28 נובמבר 2012 | 19:38 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

הקרביים של נורמן, הקישקע של הזומבי

בפנים: עוד צרות בתרגומי שמות (אבל מכיוון לא צפוי) # דרור מורה ממשיך לכבוש את אמריקה בדרך לאוסקר # יש במאי ל"מלחמת הכוכבים 7"? # האחים וושאובסקי בדרך ארצה (טוב, בערך) # והרמן ווק עושה פיץ' למען משה # אבל לפני הכל:

מזל שחנוכה מגיע וכל המפיצים מחפשים בבהלה סרטי אנימציה לזרוק לבתי הקולנוע כדי שיהיה להורים לאן לרוץ עם הילדים כשהכרטיסים ל"ראלף ההורס" יגמרו. וכך, למזלנו, מגיע אלינו מחר "פראנורמן", מאולפני לייקה, סרט סטופ-מושן מקאברי למדי, אבל מקסים לגמרי (בת השמונה ובת ה-11 התמוגגו), שיוצא השבוע באמריקה כבר בדי.וי.די ובלו ריי. ורק עכשיו, אחרי שראיתי את הסרט ורציתי לראות קצת משהו על הפקתו נתקלתי בדבר הזה, שהוא בעיניי אחד הטיזרים המקסימים שאי פעם נעשו לסרט מונפש:

 

==================

אנחנו יורדים כאן לא מעט על תרגומי שמות קלוקלים ומביכים של המפיצים, אבל יש רגעים שבהם אני פשוט קולט שהמפיצים בארץ מתאימים בול לקהל שלהם. או ההפך: ששנים של זלזול יצרו קהל שכבר בטוח שכמה שיותר ירוד ככה יותר טוב. ולראייה: מבצע שמתקיים עכשיו בוואלה שפנו לקוראיהם למצוא שם עברי לסרט "Warm Bodies", קומדיה רומנטית על זומבי שמתאהב בבת אנוש. ההצעות שהוגשו שם מצמררות:

"דייט עם המתים"? "החבר הזומבי שלי"? "מת עליה"? היי, חשבתי שאתם בצד שלי, שאתם נחרדים מהשמות האלה ובזים להם, ועכשיו מתברר שכל צופי הקולנוע בארץ לקו בתסמונת שטוקהולם והם מפתחים אמפתיה עם שוביהם, מפיצי הקולנוע? אני מחכה לזה שכבר יציע את השם "אחלה גופה". ההצעה הכי מצחיקה ברשימה שייכת לאחת הגולשות שקלעה בול והציעה את השם שעליו כולם ממילא חושבים: "דמדומים".

===============

כזכור, אני טוען שהסרט הישראלי הכי בכיר כרגע בעונת האוסקרים אינו "למלא את החלל" אלא "שומרי הסף" של דרור מורה. לא בלתי נמנע ששניהם יהיו לבסוף מועמדים לאוסקר: זה בקטגוריית הסרט הזר וזה בקטגוריית הסרט התיעודי (שני הסרטים מופצים באמריקה על ידי סוני פיקצ'רז קלאסיקס). כדי לעמוד בתנאי הסף של קטגוריית הסרט הזר יוצא כעת "שומרי הסף" להפצה מוגבלת בניו יורק ובלוס אנג'לס וזה הביא את אן תומפסון לשבת לראיין את מורה על סרטו. היא גם מעלה בפוסט שלה וידיאו מתוך פאנל שהתקיים בפסטיבל טלורייד האחרון העוסק בסרטים על המזרח התיכון, בו יושב מורה ליד בן אפלק, במאי "ארגו" (המתרחש באירן).

===============

בסלאשפילם טוענים שג'ייסון פלמינג, בכניסה לפרמיירה של "שבעה פסיכופטים", פלט בטעות את העובדה שמתיו ווהן הוא אכן הבמאי שיביים את "מלחמת הכוכבים 7". שם אחר שנזרק באוויר כמי שעשוי לקבל את הג'וב לביים את "מלחמת הכוכבים 7" היה קולין טרבורו, הבמאי של "על אחריותכם בלבד". ובכן, מתברר שזה התבסס על אי הבנה וקצר בתקשורת: טרבורו אכן מסתובב במשרדי דיסני, ואכן נמצא שם במגעים לביים רימייק לסרט מדע בדיוני מילדותנו, אבל זה לא "מלחמת הכוכבים" אלא "טיסת הנווט", סרטו של רנדלר קלייזר ("גריז", "הלגונה הכחולה") מ-1986. זה מאותם רעיונות שאני מריע להם וחושב שרימייק זו החלטה נהדרת "טיסת הנווט" היה סרט מדע בדיוני קטן ומפתיע מאוד, אבל כזה שהתיישן ביום בו הוא ראה אור, הוא סרט שקצת נולד זקן. אבל יש לו לב ענק, ופוטנציאל רב ונראה שהבמאי של "על אחריותכם בלבד" – שגם הוא סרט שנע על התפר שבין הדרמה הפסיכולוגית ובין המדע בדיוני – הוא ליהוק די מבריק.

===============

זה פורסם ב"גלריה" לפני כמה ימים: הרמן ווק, הסופר בן ה-97 של "המרד על הקיין" (שחזר בתשובה לפני למעלה מ-50 שנה), כתב ספר חדש המספר על תסריטאית צעירה שמנסה לכתוב תסריט על משה רבינו, ומתייעצת בעניין עם הסופר הרמן ווק, שמגלה שלהוליווד אין אלוהים והם יעשו הכל כדי לשכתב את סיפורי התורה. התקציר נשמע משעשע מאוד, והייתי שמח מאוד לראות את ארון סורקין ו/או ג'ונתן ספרן פויר מעבדים את הספר הזה לסרט.

==============

ולסיום: זו הבשורה הכי טובה שקיבלנו היום. קולנוע לב מבשר שעוד חודש חודש (חודש!) ב-27.12, ייצא בארץ "ענן אטלס" של האחים וושאובסקי וטום טיקוור. =אנחת רווחה= הייתי בטוח שהסרט הזה בדרך לגניזה. באותו יום, אגב, ייצא גם "אופטימיות זה שם המשחק".

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “הקרביים של נורמן, הקישקע של הזומבי”

  1. עמית איצקר 28 נובמבר 2012 ב - 20:22 קישור ישיר

    "טיסת הנווט" זכה בעברית לשם "נווט מכוכב אחר" והוא היה אחד הסרטים האהובים עליי בתור ילד. אני לא חושב שהוא התיישן בכלל. החללית הכסופה עדיין נראית נהדר.

  2. רני 29 נובמבר 2012 ב - 9:17 קישור ישיר

    בשורה מאד משמחת לגבי ״ענן אטלס״. ראיתי אותו בחו״ל לפני כמה שבועות ולמרות היומרנות העצומה, ולמרות שהסרט אינו מושלם – רחוק מכך – זהו עדיין אחד הסרטים המעניינים ביותר שראיתי השנה. הוויזואלית של הסרט מפעימה. אם לראות את הסרט אז רק על מסך גדול.

  3. JNH 30 נובמבר 2012 ב - 1:52 קישור ישיר

    הרמן ווק כתב את "המרד על הקיין", לא הבאונטי.

  4. יעל 1 דצמבר 2012 ב - 22:31 קישור ישיר

    חלק האיך עשו של הטיזר ל"פארנורמן" שולב בסרט עצמו, אחרי כותרות הסיום.


השאירו תגובה