01 דצמבר 2012 | 23:50 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"שלטון החוק" שולט

שלוש כותרות תיעודיות:

א.

הערב חולקו פרסי פורום היוצרים הדוקומנטריים לסרטי התעודה המצטיינים של השנה. סרט השנה: "שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ'. סרטו של אלכסנדרוביץ זכה בפרס הסרט הארוך, פרס התחקיר, פרס העריכה ופרס על המוזיקה. "שבעה הסלילים של יונה וולך" של יאיר קדר זכה בפרס הסרט התיעודי ובפרס עיצוב הפסקול. בפרס על פרויקט ביכורים זכה "ספורים" של אוריאל סיני ודנה דורון. בפרס סרט הסטודנטים זכה "בת הרב" של רחלי וסרמן. בקטגוריית פרויקט תעודה טלוויזיוני זכתה הסדרה "הקיבוץ" של ענת זלצר ומודי בר-און.

ב.

בלוג הקולנוע הדוקומנטרי של רשת הטלוויזיה הציבורית באמריקה, PBS, עוקב אחר הסרטים התיעודיים הבולטים של השנה מבחינת נוכחות בפסטיבלים וזכייה בפרסים. "שלטון החוק" של אלכסנדרוביץ', על פי הסיכום העדכני, הוא הסרט התיעודי השני הכי בולט בסצינת הפסטיבלים והפרסים העולמית השני (לפניו נמצא "מרינה אברמוביץ', האמנית נוכחת"). גם "5 מצלמות שבורות" עימד בורנאט וגיא דוידי נמצא שם, במקום הששי.

ג.

ה-PGA, גילדת המפיקים של אמריקה, פרסמה את המועמדים שלה לפרס הסרט התיעודי הטוב של השנה ו"שומרי הסף" של דרור מורה עשה צעד ענק נוסף לקראת מועמדות לאוסקר והוא נמצא ברשימה. לצידו: "מחכים לשוגר מן", "נשיא האי", "A People Uncounted" ו"The Other Dream Team".

ד.

וכותרת לא תיעודית:

"אהבה" של מיכאל האנקה זכה הערב בפרסי הקולנוע האירופאיים בקטגוריות הסרט, הבמאי, השחקן והשחקנית. "ניצוד" הדני זכה בפרס התסריט. "בושה" זכה בצילום ועריכה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה