23 יוני 2013 | 09:22 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

מני יעיש, הגר בן-אשר והפפושלסים מציגים פרויקטים חדשים בפיץ'-פוינט בירושלים

אחד האירועים המעניינים המתרחשים מדי שנה במהלך פסטיבל ירושלים נקרא "הפיצ'פוינט", או סתם "אירוע הפיצ'ינג של פסטיבל ירושלים" – בו מציגים יוצרים את הפרויקט הבא שלהם, בהצגה קצרה בעל פה, בפני צוות של אנשי תעשיה מאירופה. הם מתחרים ביניהם על פרס כספי, לא מאוד גבוה. אבל בעיקר, הם מנסים להשתמש באירוע הזה כדי לתוות קשרים עם מפיקים וראשי קרנות מחו"ל שאולי ירצו להיכנס לשותפות בסרטם. יש אירוע כזה גם בחיפה ויש כזה לסרטים תיעודיים בקו-פרו, אבל מה שמייחד את האירוע הירושלמי הוא שכמעט כל סרט שזכה באירוע הזה בשנים הקודמות הפך משמעותי למדי. "בוקר טוב, מר פידלמן", למשל. "למלא את החלל", למשל. לכן עיון ברשימת הסרטים שנבחרו להשתתף באירוע הפיצ'ינג – שיתקיים ב-7.7 – מסקרנת: אחד או שניים או שלושה מהם יהפכו בעוד כשלוש שנים לסרט ישראלי משמעותי. האם ניתן לנחש מי? הנה הרשימה, המכילה עירוב כמעט שווה בין יוצרים מנוסים ובין יוצרים שזה יהיה סרטם הארוך הראשון:


1. "בן זקן" בבימוי אפרת כורם, לילה סרטים
2. "במדינת הגמדים" בבימוי יניב ברמן, פרסקו סרטים
3. "הפורצת" בבימוי הגר בן אשר, קבוצת קולנוע
4. "אנינו", בבימוי מני יעיש, טראנספקס הפקות
5. "סופת חול", בבימוי עלית זקסר, תותים הפקות
6. "מועדון הספרות של גב' ינקלובה" בבימוי גלעד אמיליו שנקר,
טראנספקס הפקות
7. "העדות" בבימוי עמיחי גרינברג, ע' הפקות
8. "התפר" בבימוי ניר סער, למה הפקות
9. "שפיות זמנית" בבימוי אסף ברנשטיין, תותים הפקות
10. "תיקון" בבימוי אבישי סיוון בהפקת פלן בי הפקות
11. "היו זמנים בפלסטין" בבימוי נבות פפושדו ואהרון קשלס,
אפיקים מאוחדים סרטים

 

מני יעיש יחזור אחרי סרט הבכורה המרשים (והמצליח למדי) שלו, "המשגיחים"; הגר בן-אשר חוזרת אחרי "הנותנת" שלה (עכשיו עם "הפורצת"); אסף ברנשטיין חוזר אחרי הפסקה ארוכה מאז מותחן הביון שלו, "החוב" (שזכה לרימייק אמריקאי); אבישי סיון חוזר אחרי "המשוטט". ונבות פפושדו ואהרון קשלס… רגע, מה? "מי מפחד מהזאב הרע" עוד לא יוצא והם כבר עובדים על סרט חדש?

– קשלס, יש כבר תקציר?

"בקרוב יהיה. אני רק יכול בינתיים ללהגיד שזה יהיה מערבון. או יותר נכון, מזרח-תיכון."

=================

אגב, אני סקרן מפיצ'ר הבכורה של אפרת כורם, המנהלת האמנותית האדירה של פסטיבל קולנוע דרום, ומי שסרט הגצר שלה במכללת ספיר, "ברחל בתך הקטנה", התחרה ב-2007 במסגרת הסינפונדסיון בקאן (לצד "משעולים" של הגר בן-אשר).

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “מני יעיש, הגר בן-אשר והפפושלסים מציגים פרויקטים חדשים בפיץ'-פוינט בירושלים”

  1. רינה 23 יוני 2013 ב - 11:02 קישור ישיר

    http://sasonthekiller.bloger.co.il/68543/

  2. איתי 23 יוני 2013 ב - 14:53 קישור ישיר

    הרבה בוגרים מבטיחים של החוג לקולנוע יש כאן. למשל יניב ברמן שסרט הגמר שלו היה המחווה לורנר הרצוג "גם ילדים התחילו קטנים" (מחווה ל"גם גמדים התחילו קטנים", מה שמעורר תהיה האם גם השם במדינת הגמדים רומז על מחווה); ניר סער שיצר את הסרט היפה "קונקסין" (גם הסרט הזה וגם של ברמן הופקו אי שם ב-2006, הרבה זמן לוקח לבוגרים להגיע לפיצ'ר בימינו); עילית זקצר שיצרה את "תזכור את זה" ואת "תסנים", שזכו לתשומת לב רבה בפסטיבלים בעולם, וגם גלעד אמיליו שנקר, שסרט הגמר שלו "לבן" היה אחד מהבולטים והייחודיים מהחוג בשנים האחרונות. מעודד לראות שרובם מגובים בחברת הפקות מנוסה שכנראה מגדילה את הסיכויים שהסרטים יצאו לפועל.


השאירו תגובה