19 דצמבר 2012 | 22:38 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

"ההוביט" מכפיל את הקופות; וונג קאר-וויי הולך מכות

"גרנדמאסטר" של וונג קאר-וויי

שלושה עדכונים:

הנה מגיעים המספרים. בסוף השבוע הראשון שלו על מסכי הקולנוע בארץ הכניס "ההוביט" בישראל 878,903 דולר, או 3.3 מיליון שקל. זה מספר כמעט לסכום שהכניס "סקייפול" בסוף השבוע הראשון שלו (מה שאומר שמבחינת מספר כרטיסים, המספר של "ההוביט" יהיה מעט נמוך יותר, כי כרטיסי התלת מימד יקרים יותר). עם התלת מימד והאיימקס אפשר להעריך שהסרט מכר כ-70,000 כרטיסים בבכורתו. על פי "בוקס אופיס מוג'ו", ההצלחה שלו הקפיצה את סוף השבוע האחרון, סוף השבוע השני של חנוכה, ב-126 אחוז ביחס לסוף השבוע שלפני זה.

=================

זה ש"מחוברים לחיים" זכה להצלחה כה גדולה בישראל (כמעט חצי מיליון כרטיסים) זה אולי מפתיע, אבל מיישר קו עם ההצלחה העצומה של הסרט בעולם. אבל מה תגידו על זה ש"שלגי קילימנג'רו" של רובר גדיגיאן, גם הוא מופץ על ידי סרטי נחשון, מתחיל להסתמן גם כלהיט מפתיע? מפתיע, כי הוא מתון, שקול, נינוח, חברתי יותר, עדין יותר, אבל עדיין סוחט אנחות מהקהל בסינמטקים. הסרט יגיע בסוף השבוע ל-50,000 צופים. פתאום יש צמא לקולנוע צרפתי?

================

סרט הפתיחה של פסטיבל ברלין: "גרנדמאסטר", סרטו החדש של וונג קאר-וויי. סרט אמנויות לחימה. הסרט יוצא בבכורה במולדתו, סין, בתחילת ינואר, ויוקרן מחוץ לתחרות בברלין בערב הפתיחה, ב-7 בפברואר.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “"ההוביט" מכפיל את הקופות; וונג קאר-וויי הולך מכות”

  1. איתן 20 דצמבר 2012 ב - 1:42 קישור ישיר

    קולנוע צרפתי: בדיוק היום, במקרה, נכנסתי במקרה לאתר של האקדמיה הצרפתית לקולנוע לבדוק מתי הסזאר (בסוף פברואר. הכרזת המועמדויות לקראת סוף ינואר). יש שם גם טבלת הפצה מלאה של כל הסרטים הצרפתים שהופצו השנה בצרפת (אלו הסרטים שיוכלו להתמודד על הסזאר). גיליתי, למשל, שסרט הנעילה של קאן השנה, "תרז דסקרו" (סרטו האחרון של קלוד מילר, עם אודרי טוטו בתפקיד הראשי) הופץ בצרפת רק לפני שבועיים (אולי בגלל שמי שהפיץ אותו חושב שיש לו סיכוי בסזאר). אבל מה שממש שמחתי לגלות הוא שואלרי דונזלי, שביימה את אחד הסרטים הכי טובים שראיתי השנה (אפרופו סיכומים), "המלחמה הוכרזה" (הוקרן בפסטיבל הצרפתי השנה. "לב" הרהרו ארוכות, ובסוף לא הפיצו) – לדונזלי הזאת יש סרט חדש, שיוצא ממש השבוע בצרפת. הוא נקרא "יד ביד", והוא אמור להיות קומדיה רומנטית. תציץ בטריילר, יאיר, אתה תעוף על המוסיקה (האייטיזית) שבו. אני מעריך שנראה את הסרט הזה כאן באביב, בפסטיבל הצרפתי 2013.
    הנה הטריילר

    http://www.youtube.com/watch?v=SPDRam5Slmo

  2. דודי 23 דצמבר 2012 ב - 8:20 קישור ישיר

    הוביט מוביט.. שר הטבעות כבר היה מעייף כשלעצמו… טרילוגיה פומפוזית.

    כיום שווה לשים עין על הקולנוע הספרדי, בריטי וצרפתי הכי הרבה.

    פה מה כן…..
    http://rateyourmusic.com/film_collection/DavidIs/recent,ss.d.e

    וגם מחוברים לחיים היה חתיכת קיטש בלתי נסבל כמעט. תצפו ליותר מקולנוע


השאירו תגובה