25 אוקטובר 2012 | 12:34 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הגווארדיה הוותיקה: דיוויד פאטנם וקלינט איסטווד מכים שנית

דיוויד פאטנם, בתמונה מפעם

לורד דיוויד פאטנם, שהיה בשנות השמונים אחד מבכירי המפיקים באנגליה, יגיע השבוע לביקור בישראל כאורח בית הספר לקולנוע סם שפיגל. זה יהיה ביקורו השני בארץ: הוא היה כאן ב-2005 ועשה סיבוב הופעות דומה. פאטנם, זוכה האוסקר על הפקת "מרכבות האש", יהיה אחד הדוברים במרתון פתיחת שנת הלימודים של סם שפיגל שיתקיים ביום חמישי הבא בסינמטק ירושלים והוא יעלו ויבואו עשרות דוברים מעולם הקולנוע והרוח וידברו על הקלוז-אפ. לפני כן, ביום ראשון, הוא יערוך מפגש בתל אביב עם חברי איגוד המפיקים.

חוץ מ"מרכבות האש", פאטנם הפיק גם את "גיבור מקומי" – שניהם מהסרטים הבריטיים האהובים עליי בכל הזמנים. הוא האיש שהזניק את הקריירה הקולנועית של רידלי סקוט כשהפיק לו את "הדואליסטים", ואת זו של אלן פרקר, כשהפיק לו את "באגסי מאלון" ואת "אקספרס של חצות". הוא זכה עם רולנד ג'ופה בפסטיבל קאן ובבאפט"א עם "המשימה", והפיק לג'ופה גם את "דמעות של שתיקה".

פאטנם פרש מעולם הקולנוע בסוף שנות ה-90. בזכות חברותו עם דיוויד קוסטו, ממייסדי פסטיבל הקולנוע היהודי בלונדון ומתומכי סינמטק ירושלים וסם שפיגל, חוזר פאטנם לישראל כדי לדבר על הביזנס ממנו פרש – אחרי שגם קיבל הזדמנות קצרה לעמוד בראש אולפן הוליוודי. ב-2004 סייע פאטנם לרנן שור לייסד בסם שפיגל את מגמת ההפקה היוצרת, ובביקורו הנוכחי הוא יקבל מבית הספר תואר עמית כבוד.

באירוע הקלוז-אפ של סם שפיגל ידבר לורד פאטנם במושב הראשון (10:30) במשך 15 דקות על שוט מתוך "שמשון ודלילה" של וורוויק תורנטון.

אחרי ביקורו לפני שבע שנים הוציאה קרן הקולנוע הישראלי חוברת המסכמת את הדברים שנשא בכנס העוסק באחריותו של המפיק. ניתן לעלעל בה כאן.

===============

אחרי שקלינט איסטווד נאם בוועידה הרפובליקנית ועשה שם קטע שלם בו הוא מדבר לכסא ריק, הוא מופיע עכשיו גם בתשדיר בחירות למטה הקמפיין של מיט רומני:


 

התמיכה הזאת אולי לא מפתיעה במיוחד, כי איסטווד תמיד שייך את עצמו לצד השמרני בפוליטיקה, אבל הוא לאו דווקא מזוהה עם הרפובליקנים דווקא (הוא גם תמך בדמוקרטים בעבר), אבל קצת כן מפתיעה כי בינואר כיכב איסטווד בפרסומת לקרייסלר ששודרה בהפסקת הסופרבול, שפרשנים ראו בה מעין הבעת אמון במהלכי השיקום הכלכליים של התעשייה האמריקאית. ועכשיו, שמונה חודשים אחר כך, הוא מקריין תשדיר שבו הוא אומר שהכלכלה האמריקאית קורסת ולא שוקמה כראוי.

אחרי תקופה ארוכה ונמרצת בה עבד בשצף קצף על סרט אחד בשנה לפחות כבמאי, לפעמים אפילו שניים, איסטווד נמצא עכשיו במעין הפוגה. אין אף סרט שלו כבמאי שמתוכנן לצאת בקרוב. אבל למרות שהוא הכריז שהוא פורש מהמשחק הוא חזר לאחרונה לככב בדרמת הבייסבול "בחזרה למשחק" ("Trouble With the Curve") בו הוא מגלם את התפקיד שהייתם מצפים למצוא את קווין קוסטנר בו. זהו סרט הבכורה של רוברט לורנז, שהיה במשך שמונה סרטים עוזר הבמאי של איסטווד ואז המפיק של כל סרטיו האחרונים וכעת שודרג למפיק. והטריילר, נדוש וקיטשי ככל שיהיה, לוחץ לי על כל כפתורי הסרטי אב-ובתו/בייסבול/אמריקה שאני לא עומד בפניהם. הוא ייצא בישראל ב-22 בנובמבר, חודשיים אחרי שיצא באמריקה, וכשכבר נדע האם איסטווד יקבל תיק בקבינט של רומני בבית הלבן.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הגווארדיה הוותיקה: דיוויד פאטנם וקלינט איסטווד מכים שנית”


השאירו תגובה