09 ינואר 2013 | 11:26 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2012: המועמדים לבאפט"א

הסברנו אמש למה הבאפט"א חשובה לנו במסלול לעבר האוסקרים, והיום מגיעה ההוכחה. חמשת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר בפרסי האקדמיה הבריטית חופפים לגמרי לחמשת המועמדים לפרסי גילדת הבמאים מאמש.

אבל כדאי לשים לב לשני דברים. האחד, סטיבן ספילברג אינו מועמד על הבימוי בבאפט"א, דבר המחזק באופן מאוד משמעותי את "ארגו". ספילברג יהיה בוודאי מועמד לאוסקר, אין ספק בכך. אבל אם הבריטים לא נותנים מועמדות לטום הופר כבמאי על "עלובי החיים", מה הסיכויים שהאמריקאים כן יתנו לו? כלומר, לטרנטינו או למיכאל האנקה יש סיכוי טוב להיות מועמדים מחר גם לאוסקר.

השני, קטגוריות המשחק רומזות על הפתעות אפשריות במועמדויות לאוסקר מחר. אתמול תהיתי האם זה יהיה עמנואל ריבה מ"אהבה" או הלן מירן מ"היצ'קוק" שהבריטים יכניסו פנימה, היום נראה שיש סיכוי ששניהן ייכנסו. וכן ג'ודי דנץ' על "סקייפול". כולם יודעים שלא מגיע לה, אבל מצביעי האוסקר הבריטים (והם רבים מאוד) ירצו לתגבר את נוכחותם. מצד שני, אין ממש סיכוי שהמצביעים האמריקאים ידלגו על רוברט דה נירו כמועמד לשחקן משנה על "אופטימיות היא שם המשחק".

זו רשימת המועמדים לבאפט"א, כפי
שפורסמה הבוקר. המועמדים לאוסקר, מחר ב-15:30.

Film
"Argo" "Lincoln" "Life of Pi" "Les Miserables" "Zero Dark Thirty"

Director
Michael Haneke, "Amour" Ben Affleck, "Argo" Quentin Tarantino, "Django Unchained" Ang Lee, "Life of Pi" Kathryn Bigelow, "Zero Dark Thirty"

British Film
"Anna Karenina" "The Best Exotic Marigold Hotel" "Les Miserables" "Seven Psychopaths" "Skyfall"

Documentary
"The Imposter" "Marley" "McCullin" "Searching for Sugar Man" "West of Memphis"

Animated Film
"Brave" "Frankenweenie" "ParaNorman"

Actor
Ben Affleck, "Argo" Bradley Cooper, "Silver Linings Playbook" Daniel Day-Lewis, "Lincoln" Hugh Jackman, "Les Miserables" Joaquin Phoenix, "The Master"

Actress
Jessica Chastain, "Zero Dark Thirty" Marion Cotillard, "Rust and Bone" Jennifer Lawrence, "Silver Linings Playbook" Helen Mirren, "Hitchcock" Emmanuelle Riva, "Amour"

Original Screenplay
"Amour" "Django Unchained" "The Master" "Moonrise Kingdom" "Zero Dark Thirty"

Adapted Screenplay
"Argo" "Beast of the Southern Wild" "Life of Pi" "Lincoln" "Silver Linings Playbook"

Supporting Actor
Alan Arkin, "Argo" Javier Bardem, "Skyfall" Philip Seymour Hoffman, "The Master" Tommy Lee Jones, "Lincoln" Christoph Waltz, "Django Unchained"

Supporting Actress
Amy Adams, "The Master" Judi Dench, "Skyfall" Sally Field, "Lincoln" Anne Hathaway, "Les Miserables" Helen Hunt, "The Sessions"

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “אוסקר 2012: המועמדים לבאפט"א”

  1. סטיבי 9 ינואר 2013 ב - 12:57 קישור ישיר

    זה חלק מהרשימה, יש לציין. השמטת, למשל, את "בכורה בריטית" (קטגוריה משונה וכללית שלפחות נתנה מועמדות ל"ביל הפראי") ואת "סרט זר".

  2. hamlet 9 ינואר 2013 ב - 14:23 קישור ישיר

    saw screeners of all the Big ones
    i'm sure Zero Dark Thirty or Argo get the oscar
    Actress – Jessica Chastain
    the rest is an open race

  3. סטיבי 9 ינואר 2013 ב - 15:32 קישור ישיר

    כמו כן…
    https://twitter.com/daveyjenkins/status/288946586258644993

  4. סטיבי 10 ינואר 2013 ב - 3:14 קישור ישיר

    אלה המועמדויות של הפרסים של האירים, טקס מוזר למדי מבחינת מי יכול להיכנס, כך שיש הפקות מקומיות (ושאפילו עוד לא הופצו), הפקות בינ"ל ושחקנים אירים בסרטים לא איריים:
    http://blogs.indiewire.com/thompsononhollywood/irish-film-television-
    nominations
    (זה גם חלקי, יש לינק מורחב בסוף)
    "מותו של גיבור על" הוקרן בירושלים; "שבעה פסיכופטים" יוקרן בפסטיבל הבריטי (…) בסינמטקים בחודש הבא ואמור לצאת לקולנוע אחרי כן; "grabbers" הוקרן באייקון ויצא כבר בדיוידי; "shadow dancer" של ג'יימס מארש לא רע בעיקר בזכות השחקנים (אלה באמת המועמדויות שהוא קיבל), אבל נראה לי שהוא קצת יבלבל אנשים שבאים בלי ידע היסטורי מוקדם; השחקן הראשי ב"what richard did" נחטף ממש לאחרונה לסרט "רובוטריקים" הבא.
    מעניין אם משהו מאלה יוקרן בשבוע הקולנוע האירי המתוכנן בסינמטקים.
    בקטגוריית הדרמה בולטת באיריותה רק "love/hate", דרמת הפשע שהיא אחת הסדרות המצליחות באירלנד (סיימה לא מזמן עונה 3, רביעית מצטלמת בקרוב).


השאירו תגובה