15 יוני 2013 | 23:05 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

ציפורים, זאבים, אנשי פלדה ואלן פרטרידג'

"הציפור עם כנפי הבדולח" של דריו ארג'נטו

הנה כמה ידיעות שהצטברו על שולחן המערכת ביומיים האחרונים (שימו לב לתגיות בראש הפוסט, הרצף מגוון למדי ונע מאימה, לקומדיות בריטיות ועד לגיבורי על):

===========

דריו ארג'נטו יהיה אורח פסטיבל הסטודנטים (שייפתח ביום רביעי הקרוב). ארג'נטו הוא אחד מבמאי האימה המשובחים והמשפיעים של 40 ומשהו השנים האחרונות, גם אם סרטיו (האחרונים, לפחות) נוטים לא פעם לכיוון הצ'יזי (כיום הוא גם מוכר בעיקר בתור אבא של אסיה ארג'נטו). עדיין לא קיבלתי תשובה האם במקביל לבואו גם יוקרנו מסרטיו (כרגע, בתוכניית פסטיבל הסטודנטים לא מופיעים סרטיו), כי עד כמה שיהיה נחמד לנפנף לארג'נטו לשלום, הדבר החשוב באמת יהיה לערוך היכרות, ואפילו מצומצמת, עם סרטיו. זה רלוונטי במיוחד כעת לפסטיבל כמו זה של סרטי הסטודנטים, כשסרטי האימה מרימים ראש בישראל, והמודל האיטלקי של ארג'נטו – סרטי הג'יאלו (סרטי האימה האיטלקיים) – בהחלט רלוונטי למודל הישראלי (וזאת בשנה שבוגרי החוג לקולנוע בתל אביב מביאים שני סרטי אימה: "בשר תותחים" של איתן גפני, שיוקרן השבוע במסגרת הפסטיבל, ו"מי מפחד מהזאב הרע" של נבות פפושדו ואהרון קשלס, שאם יש אנשים שצריכים לקיים כיתת אמן עם ארג'נטו, זה הם).

אגב, מבחינתי יש לארג'נטו יצירת מופת משמעותית אחת (או, לפחות, סרט אחד שאני ממש אוהב): סרטו הראשון, "הציפור עם כנפי הבדולח", עם הצילום הנפלא של ויטוריו סטוררו (באחד מסרטיו הראשונים כצלם) והמוזיקה של אניו מוריקונה. לפני כן, ארג'נטו היה שותף עם ברנרדו ברטולוצ'י וסרג'יו ליאונה בכתיבת "היו זמנים במערב".

=====

אפרופו "מי מפחד מהזאב הרע": אתמול פורסם שסרטם של הפפושלסים נבחר להיות סרט הנעילה של FrightFest, פסטיבל האימה הלונדוני, הסופר-סלקטיבי, שמרכז לתוכו את המבחר – הקרם דה-לה-קרם של פסטיבלי האימה בשנה החולפת. כזכור, לפני שנתיים "כלבת" תויג שם כאחת ההפתעות הגדולות בפסטיבל, סרט שהגיע אלמוני לפסטיבל ויצא מעוטר הערצה, ושובץ להקרנות חוזרות בשל הביקוש הרב לו (ואכן, "כלבת" זכה אחר כך לאהדה גדולה מאוד בבריטניה). ומכיוון שסרט הפתיחה של הפסטיבל שמור להפקה בריטית, הם קיבלו את משבצת הנעילה. הנה דבר הפסטיבל.

========

אפרופו בריטניה: קפצו לסוף הפוסט, יש שם בונוס בריטי.

========

למרות התגובות הראשונות הפושרות והמאוכזבות, "איש הפלדה" הולך לרסק את הקופות כהוגן בסוף השבוע הראשון שלו באמריקה, עם צפי של יותר ממאה מיליון דולר לסוף שבוע ראשון. אני מבין את הנתון, "סופרמן" הוא עדיין אחד המותגים החזקים ביותר בקולנוע, ואף אחד לא ייתן לאף מבקר לקלקל לו את הצפיה בסרט.

לעומת זאת: בסוף השבוע האחרון, "סטאר טרק, האויב בתוכנו" לא הביא קהל. המגמה עקבית: סרטי מדע בדיוני פשוט לא הולכים בארץ. "סטאר טרק" הבא כבר יוקרן בסינמטקים בלבד. לעומת זאת, "האשליה" של לואי לטרייה פתח היטב. הנתונים בקופות בסוף השבוע היום כאלה: "מהיר ועצבני 6" עדיין ראשון, "הנגאובר 3" עדיין שני, "האשליה" שלישי ו"פלאות" רביעי. שלוש הרשתות – יס פלאנט, סינמה סיטי וגלובוס מקס – הציגו נתונים כמעט זהים.

======

והנה הבונוס הבריטי. אלן פרטרידג', הדמות שמגלם סטיב קוגן שהתחילה ברדיו ועברה לטלוויזיה (בסדרה שיצרו ארמנדו יאנוצ'י ופטריק מרבר), תגיע בקיץ גם לקולנוע. ככה זה נראה:

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “ציפורים, זאבים, אנשי פלדה ואלן פרטרידג'”

  1. ניר 18 יוני 2013 ב - 20:45 קישור ישיר

    לדעתי, סוספיריה זה הטוב ביותר של ארג'נטו.
    השימוש בפריים הסינמסקופי ב"ציפור" אמנם מלא השראה, אבל השימוש בסאונד וצבע ב"סוספיריה" פשוט יוצא מן הכלל.


השאירו תגובה