03 פברואר 2013 | 08:43 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2012: הזוכים בפרס גילדת הבמאים. סופי: "ארגו" יזכה באוסקר

עוד 21 יום לאוסקר.

הרבה לפני האינטרנט ובלוגים המוקדשים לאוסקרים ותחזיותיו היתה אמת אחת שהיתה ידועה לכתבי הקולנוע בהוליווד: מי שזכה בפרס גילדת הבמאים יזכה באוסקר. מאז האינטרנט, כל שאר הפרסים המקדימים הם בעצם רעש רקע מסיח דעת (ודרכנו להעביר את הזמן). כי לאף פרס טרום-אוסקרים אין את אחוזי ההצלחה בניבוי של גילדת הבמאים, למעלב מתשעים אחוז. זה כבר לא פרס, זה כמעט אקסיומה. או בשפת ההווה: ספוילר.

לפני כמה דקות זכה בן אפלק בפרס גילדת הבמאים. במילים אחרות: "ארגו" הולך לזכות באוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בעוד שלושה שבועות. סופי. אין שום תחרות. המפיקים, השחקנים ועכשיו גם הבמאים לצידו.

אבל יש לסטטיסטיקה הזאת באג אחד השנה: אפלק לא מועמד לאוסקר על הבימוי. זו ההשתלשלות בדרך כלל: הזוכה בגילדת הבמאים זוכה באוסקר על הבימוי, הזוכה באוסקר על הבימוי זוכה באוסקר על הסרט. אלא שהשרשרת הזאת קטועה השנה. מה שמכניס את המירוץ לאוסקר השנה למתח מיוחד: מרגע זה אנחנו יודעים מי יזכה באוסקר, אבל אין לנו מושג מי יזכה באוסקר על הבימוי.  ספילברג?

בפרס סרט התעודה זכה "מחפשים את שוגר מן".

בשני המקרים, מסתמן ששני הסרטים האלה בדרכם הבטוחה לזכות גם באוסקר.

ובמקביל, חילקו אנשי הארט והעיצוב התפאורות את פרסיהם. "אנה קרנינה" זכה בפרס העיצוב לסרט תקופתי, "סקייפול" זכה בפרס העיצוב לסרט עכשווי, "חיי פיי" זכה בפרס העיצוב לסרט פנטזיה. "חיי פיי" ו"אנה קרנינה" מועמדים גם לאוסקר בקטגוריה הזאת. "חיי פיי" יזכה.

ובמקביל, חולקו גם פרסי האנני לסרטי אנימציה. "ראלף ההורס" גרף שם את כל הפרסים החשובים.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “אוסקר 2012: הזוכים בפרס גילדת הבמאים. סופי: "ארגו" יזכה באוסקר”

  1. קיו 3 פברואר 2013 ב - 10:28 קישור ישיר

    ממש לא סופי מאחר והזכירו במקומות אחרים את מקרה "אפולו 13" ב-1995 שגם זכה בשלוש הגילדות אבל לא באוסקר לסרט הטוב ביותר. ארגו יכנס לאיזשהי סטטיסטיקה יוצאת דופן לגבי האוסקר, אבל עדיין לא בטוח לאיזו.

    • צביקה 3 פברואר 2013 ב - 14:22 קישור ישיר

      מקרה "אפולו 13" מול "לב אמיץ" באוסקר 1996 מזכיר בצורה חשודה את "ארגו" מול "לינקולן": "אפולו 13" לא מועמד לפרס הבמאי באוסקר אבל זוכה בשלוש הגילדות, ובסוף "לב אמיץ" זוכה באוסקר גם בפרס הסרט וגם בפרס הבמאי.
      עם זאת, לפי מה שמתפרסם באינטרנט, "לב אמיץ" הצליח להשיג את היתרון שלו לאור העובדה שהוא הסרט היחיד ששלח סקרינרים לכל חברי האקדמיה ובכך הצליח לתפוס את תשומת לבם. היום, כידוע, כל המועמדים שולחים סקרינרים.
      האם זאת באמת הסיבה? מה אנחנו מפספסים פה? מסכים עם קיו, הסיפור לא גמור.

  2. איריסע 4 פברואר 2013 ב - 6:19 קישור ישיר

    נראה לי ששפילברג יזכה על בימוי וארגו על סרט. זה כל כך מעצבן כשזה קורה אני שונאת את זה. אם נתתם לבמאי אבל לא לסרט, אז את מה הוא ביים שהיה כל כך מוצלח? ואם לסרט אבל לא לבמאי, אז מי ביים את הסרט שכל כך אהבתם ונתתם לו אוסקר? האויר? לאלוהי האקדמיה הפתרונים.

