18 פברואר 2013 | 12:56 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

המירוץ הצמוד

ראשית, אני מופתע מההיענות שלכם לחידון האוסקר שהעליתי אתמול. מעניין מה גרם לזה להפוך לכזה דבר פופולרי? האם סתם כי אתם אוהבים חידונים ופרסים? או כי השנה האוסקר באמת מעניין ומלהיב ולחלוטין לא צפוי. כך או כך, אני מקבץ לכם אחלה פרסים. אז המשיכו יש עוד ששה ימים לאוסקר. (ואל תשכחו כבר לשריין לכם כאן את הלייב בלוג השמיני של “סינמסקופ” ביום ראשון בלילה, 3:00, בו נדע – בין השאר – האם סרט ישראלי יזכה סוף סוף באוסקר).

בין השאר אני מגלה, מעלעול בהצבעות שלכם, שהבקיאות של רובכם בנימי הנימים של התחרות השנה מדהימה ממש. הבוקר, למשל, הגיע גל חדש של שאלוני אוסקר שכולו חוזה שכריס טריו יזכה באוסקר על התסריט המעובד על “ארגו” ולא טוני קושנר על “לינקולן” וזאת בעקבות הידיעה שהלילה זכה “ארגו” (ולא “לינקולן”) בפרס גילדת התסריטאים כתסריט המעובד הטוב של השנה. בפרס התסריט המקורי זכה מארק בואל על “כוננות עם שחר” (אבל יש לזכור: בגלל חוקי התחרות של גילדת התסריטאים טרנטינו ומיכאל האנקה, המועמדים לאוסקר, לא היו מועמדים לפרס).

(אגב: “מחפשים את שוגר מן” זכה בפרס גילדת התסריטאים בקטגוריה הדוקומנטרית. הוא ה”ארגו” של הסרטים התיעודיים. זוכה בכל).

המצב הוא כזה: בקטגוריית התסריט מקורי קוונטין טרנטינו כבר זכה בגלובוס הזהב, בבאפט”א ובטקס בחירת המבקרים. בואל זכה בפרס גילדת התסריטאים. מי מהם יזכה באוסקר? ובקטגוריית התסריט המעובד המצב צמוד עוד יותר: טוני קושנר זכה בגלובוס הזהב ובפרס בחירת המבקרים, טריו זכה בפרס גילדת התסריטאים הלילה ובפרס הסקריפטר (המוענק לתסריטים המעובדים מספרים, מטעם איגוד הספריות ואוניבקסיטת דרום קליפורניה). אגב, גם פרס הגילדה וגם הסקריפטר אינם חזאי אוסקר גדולים, אבל הם כן מעידים על הלך רוח מסוים. אבל כדי לסבך את העניינים אז דיוויד או ראסל זכה בפרס התסריט המעובד בבאפט”א – שלעיתים מרמז לנו על הפתעה צפויה באוסקר (אבל לעיתים לא). אז נכון עשו מי שחיכו לבוקר ושמו את “ארגו” במועמד המוביל לזכייה בפרס התסריט המעובד. זה מרגיז אותי, כי אני חושב שהתסריט של “לינקולן” הוא יצירת מופת ומצער אותי אם בהוליווד לא יזהו את זה, אבל זה בהחלט הופך גם את הקטגוריה הזאת, שלפני רגע חשבתי שהיא כבר סגורה, לצמודה מאוד.

ההצבעה לאוסקרים ננעלת מחר.

למעשה, אני לא זוכר מצב שבו ששה ימים לפני הטקס יש עדיין כל כך הרבה קטגוריות צמודות, או פתוחות לחלוטין. בימוי, למשל. אין לאף אחד מושג מי יזכה שם. זה ניחוש מוחלט. כנ”ל שחקן משנה: טומי לי ג’ונס, רוברט דה נירו, כריסטוף וולץ ופיליפ סימור הופמן רצים לטקס במצב של תיקו גמור. כנ”ל שחקנית – עם שלוש שחקניות צמודות. כנ”ל אנימציה. למעשה, חוץ מפרס הסרט (“ארגו”), פרס השחקן (דניאל דיי לואיס), פרס שחקנית המשנה (אן התאוויי) ופרס השיר (“סקייפול”), כל שאר הקטגוריות מאוד-מאוד מותחות (אני גם רוצה לחשוב שגם קטגוריית הסרט התיעודי יותר צמודה ממה שנותנים לה קרדיט, אבל יתכן ואני רואה רק מה שנוח לי כאן). זה יהיה טקס מעניין ולא צפוי.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “המירוץ הצמוד”

  1. רונן 18 פברואר 2013 ב - 13:26 קישור ישיר

    קושנר לא זכה בגלובוס הזהב. יש שם רק פרס אחד וטרנטינו זכה

  2. עידן פיטרמן 18 פברואר 2013 ב - 15:14 קישור ישיר

    יאיר, אתה יודע אם אפשר יהיה (ואם כן, איפה) לצפות בטקס עצמו בשידור ישיר אונליין?


השאירו תגובה