18 יולי 2013 | 01:01 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ענק עליהם

"הממלכה הסודית". התמוגגתי

האתגר שלי לימים הקרובים הוא לנסות להדביק את הפער שנוצר לי עם סרטי הקיץ שלי. אתגר לא פשוט כשיש ילדים בחופשה ורטרוספקטיבה נפלאה של לואיס בונואל בסינמטק. בכל פעם שאחשוב לגשת להשלים צפייה ב"הפרש הבודד" אני כמעט תמיד אעדיף ללכת לראות את הצילום של סשה וירניי ב"יפהפיית היום" או את האבסורד הטרולולולי של "שביל החלב", חלקם סרטים שלא ראיתי מאז הקרנות ה-16 מ"מ בפאסטליכט. יש לי תחושה שאגלה שהצבעוניות שלהם שונה לחלוטין ממה שאני זוכר. בטח גם הפריימים.

אבל יום אחד של הדבקת פערים מאחורי, והוא היה הצלחה מסחררת. אני חושב שראיתי הערב שני זוכי אוסקר. הראשון הוא "הממלכה הסודית", סרט האנימציה החדש של אולפני "בלו סקיי", מאת כריס וודג', בעל הבית של האולפן. זה חייב להיות זוכה האוסקר לסרט אנימציה השניה. אני בספק אם נראה סרט אנימציה יפה ממנו השנה. הוא פשוט מרהיב.אגב, תוך כדי הצפייה חשבתי שכריס וודג' יכול להיות ליהוק מבריק ומתאים מאוד לבימוי סרטי "מלחמת הכוכבים" הבאים. יש לא מעט ג'ורג' לוקאס ב"הממלכה הסודית".

השני הוא "פסיפיק רים" של גיירמו דל טורו (נכון, לא השלמת פערים אלא הקרנת עיתונאים לקראת היציאה ב-1 באוגוסט). מדובר בגיירמו דל טורו הבמאי של "הלבוי" – שהסרט הזה נראה כמו פיתוח עצום מימדים שלו – ולא גיירמו דל טורו של "המבוך של פאן". זה אותו אדם, אבל שני במאים שונים. שוב, אולי זה פזיז מדי ומוקדם מדי – יש עוד חצי שנה של סרטים לפנינו – אבל נדמה לי שזה יהיה הזוכה באוסקר בקטגוריית האפקטים. בינתיים, בתוך קיץ של אכזבות, זה הסרט הכי מהנה שראיתי (בקטגוריית סרטי הקיץ, קטגוריה שבה שלטו לפני כן סרטים כמו "המומיה" ו"300" ו"איירון מן" הראשון. סרטים בומבסטיים, אינפנטילים, אבל מהנים מאוד, ואפילו מפתיעים למדי).

=================

טבלת מכירות הכרטיסים הרשמית של סוף השבוע האחרון התפרסמה הערב. סוף השבוע האחרון היה הצפוף ביותר בבתי הקולנוע השנה, עם שתי פתיחות חזקות מאוד. בניגוד למה שדיווחתי בתחילת השבוע, "גנוב על המיניונים" לא הסרט הכי נצפה. עם 30,000 הכרטיסים שהוא מכר בסוף השבוע הוא הגיע רק למקום השלישי. "מלחמת העולם Z" היה הסרט הכי נמכר בסוף השבוע, עם כ-35,000 כרטיסים (בראד פיט עדיין מושך קהל, וכנראה גם הנוכחות הישראלית בסרט). "מגודלים 2", סרט שאין לי שום עניין לראות, נמצא במקום השני ממש צמוד אליו עם 34,000 כרטיסים. "הממלכה הקסומה" נמצא רק בתחתית הטבלה עם כ-11,000 כרטיסים בלבד. לכו ל"הממלכה הקסומה"! הקשיבו לי.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “ענק עליהם”

  1. גיל 18 יולי 2013 ב - 1:39 קישור ישיר

    אכן "הממלכה הסודית" הוא סרט מקסים ביותר, מרהיב ויפהפה
    אבל לצערנו הקהל בארץ מעדיף מיניונים, הרבה מניונים…..

  2. שלו 18 יולי 2013 ב - 5:49 קישור ישיר

    והורידו את סטאר טרק! לעזזאזל!!!


השאירו תגובה