה-250,000, אבל התקרבו.

"טד" של סת מקפרלן עבר את ה-200,000 צופים. "בלתי נשכחים 2" נמצא ב-120,000 צופים.

ואני ממש מחכה למספרים הסופיים והמעודכנים של "מדגסקר 3". לפי מה שיש בידי חסרים לו 8,000 צופים כדי להגיע לחצי מיליון. אם בעלי בתי הקולנוע יחזיקו אותו באוויר במשך חופשת סוכות, הוא יעשה את זה. אבל המירוץ בינו ובין "מחוברים לחיים" לתואר הסרט הכי נצפה בישראל לשנת 2012 ממש צמוד (הכוונה היא למספר כרטיסים. מבחינת הכנסות, "מדגסקר 3" הוא הסרט הכי קופתי בישראל כבר מזמן, בזכות העובדה שכרטיסי התלת מימד שלו יקרים יותר מכרטיסי הדו מימד של "מחוברים לחיים").

זהו, נראה לי שתמו דיווחי הקופות של הקיץ.

ב.

הנה מה שהתברר מעלעול בין בלוגים בתום הימים הראשונים של פסטיבל טורונטו: הסרט החדש של דיוויד או ראסל, "The Silver Linings Playbook" ממיס את כולם. המילה "אוסקר" נאמרת. מבחינת התקשורת העונה הקרובה שייכת לסרט הזה ול"המאסטר" של פול תומס אנדרסון. סרטו של ראסל יקרא בעברית "אופטימיות זה שם המשחק" (אני מחפש מילים כדי לבטא את גלגולי העיניים שלי כאן ולא מוצא). נובמבר.

 

ג.

כמה עדכונים לפוסטים מן העבר:

א. בביקורת שלי ל"2 בלילה" צירפתי בסוף את הלינק לאתר הסרט, אבל שכחתי לציין שאתם יכולים לצפות בסרט ממש שם, באתר, בעד 20 שקלים. או להזמין כרטיסים להקרנה הקרובה בסינמטק העירוני שלכם. אגב, ביום שישי הקרוב בחצות תוכלו להתלבט בסינמטק תל אביב אם אתם רוצים לראות את קרן ברגא ב"2 בלילה" באולם 4 או ב"אף פעם לא מאוחר מדי" באולם 5. סופרסטארית.

ב. לפני כמה שבועות העליתי פוסט עם הבחירות של נציגי ישראל למשאל הסרטים הגדולים של כל הזמנים של "סייט אנד סאונד". בינתיים התפרסמה הרשימה המלאה של המשתתפים באתר של מכון הקולנוע הבריטי ועדכנתי את הפוסט עם כל נציגות הבמאים הישראלים שהוזמנו להשתתף בסקר: עמוס גיתאי, נדב לפיד, הגר בן אשר, קרן ידעיה, ערן קולירין ורועי רוזן (רועי רוזן?). מפה לשם התחלנו כבר להעביר את הבלוג לשרת החדש ושכחתי לעדכן אתכם שהפוסט ההוא עודכן. אז הנה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “חצי קיץ”

  1. Spartak 10 ספטמבר 2012 ב - 15:36 קישור ישיר

    בקשר לשם העיברי…את האמת,זה באמת נשמע דבילי ביותר…אבל אחרי שבשנה שעברה אמרתי אותו דבר לגבי "מקום לחלום" (We bought a zoo) אלא שכיצאתי מהקרנה,חשבתי שהשם דווקא די התאים לסרט…אבל זה באמת מקרא נדיר,לרוב במקראים כאלא אתה פשוט רוצה למבוא ולהרביץ למפיץ הסרט בארץ!


השאירו תגובה