08 פברואר 2013 | 12:25 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

חיים מברלין

בדרך לשוק הקולנוע האירופי בברלין. מתוך הפייסבוק של תום שובל, במאי "הנוער"

פסטיבל ברלין נפתח אתמול עם הקרנת "הגרנד מאסטר" סרט אמנויות הלחימה של וונג קאר-וואי (נעצור על זה שניה: סרט אמנויות לחימה, מאת הבמאי של "מצב רוח לאהבה", עם כוראוגרפיית קרבות מאת האיש שאחראי ל"נמר דרקון" ו"מטריקס"). הארווי וויינסטין חטף את הסרט להפצה בתום ההקרנה. ואני יושב במזג האוויר החמים של תל אביב ומנסה לעקוב אחר כל מה שקורה בברלין הקפואה דרך כמה וכמה ערוצי תקשורת:

א. הפייסבוק של תום שובל, שבשבת יציג שם בבכורה עולמית את סרט הבכורה שלו, "הנוער".

ב. הפייסבוק של יריב הורוביץ, שיציג היום את סרט הבכורה שלו, "רוק בקסבה". אגב, התקשורת הברלינאית כבר צפתה בכמה וכמה סרטים מהפסטיבל בהקרנות מוקדמות בשבוע שעבר לצורך המלצות, והאתר "אקסברלינר" בחר ב"רוק בקסבה" כאחד משמונה סרטים שחייבים לראות בפסטיבל.

ג. דיוויד האדסון, מבקר קולנוע אמריקאי שגר בברלין ושאני עוקב אחריו עוד מאז ימיו ב"גרין-סין", ושלל האתרים אליהם העביר את הבלוג שלו, "הדיילי". בימי פסטיבל ברלין האדסון לא רק מלקט כותרות של אחרים, אלא גם צופה בעצמו. בדיווח הראשון שלו מהפסטיבל הוא לא מתפעל מסרט הפתיחה של וונג קאר-וואי.

ד. אבנר שביט, שנמצא בברלין לטובת "וואלה".

===================

חוץ מהתחרות, מתקיים בברלין גם שוק שוקק למדי, שבמהלכו נקרא מן הסתם אילו סרטים נקנו להפצה בישראל (זה המקום שבו סרטי סאנדאנס, למשל, נקנים להפצה בישראל). וגם הפוך: אילו סרטים ישראליים נקנים להפצה בחו"ל. והנה כבר כותרת ראשונה: הסרט "מיתה טובה" של שרון מימון וטל גרניט, קופרודוקציה ישראלית-גרמנית שצילומיה הסתיימו לא מזמן בירושלים, השיג חוזה עם סוכן מכירות בינלאומי, חברת בטא סינמה. זה עוד לא אומר הפצה, אלא שלב בדרך: יש מי שמייצג את הסרט מול מפיצים מהעולם.

==================

ועוד מגרמניה: פסטיבל סרטים קצרים במנהיים, גרמניה, מתכנן להקדיש את תוכנייתו השנה לסרטים קצרים עצמאים ומחתרתיים תוצרת ישראל והרשות הפלסטינית. הם מחפשים סרטים כאלה להקרנה. אם יש לכם, כאן תראו איך להשתתף.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “חיים מברלין”

  1. יא יא 11 פברואר 2013 ב - 1:00 קישור ישיר

    ממליץ לראות את "הגראנד מאסטרס" בקולנוע אם אפשר, כי הוא מצולם ממש יפה!


השאירו תגובה