10 אוקטובר 2008 | 16:51 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

בשיר משיר

א.
"ואלס עם בשיר" נוסק בתודעה האמריקאית, בדיוק בקרב המילייה הנכון. ה"הוליווד ריפורטר" מדווח שעשרות קולנוענים אמריקאים מתרעמים לנוכח שינוי התקנון של ענף הדוקומנטרי באוסקרים שהחליט שמהשנה יוכלו להיות מועמדים רק סרטים תיעודיים שהוקרנו מסחרית בניו יורק ובלוס אנג'לס עד ה-31 באוגוסט (שאר הסרטים צריכים להיות מוקרנים עד 31 בדצמבר). הקורבן הבולט ביותר של שינוי התקנון הזה הוא "ואלס עם בשיר", וה"ריפורטר" אף מדגיש ששינוי התקנון יטרפד את סיכוייו של "בשיר" להיות הסרט הראשון בהיסטוריה שיהיה זכאי למועמדויות גם בקטגוריית הסרט הזר, גם בקטגוריית הסרט התיעודי וגם בקטגוריית סרט האנימציה. עשרות קולנוענים מחתימים עצומה למחות על השינוי. מייקל אפטד, שעומד בראש ענף סרטי התעודה של האקדמיה, טוען שהוא חשב שהשינוי יעשה טוב, שכן ממילא כבר בשלב הזה יש להם 90 סרטים זכאים וחברי הוועדות יכולים לצפות בהם בנחת עד הכרזת המועמדויות ולתת לכל אחד את הכבוד. אבל הוא יקיים ישיבה בה יוכלו במאים, מפיקים ומפיצים תיעודיים לשטוח את טענותיהם. זה כבר לא יעזר ל"בשיר", אבל עצם העובדה שמדברים עליו, ועצם העובדה שהוא כבר נופל קורבן לתקנוני האקדמיה, עשויה לדחוף אותו מאוד בתודעה, ולהוסיף לו נקודות בשם תחושת הצדק והפיצוי של חברי הוועדות בקטגוריות האחרות.

ב.
"ואלס עם בשיר" הוקרן במסגרת פסטיבל ניו יורק בקולנוע זיגפלד ברחוב 42, אחרון היכלי הקולנוע של ניו יורק (הבמנה הנוכחי הוקם ב-1969). אני מת לדעת איך הסרט נראה על המסך הענק של הקולנוע העתיק הזה, מול קהל של 1131 צופים.

the ziegfeld theater

ג.
ארי פולמן צץ בשני שוטים – לצד וונג קאר וויי, קלינט איסטווד, אנג'לינה ג'ולי, בראד פיט – בסרטון השלישי של ג'יימי סטיוארט מפסטיבל ניו יורק. הסרטונים נהיים ארוכים יותר. הראשון היה חמש דקות, השני היה שש דקות, וזה כבר כמעט שמונה דקות. והפעם סטיוארט מסגיר סוף סוף את סודו.

5 תגובות ל - “בשיר משיר”

  1. עמיצי 10 אוקטובר 2008 ב - 19:26 קישור ישיר

    אוף טופ: עם מי צריך לשכב כדי להביא Let the Right One In לארץ?

  2. סטיבי 10 אוקטובר 2008 ב - 19:44 קישור ישיר

    אתה מתכוון להפצה מסחרית? חבל להתחיל לקוות אפילו…
    אחרי פסטיבל ירושלים הבענו משאלה שזה יוקרן באייקון.

  3. איתן 10 אוקטובר 2008 ב - 20:33 קישור ישיר

    כרגע אני די רגוע לגבי הסיכויים של "בשיר" להיכנס לרשימות הפרסים הקרובות, אבל השאלה שמעניינת אותי כרגע היא כמה וריאציות על שם הסרט הזה עוד תצליח לשרבב לכותרות של הפוסטים שלך ?

  4. אבינתן 11 אוקטובר 2008 ב - 11:43 קישור ישיר

    off topic

    סרט דוקומנטרי של דן וולמן "מדובר באהבה" ישודר בערוץ 2 ב14.10 יום ג' בשעה 13:00.

  5. נינזי 12 אוקטובר 2008 ב - 1:58 קישור ישיר

    וסתם משהו נחמד וצפוי. וודי אלן נכנס ישר למקום הראשון עם 3 מיליון דולר, איפה? בספרד


השאירו תגובה