12 ינואר 2013 | 20:36 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

וידיאו: "5 מצלמות שבורות" לצפייה מלאה

"5 מצלמות שבורות" זכה השבוע למועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי. במשך חמש שנים היה צריך עימאד בורנט, תושב בילעין, להתמודד מול חיילי צה"ל. עכשיו הוא צריך להתמודד מול ששה ראשי שב"כ כדי לזכות באוסקר. אחרי שנים של תיעוד, גיא דוידי – היוצר הישראלי שצוות ליוצר-בעל-כורחו הפלסטיני – ישב לא מעט זמן בחדר העריכה ובנה את הסרט לסרט ערוך נפלא, שנותן משקל שווה לדרמטי, לפוליטי ולפיוטי. וכעת בורנט ודוידי מועמדים לאוסקר. ערוץ 8, השותף להפקה הסרט, העלה את הסרט לצפייה באתרו.

בביקורת שלי על "5 מצלמות שבורות" כתבתי עליו כך: "בתוך מה שנראה כתיעוד עיתונאי ותיעוד פוליטי אקטיביסטי, בורנט הופך גם מעין משורר של דימויים, מוצא רגעים דרמטיים עדינים בתוך כאוס קפקאי של צבא שלם מול כפר קטן. וחמש המצלמות שבכותרות – חיילי צה"ל, שמודעים לכך שהמצלמה הפכה לכלי נשק עצמתי יותר מהרובה, הפכו את מצלמותיו של ברנט ליעד לחיסול ממוקד – יוצרות לסרט מסגרת דרמטית ברורה שבתוכה אנחנו מתוודעים לכמה וכמה דמויות טראגיות, דון קישוטיות."

זה סרט מעולה. עצוב. עוכר שלווה. בנוי לעילא. מצולם נפלא. וכזה שעושה מה שסרט תיעודי מצוין אמור לעשות, להאיר זרקור על פינות חברתיות, פוליטיות ואנושיות שסמויות מעינינו. גם אם אתם מצביעי ימין וחושבים שההתנחלויות הן צורך חיוני לקיומה של מדינת ישראל, גם אם אתם בטוחים שנוכחות של צה"ל בשטחים היא עובדה שאין לערער עליה, גם אם אתם יודעים בוודאות שגדר ההפרדה חיונית להצלת חיי תושבי המדינה – גם אז חובה עליכם לראות את "5 מצלמות שבורות", כדי לראות שעדיין יש את הפרטים שנרמסים תחת כל הצדק האבסולוטי הזה. אני מקווה שגם למצביעי ימין, שמסופקני אם הסרט יגרום להם לשנות את הצבעתם, יהיה את המצפון לצפות בסרט ולנסות לחשוב על דרך צודקת ומלאת חמלה יותר לנהל את מדיניות הבטחון של ישראל.

הנה הסרט:

 

הסרט הוסר מאתר ערוץ 8 באופן זמני לבקשת יוצריו.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “וידיאו: "5 מצלמות שבורות" לצפייה מלאה”

  1. ניב 14 ינואר 2013 ב - 0:28 קישור ישיר

    אהלן,

    כל הכבוד ל-HOT שהעלו את הסרט "5 מצלמות שבורות" בחינם לאינטרנט וגם לשירות VOD שלהם. החלטתי לראות את הסרט הערב ב-VOD אך לאחר 50 דקות של צפייה בסרט פתאום הוא תם לו. מד הזמן המשיך והראה כי אורך הסרט אכן הינו 91 דקות, אך עובדה זו ממש לא הפריעה לכתוביות הסיום לרוץ על המסך. אני לא יודע אם זה רק אצלי ורק היום או שזה אצל כולם אבל הגרסה ב VOD, חינמית יש לציין, הינה גרסה מקוצרת של הסרט. חבל שאף אחד לא טרח להבהיר את זה כשבחרתי לראות את "5 מצלמות שבורות". סרט חובה לכל ישראלי, אני חייב להוסיף. גם בגרסה המקוצרת.

  2. רותי 19 ינואר 2013 ב - 17:26 קישור ישיר

    תודה . תודה לכלמי שעזר לסרט החשוב הזה .

  3. דודי 17 פברואר 2013 ב - 23:14 קישור ישיר

    אכן, חובה לצפיה הסרט הזה. אני איש מרכז-שמאל.
    וזזתי טיפה שמאלה יותר אחרי הצפיה בסרט הזה.
    טעות תיהיה גם לא להתעמת מול שאלות פוליטיות במקרה של הסרט הזה.

    הבנות שלי מהסרט:
    – המוות של פיל (הערבי מהכפר בילעין) היה עצוב ונגע בליבי, וגם לי לדמוע גם. וצריך לגעת בליבו של כל בן אנוש.

    – זהו לא מסרטי העשור טכנית, כי קצת ממקוד ודרמטי על מעט אירועים ומקומות, ולא נראה כמוטה מידי ברמות קיצוניות לטובת הנרטיב ה"התנגדותי".

    – עדיין עלו בי כמה מחשבות במקביל- מצד אחד- אם לכפר יש עוד אדמות לעבד ולהתפרנס מהן, מדוע עליו להתעקש בחמת זעם (!) על חלק אחר של אדמות ?
    מצד שני, אנחנו היהודים במדינת ישראל לא חיים במציאות כזו, ולכן הסרט באמת חשוב (שלא כמו רוב הפעמים שמבקרים אומרים את האימרה הזו),
    אפילו אם לי אין רבע טענה כנגד הצבא (אבל כן כנגד הממשלות וההתנחלויות, קיבינימאט כבר עם הגבעות האלה), ראוי שנכיר לפחות שיש חלק (!) מהעם השכן לנו פה, שחי במציאות אחרת, קשה בהרבה.
    חייבים להקל על אנשים גם, בשביל מה יש כדורי גומי, להימנע מאש חיה ככל הניתן.
    מצד שני, ההפגנות היו מעורבות באבנים (????? למה ???? אם מאבק מתון והוגן חשוב לכם, תשאירו את האבנים מחוץ לדיון) ומתקרבות לשטחי אזרחים יהודים (שחלק הייתי מפנה מחר לתוך ישראל), מה ציפיתם מהחיילים שלנו בדיוק ??

    משהו לסיום, בעניין הפוליטי, אני רוצה להעביר משהו, בכל זאת בלוג שדי מוכר לקהל הרחב, ולכמה חוגים משפיעים, אולי.
    אזרחי ישראל, הרוב השפוי ומתון, לא רוצה להאיחז בשטחים, ולרוב בצדק,
    חושב שאחרי חלוקת הארץ, תיהיה מציאות בלתי נסבלת.

    פה אני חייב להגיד משהו חשוב- בשביל זה י-ש ותמיד יהיה צבא חזק והוגן, שיגיב בעוצמה, אם תידרש, על מהומות ושירתיע לשנים רבות גם אחרי החלוקה.
    חשוב מאוד הפרט השולי הזה !
    לדעתי ביבי וחלקים גדולים בליכוד ובעם חייבים לזכור את זה, וזה ימרכז רבים בעיניי.

    ואני חושב בלי הפסק על עוד שאלה- האם העם הפלסטיני היום היה עומד באותו מצב אם היה, במקום לצדד בפיגועי התאבדות מזוויעים, בוחר בדרכים מתונות ואנושיות להפגין.
    כמה ביכלל מפעילי הטרור שמים נפשם על קוי 67, מול אידיאולגיה קיצונית בהרבה, שאולי בחצי כוונה, מוסתרת בסרט הזה, אני בעד להאיר על המתונים !


השאירו תגובה