06 אוגוסט 2013 | 09:00 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

"בית לחם", טריילר (ופוסטר)

הנה הוא, בול בזמן להזכיר למצביעי האקדמיה למי להצביע, מגיע הטריילר האפקטיבי למדי של "בית לחם" סרטו (האפקטיבי למדי) של יובל אדלר, במאי ללא רקע בקולנוע שזה לו סרטו הראשון. זה התקציר הרשמי שמופץ על ידי ההפקה:

הסרט "בית לחם" מספק הצצה לעולם האפל, המותח והמרתק של המודיעין האנושי, בו הדרך הטובה ביותר להפעיל מקור, היא להיות האדם הכי קרוב אליו. במרכז הסרט מערכת היחסים המורכבת בין רזי (צחי הלוי), רכז נפת בית לחם בשב"כ לסנפור (שאדי מרעי), אחיו הצעיר של מפקד גדודי חללי אל אקצא בעיר.  רזי גייס את סנפור כמקור כשהיה בן 15 והשקיע זמן רב בבניית הקשר ביניהם. סנפור, שגדל תמיד בצילו של אחיו, מצא ברזי חבר ודמות אב, מישהו שמאמין בו וסומך עליו. עכשיו, כשהוא בן 17, מנסה סנפור לתמרן בין הדרישות של רזי לנאמנותו לאחיו, חי חיים כפולים ומשקר לשניהם. כשבשב"כ מגלים את מידת מעורבותו של סנפור בפעילות של אחיו המבוקש, מוצאים את עצמם רזי וסנפור בסיטואציה בלתי אפשרית. הסרט "בית לחם" נכתב על ידי הבמאי, יובל אדלר והכתב הוותיק עלי ואקד, לאחר שנים של תחקיר מעמיק.

שתי מחמאות: הדקדקנות של התחקיר והתסריט אכן מרשימה. צחי הלוי מעולה.

מהטריילר אני לומד שהסרט יוצא ב-26.9. מהפוסטר אני לומד שקולנוע לב שותפים להפצה. כלומר, שידור חוזר של כל המודל של "עג'מי" – אותה מפיקה (טליה קליינהנדלר), אותו בית קולנוע (לב), אותה אנרגיה סביב סרט העוסק ביהודים וערבים, גדוש אדרנלין ומתח.

הנה הטריילר. ערך: אלון לוי:

 

(עדכון: הקובץ שאני העליתי היה באיכות נמוכה. החלפתי אותו בטריילר ב-HD).

 

מה דעתכם? עושה חשק לראות?

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “"בית לחם", טריילר (ופוסטר)”

  1. איתן 6 אוגוסט 2013 ב - 10:13 קישור ישיר

    לפני שבוע וחצי עמוס הראל כתב על "בית לחם" בעמודי החדשות של "הארץ" (לא ב"גלריה"). בין היתר הוא כתב שיובל אדלר נזהר מלהיכנס למלכודת הנוחה והמתגמלת למדי בחו"ל של סרטי "די לכיבוש". הטריילר מראה את זה. הוא בא מהצד הישראלי. הסרט עצמו, אגב, בא משני הצדדים. מנסה לעשות צדק עם שני הצדדים (ואני מעריך שהעובדה שהסוף של הסרט כל כך ביאס אותך היא בדיוק בגלל זה – בגלל שהוא לא מתייצב על עמדה פוליטית אחת, שבמקרה זה מתאימה למה שאתה מאמין בו, אלא יותר קרוב למה שקורה בשטח, לדואליות הפועלת פה).

    אני מצאתי את הצד הפלסטיני של הסיפור בסרט מפותח יותר מהצד הישראלי (תסריטאית), אבל אני מייחס את זה לבוסריות של הכתיבה והבימוי. הטריילר, לפחות, מנסה לפנות אל כל אלו שכל הזמן אומרים "מתי כבר יפסיקו לעשות סרטים ססססמולנים…". הטריילר מגיע מהצד הישראלי.

    סרט מרשים מאוד בעיניי, "בית לחם", גם אם לא הכי טוב שראיתי השנה.

  2. עין 6 אוגוסט 2013 ב - 17:12 קישור ישיר

    איתן, אני מבין ממה שכתבת שזהו בעצם כן סרט שמאלני שמתחפש לסרט פעולה "ישראלי".
    שמתי לב שהבמאים בארץ הבינו שהשיטה הנכונה היא של ביגלו ("מטען הכאב", "זרו"): סרט אקשן שמחביא בתוכו את המסר האנטי-מה-שזה-לא-יהיה.

    • Spartak 9 אוגוסט 2013 ב - 6:27 קישור ישיר

      הסרט אינו שמאלני (דבריו של איתן מאוד נכונים, אבל אני הרבה פחות סלחני ממנו בענייני תסריט), ואת זה אומר ל איש ימני (יתרה מי כל, מתנחל, למרות שעל המפה הפוליטית אני מתייצב שמאלה מרוב חבריי, כלומר מחל ולא נץ)…


השאירו תגובה