21 פברואר 2013 | 22:14 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

עוד שלושה ימים לאוסקר: שומרי הסוף

טד לבובסקי

אירועי פורים/אוסקר # פרסי המדע-טכנולוגיה של האוסקרים # מי הם סרטי האוסקר הכי קופתיים השנה בארץ? # ול"שומרי הסף" יש עדיין סיכוי. מקבץ אוסקרי, שלושה ימים לטקס.

אנחנו עדיין עם האוסקרים, עד יום שני.

בימים שבהם בוב הופ הנחה את האוסקרים הוא סיפר במונולוג הפתיחה את הבדיחה הזאת: "ברוכים הבאים לטקס האוסקרים. או כמו שקוראים לו אצלי בבית: פסח". זה היה בימים שבהם האוסקרים חולקו בסוף מרץ, תחילת אפריל. אם בוב הופ היה מנחה את האוסקרים השנה הוא היה יכול לפתוח את הטקס עם אותה בדיחה בשינוי קטן: "ברוכים הבאים לטקס האוסקרים. או כמו שקוראים לו אצלי בבית: פורים". ואכן, במשתה התחפושות הפורימי של האוסקר השנה יגיעו לא מעט יהודים מבוגרים שבאותו בוקר ייפגשו בטמפל או בבית הכנסת לשמוע קריאת מגילה.

אז אם אתם מחפשים מקום שיחבר בין פורים ובין האוסקרים (ואם אתם מחפשים מקום לצפות בו באוסקרים על מסך גדול ובקהל עם) סורו ביום ראשון בערב לרחוב הארבעה 4 בתל אביב, למכללה הישראלית לאנימציה, שם אירוע האוסקר השנתי שלהם ואירוע הפורים השנתי שלהם מוזגו לאחד. זה מתחיל ב-22:00 והכניסה חופשית. בשנים קודמות הייתי באופן כמעט קבוע אחד המרצים בשלב החימום של הערב, השנה – בגלל כל ענייני פורים – לא אצליח להשתתף. אבל שרגא וייס, ישראלי שעבד ב-WETA וכיום מלמד במכללה, ירצה על האפקטים של "ההוביט", סרט שהוא היה חלק מצוות האנימציה/אפקטים שלו, ושמועמד לאוסקר באותו ערב. פירוט כל אירועי המרתון הזה, שייגמר קצת אחרי 7:00 בבוקר, אחרי שהאוסקרים יסתיימו, נמצאים כאן. במקביל, יתקיים שלב הגמר של תחרות עיצוב דמויות מחופשות, בו מאיירים הציעו דמויות מסרטים שהתחפשו לדמויות אחרות. כל ההצעות שהוגשו לתחרות נמצאות כאן, לבחירת חביב הקהל – ביניהם פו הדב שהתחפש לקונג פו פנדה, בוב ספוג שהתחפש למארג' סימפסון, קשקשתא שהתחפש לג'סיקה ראביט, או החביב עליי מהחבורה, שנמצא בראש הפוסט – טד הדובי שהתחפש לביג לבובסקי.

=================

מבין סרטי האוסקר, הסרט שהכי הצליח קופתית באמריקה הוא "לינקולן". בישראל זה "ארגו", שמתקרב ל-200,000 כרטיסים. אחריו "ג'אנגו ללא מעצורים" עם כ-170,000 כרטיסים. אחריו "חיי פיי" עם כ-130,000 כרטיסים. אחריו "אהבה". "לינקולן" עם 35,000 כרטיסים בלבד. להפתעתי, "עלובי החיים" עובד גרוע מאוד בארץ, הייתי בטוח שיהיה לו ביקוש גבוה יותר. הוא מסתובב בסביבות ה-30,000 כרטיסים אחרי שבועיים בבתי הקולנוע. "אופטימיות היא שם המשחק" ו"חיות הדרום הפראי" עשו עוד פחות מזה.

================

ואם כבר מסתכלים על טבלת מכירות הכרטיסים נעדכן ש"מת לחיות ביום טוב" מכר 31,000 כרטיסים בסוף השבוע הראשון שלו בארץ.

================

מה מצב המירוץ בקטגורייה הדוקומנטרית? הנה שני דיווחים שכדאי לשים לב אליהם.

א.

סקוט פיינברג, שעוקב אחר המירוץ לאוסקר ל"הוליווד ריפורטר", מפרסם וידוי של במאי וחבר אקדמיה שחושף את הצבעותיו. הנה מה שהוא אומר על הקטגוריה הדוקומנטרית:

“It’s a very good group; I saw them all. The most powerful might be The Gatekeepers, so that could win. … I think that Searching for Sugar Man is going to win, and I’m going to vote for it because I just felt like a million bucks after watching it — and I bought Rodriguez’s album.”

 

ב.

פיטר נגט מ"אינדי-ווייר" פרסם את הימורי האוסקר שלו, ובעוד הוא – כמו כולם – מהמר על "מחפשים את שוגר מן" הוא טוען של"שומרי הסף" יש עדיין סיכוי לזכות.

 

==================

במהלך טקס האוסקר יעלו זואי סלדנה ("אווטאר") וכריס פיין ("סטאר טרק") ויספרו על פרסי המדע והטכנולוגיה שהם העניקו כמה ימים לפני הטקס עצמו. אם חידושים בתחום העשייה הקולנועית מעניינים אתכם – כמו תוכנה חדשנית ליצירת דמויות דיגיטליות, או פיתוחים חדשים בתחום העדשות – תוכלו לצפות באירוע הזה כמעט במלואו כאן. אחד הפרסים הלך ל-WETA, החברה הניו זילנדית של פיטר ג'קסון, שהופיעה גם באייטם הראשון בפוסט הזה.

 

(זוכרים? לייב בלוג של האוסקר, זו הפעם השמינית, כאן ב"סינמסקופ" בלילה שבין ראשון לשני החל מ-3:00 לפנות בוקר. אני מצפה לראותכם כאן).

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “עוד שלושה ימים לאוסקר: שומרי הסוף”

  1. גיל 24 פברואר 2013 ב - 0:57 קישור ישיר

    בדוק את הנתונים שלך לגבי לינקולן, אופטימיות זה כל הסיפור ואהבה.
    בדוק ש"אופטימיות" הוא המצליח מבין שלושתם, שני האחרים נמצאים בשבוע החמישי להפצתם, במס' מסכים מצומצם ובהצגות חלקיות….


השאירו תגובה