23 יוני 2013 | 14:35 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"יללת הזאבים", טריילר

"יללת הזאבים". זאב לזאב אדם

"ארץ בראשית" של משה אלפרט מ-2010 היה אחת ההצלחות הגדולות והמפתיעות של הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות, עם כ-200 אלף צופים שבאו לראות אותו. הסרט לא רק הצליח בקרב קהל רוכשי כרטיסים, אלא היה הצלחה עצומה בקרב בתי ספר שהזמינו הקרנות של הסרט בהמוניהם. ועכשיו מביא אלפרט סרט המשך: "יללת הזאבים". מדובר בזאב שאלפרט מגדל ומצלם כבר שנים, ושתועד נרחבות ב"ארץ בראשית", וכעת זוכה למעין סיפור משלו.

ההודעה לתקשורת מנסחת את זה ככה: "שלא כמו הסרט הראשון שהיה חוויתי בלבד, 'יללת הזאבים' הינו סרט טבע עלילתי, הראשון מסוגו שנעשה בארץ." הקהל לא זקוק למשפט המסורבל והתמוה הזה, הקהל יודע היטב מה זה "סרט טבע". המשפט הזה מכוון לחברי האקדמיה, כדי להסביר להם למה "יללת הזאבים" משובץ בקטגוריית הסרט העלילתי ולא הסרט התיעודי. אני כבר כתבתי את זה לפני שלוש שנים:

"…ראו בזעיר אנפין מה דפוק בחוקי האקדמיה. "ארץ בראשית" הוקרן בבתי הקולנוע וזכה להצלחה עצומה. אבל בגלל תקנון מיושן באקדמיה הוא מתמודד רק בקטגוריה התיעודית? למה? על פי איזה הגיון? ל"ארץ בראשית" הגיעו גם מועמדויות על עריכה ועל המוזיקה. ואני בטוח שאם הוא היה רשאי להתחרות בקטגוריות האלה, הוא גם היה מקבל אותן. ואלך רחוק יותר: לדעתי ל"ארץ בראשית" היה סיכוי להיות גם אחד מחמשת הסרטים המועמדים לפרס הסרט. אמרתי את זה לפני שנה. למפיקיו היה שנה לנער את האקדמיה ולגרום להם – בעקבות פרשת "המדריך למהפכה" – להפוך את "פרס הסרט העלילתי" ל"פרס הסרט" (בפסטיבל ירושלים עשו בדיוק את זה השנה) ולהריץ את סרטם לאופיר. לדעתי, הם הפסידו הזדמנות (או שזה לא עניין אותם)."

אז לכבוד "יללת הזאבים" הם לא ניסו לשנות את חוקי האקדמיה – עדיין מיושנים, גם שלוש שנים אחר כך, מי היה מאמין – אלא פשוט לשכנע אותנו שסרט טבע הוא סרט עלילתי. הכניסו כאן גלגול עיניים. היי, אותי לא צריך לשכנע. אני בצד שלכם בקרב הזה. מלחמה עקומה ומשונה, אבל צודקת. "יללת הזאבים" (מבלי שראיתי אותו בכלל) הוא סרט עלילתי בדיוק כמו "5 מצלמות שבורות", ולשניהם מגיעות מועמדויות באיזה קטגוריה שבא להם. כשהאקדמיה תתעורר מהשלאף-שטונדה הארוך שבו היא שרויה כבר 20 שנה, נוכל אולי לדבר על קצת אקשן בתחרות.

אה, הנה הטריילר. שמיל בן-ארי מקריין.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה