03 ספטמבר 2008 | 17:59 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

מההרים

ועוד מטלורייד

עומר מנור מיסמין טי.וי היה גם הוא עד אתמול בטלורייד והוא מדווח: "אכן הסרט של דני בויל היה מאד מוצלח (ביציאה שמענו את מייק לי אומר למישהו שהסרט היה ממש טוב) וחשבנו ש'I've Loved You So Long' היה הכי מרגש ויפה. גם השיחה עם דיוויד פינצ'ר היתה מדהימה וגם Flash of Genius ו'אדם בן כלב'. כמו כל פסטיבל אמריקאי, אתה יושב ומאזין לשיחות סביבך על הסרטים שהם ראו והיה נחמד לשמוע הרבה מהקהל שהתרשם מ'אדם בן כלב'. 'ואלס עם בשיר' קיבל עוד הקרנות ביומיים הראשונים שזה מראה על ביקוש רב אבל משום מה ביום האחרון הוא לא הוקרן שוב (אולי כבר כולם הספיקו לראות אותו)".

ראיון וידיאו: אן תומפסון מראיינת את ג'ף גולדבלום ופול שריידר ואומרת לגולדבלום: "אני חושבת שזה תפקיד חייך".

david fincher panel in telluride 2008. photo: omer manor
פאנל אורחים בפסטיבל טלורייד. משמאל: גרג קיניר, מייק לי, אלזה זילברשטיין, אנט אינסדורף, דיוויד פינצ'ר, ג'ין סימונס, ג'ף גולדבלום. צילם: עומר מנור וידיאו:
מה אמר על הבמה דיוויד פינצ'ר?

adam resurrected by yoram kaniuk, at telluride bookshop. photo: omer manor
"אדם בן כלב" בחנות ספרים בטלורייד. צילום: עומר מנור

ממחר מתחיל פסטיבל טורונטו.

========

רנדה שהל סבג, מבכירות וחלוצות ההבמאיות בלבנון, מתה השבוע מסרטן בפריז בגיל 55. ראיתי בוונציה 2003 את סרטה האחרון "העפיפון", מעין "הכלה הסורית" על גבול לבנון-ישראל. לפני מותה סבג התכוונה לביים סרט העוסק בטורניר כדורגל שהאו"ם מארגן בדרום לבנון, בהשתתפות כוכבת הזמר הלבנונית חיפה ווהבה.

========

עכשיו שיש סיכוי שג'ף גולדבלום יהיה מועמק ב"אדם בן כלב", קו-פרודקציה ישראלית, ו"ואלס עם בשיר" יהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית האנימציה, האם ייתכן בכל זאת מועמד ישראלי בקטגוריית הסרט הזר? אולי מהולנד. הולנד בחרה את נציגה לאוסקר: סרט ההתבגרות "דוניה ודסי" הוא עיבוד לקולנוע של סדרת טלוויזיה הולנדית, העוסקת בחברות בין שתי נערות בנות 18, האחת הולנדית והשניה מרוקאית. במאית הסרט היא הישראלית דנה נחושתן, שגרה ועובדת בהולנד מאז גיל 22. הסרט יוקרן בסינמתק תל אביב במסגרת פסטיבל סרטי ילדים ונוער שייפתח שם בחודש הקרוב.
הולנד היא כבר השלישית שבחרה כבר את הנציג שלה לאוסקר. דנמרק היתה ראשונה, הפיליפינים היו שניים.

5 תגובות ל - “מההרים”

  1. רפי 3 ספטמבר 2008 ב - 19:19 קישור ישיר

    אוף טופיק:
    אולי מישהו יודע אם יש דרך להשיג את רשימת השירים שהרכיבו את הפסקול של מתחת לאף?
    או אילו שירים של זהר ארגוב היו שם מלבד עת דודים כלה?

  2. איתן 3 ספטמבר 2008 ב - 20:13 קישור ישיר

    אני מאוד אוהב סרטים מדנמרק, אבל הבמאי של הסרט שהדנים בחרו לאוסקר ביים לפני שנתיים את "החלום של מרטין", סרט ילדים שאני לא ראיתי, אבל אני זוכר שאתה סבלת בו קשות.

    "ואלס עם בשיר" – לא יכול להיות מצב שהוא יהיה מועמד גם בקטגורית האנימציה, וגם לסרט הזר ? (מבחינה תקנונית, אני מתכוון)

    "אדם בן כלב" – מלכתחילה הייתי סקפטי בעניין הפרויקט הזה, אבל עכשיו, כשאני קורא את התגובות, אני מתחיל להיות סקפטי לגבי הסקפטיות שלי. יכול להיות שזה מאותם סרטים שיראה לנו, לישראלים, מגוחך/לא טוב/עילג, כששאר העולם יתלהב ממנו, ויכול להיות שזה באמת סרט טוב.

    "I've loved you so long" הצרפתי מסקרן אותי. הטריילר מאוד יפה, וסרטי שני הקדימו את ההפצה שלו, כנראה בעקבות התגובות בעולם (ג'ף וולס נשפך ממנו). אני לא כל כך מסמפט את קריסטין סקוט-תומס, אבל בטריילר היא נראית בסדר, ואלזה זילברסטיין חביבה עלי. זה נראה לי כמו "אל תדאגו, אני בסדר" של השנה.

  3. ההיא 3 ספטמבר 2008 ב - 23:05 קישור ישיר

    מלך הטריילרים הלך לעולמו.
    http://www.latimes.com/news/la-me-lafontaine3-2008sep03,0,214898.story

  4. אריקול 4 ספטמבר 2008 ב - 12:17 קישור ישיר

    רפי – לגבי רשימת השירים מפס הקול של הסרט. צור עימי קשר

  5. רפי 4 ספטמבר 2008 ב - 15:06 קישור ישיר

    אריקול- אין כאן מייל שלך…
    rafi.reznik@gmail.com


השאירו תגובה