18 פברואר 2013 | 19:59 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

לכבוד: פרלוב. מאת: הפנר

גלויה (לחצו להגדלה)

מה זאת הגלויה הזאת? מאיפה ומתי?

או.

אתמול התקיים בסינמטק תל אביב האירוע השנתי לזכר דוד פרלוב, שבו מחולקים פרסים לסטודנטים לקולנוע על פרויקטים תיעודיים. הסרט שזכה אמש הוא "המסע אל הפלנטה האחרת" של תום קלס ממכללת ספיר, שהוא סרט אנימציה על חייו ותודעתו של הסופר ק.צטניק. הסרט הגמור יוקרן באירוע של השנה הבאה. בחירה מעניינת ואף נועזת: מסופקני אם פרלוב היה מתלהב מסרט תיעודי באנימציה. הוא היה פנאט של המציאות ולכידתה. בדצמבר ימלאו עשר שנים לפטירתו של פרלוב. רטרוספקטיבה אולי?

ובמקביל, ממשיכה המחווה לאברהם הפנר יבדלט"א לנדוד בין הסינמטקים בארץ, זאת לרגל צאתו לאור של ספר התסריטים שלו. ביום רביעי יוקרן "פרשת וינשל" בסינמטק הרצליה (ואני אצטרך להכריע ביום רביעי בין צפייה ב"וינשל", ב"הארי המזוהם" ביס קלאסיקס או ב"הייד פארק על ההדסון" בהקרנת עיתונאים).

ולכן זה תזמון מושלם לפרסם משהו שמשפחת פרלוב העבירה לי לפני זמן מה: גלויה ששלח הפנר לפרלוב מתישהו בתחילת שנות הששים. הפנר גר אז ברחוב שלמה המלך 93, פרלוב גר אז ברחוב מאנה 13. דקות הליכה זה מזה. אבל בכל זאת הוא שלח לידידו גלויה – עם בול והכל – המזמינה אותו לביקור פרידה (אבל לא בזמן ארוחת הצהריים או הערב) לפני שהפנר מפליג לפריז.

המכתם בשולי הגלויה שבה אותי במיוחד: "אם אין לך זמן לבוא שלח גלויה – אם אין לך זמן לכתוב גלויה תחשוב עלי".

עידן של ענקים.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “לכבוד: פרלוב. מאת: הפנר”

  1. יוחאי 19 פברואר 2013 ב - 1:52 קישור ישיר

    להגדיר משו כ"דור של ענקים" בגלל איזו גלויה ילדותית מתחנחנת, נשמע לי מוגזם שלא לומר מופרך.. לא נעים שלא לומר "קדושים" אבל לא פרלוב וודאי שלא הפנר, לא היו ואינם "ענקים" לפי שום קריטריון שאני מכיר. לא שאני מנסה כאן לפגוע בכבודם שלמקומו מונח אבל ראבק.. צאו כבר מהמנטרה המחונטרשת הזו.. מדובר בשניים עםן הרבה רצון טוב ופוזה אבל כלום מעבר לזה..


השאירו תגובה