  3. איתן 4 פברואר 2013 ב - 9:35 קישור ישיר

    לפילטר ספאם שלך יש כנראה משהו אישי נגדי. אתמול הוא העיף לי את התגובה כבר פעם שניה. אני מנסה היום לשחזר מהזכרון:
    9 סרטים מועמדים לאוסקר. ראיתי 7. את טרנטינו ואת "עלובי החיים" אני לא מתכוון לראות (יש לי משהו אישי נגד הקוונטין, ואני ממש-ממש שונא מיוזיקלס).

    מבין ה-7 שראיתי, לטעמי שניים הם סרטים סופר מעולים: "כוננות עם שחר" ו"חיות הדרום הפראי". למרבה הצער, אין להם סיכוי. לגבי "כוננות עם שחר", קצת לא מובן לי מה קרה שם מבחינת קמפיין. כשהסרט יצא בארה"ב הביקורות נשפכו (בצדק, לטעמי), ולרגע חשבנו שזה הזוכה הבטוח. אבל מהר מאוד הסרט הזה איבד מומנטום. אני תמיד חשבתי שאין דבר כזה 'פרסום שלילי', ושהדיון המתמשך אם הסרט הזה כן או לא תומך בעינוייים רק יעזור לו. זה לא מזיז לאף אחד.

    לגבי שאר הסרטים:
    "אהבה" – סרט משובח, כרגיל אצל האנקה, אבל איכשהו אני אוהב את הסרט הזה פחות מאשר את שאר סרטיו. תמיד אצל המאסטר האוסטרי אני צופה בסרטיו עם סימן שאלה בראשי: למה הם עושים את זה ("מחבואים", "משחקי שעשוע", "סרט לבן"). ב"אהבה" הכל היה ברור ונהיר. כנראה שחקירה של מקורות הרוע פשוט יותר מסקרנת אותי. מה גם שאצל לארס פון טרייר אנשים כבר עשו דברים קיצוניים יותר בשביל אהבה ("לשבור את הגלים", "רוקדת בחשכה")

    "חיי פיי" הסרט הכי יפה ברשימה. אבל גם שטוח מבחינת המסר.

    "לינקולן" לטעמי יש לסרט הזה חצי שני סוחף ומרתק, שמחפה על חצי ראשון, ובכן…קצת משעמם

    "אופטימיות היא שם המשחק" + "ארגו" שני קראוד פליזרים זורמים, כיפיים, מרגשים, מצחיקים. אחלה סרטים. אבל אוסקרים?! באמת!?

    עם כל הסימפטיה שיש לי ל"ארגו", נדמה לי שהאקדמיה הולכת על הפשוט וקל לעיכול על פני הסרטים שיש בהם גדולה (בערך מה שאתה הרגשת כלפי "הרשת החברתית" שהפסיד ל"נאום המלך", ומה שאתה מרגיש עכשיו כלפי "לינקולן")

    ועוד הערה קטנה

    ביום שבו התקיים טקס פרסי האופיר 2012 שלושה מתוך ששת הסרטים המועמדים עדיין לא הופצו בישראל ("רוק בקסבה" מופץ רק עכשיו).
    ביום שבו מתקיים טקס האוסקר 2013 כל 9 הסרטים (כולם!) כבר יהיו מוכרים לקהל בישראל ("עלובי החיים" יוצא השבוע).

  4. גיא אורבניאק 4 פברואר 2013 ב - 16:30 קישור ישיר

    "ארגו" יזכה באוסקר ויהיה הסרט הראשון בהיסטוריה שזוכה בגילדה של הבמאים, לא מועמד לבימוי אבל כן זוכה באוסקר( הנהג של מיס דייזי לא זכה בגילדה, אפולו לא זכה באוסקר).
    מה שמעניין הוא שהגילדה יכלה לבחור בספילברג על מנת לא לקלקל לעצמה את אחוזי החיזוי המרשימים (שהרי בעצם בחירתה באפלק היא בוודאות רושמת לעצמה טעות) אבל העדיפה ללכת על האמת הפנימית שלה בניגוד לתא הכתבים הזרים, למשל.
    אני עדיין מקווה שיקרה משהו מאוד מוזר והנקה יצליח לזכות בפרס הבימוי בגלל כל מיני גורמים שלא מתרחשים בדרך כלל(חוסר התאמה כמעט מוחלט בין הבמאים המועמדים לבין אלה שהיו אמורים להיות מועמדים, חוסר שביעות רצון מהאיכות הנמוכה של הקולנוע האמריקני ב2012(שהרי בחירה ב"ארגו" היא ברירת מחדל ופשרה, באין אף סרט ראוי של ממש בתחרות)).
    ספילברג יכול לזכות אבל ברור שלא אהבו את הסרט שלו, אז לא בטוח שיצביעו לו, ואף אחד מהבמאים האחרים (אנג לי, צייטלין, ראסל) לא ממש זכו להתייחסות ולפרסי מבקרים כלשהם ואין להם סיכוי של ממש לזכות באוסקר.
    שנה מוזרה מאוד.


השאירו תגובה