07 אוגוסט 2013 | 22:15 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

ההפרש של הפרש, בדידותו של הצלף

מקבץ מעניין של כותרת מהיממה וחצי האחרונות:

א.

סטיבן ספילברג ודרימוורקס החליטו לפרוש מ"צלף אמריקאי", סרט המלחמה שבראדלי קופר מפיק ומייעד לעצמו את התפקיד הראשי.

זו כותרת מרתקת ומסתורית בעבורי. ראשית,

כי עצם ההכרזה מלפני שלושה חודשים – שספילברג דוחה "רובואפוקליפסה" לטובת שכתובים ומקדם את "צלף אמריקאי" כסרטו הבא – באה בהפתעה. וכשספילברג מכריז רשמית על סרט, ולא כשמועה, על פי רוב זה כבר כשכל המנגנון עומד ומוכן לצאת להפקה. ופתאום שלושה חודשים אחר כך הוא מגלה שהוא לא מצליח להסתדר עם תקציב הסרט (זו הסיבה הרשמית)? משונה. ברור שיש כאן סיפור אחר לגמרי שלא מסופר לנו. בכל מקרה, "צלף אמריקאי" נשאר ללא במאי (האם קופר יציע אותו לדיוויד או ראסל, שכבר ביים את סרט המלחמה המשובח "שלושה מלכים" והביא לקופר את המועמדות לאוסקר שלו?), וספילברג נמצא במצב בו אין לו סרט מוכן ליציאה להפקה.

ב.

"הפרש הבודד" יוצא עכשיו באנגליה ובג'אנקטים לקראת יציאת הסרט מצאו ג'וני דפ, ג'רי ברוקהיימר וארמי האמר את האשמים בכשלון הסרט: מבקרי הקולנוע. הם, טוען דפ, גזרו את גזר דינו של הסרט חודשים לפני צאתו והתייחסו בביקורתם רק לתקציב הסרט ולא לתוכנו. זה יום כביר להיות בו מבקר קולנוע, כשג'וני דפ טוען קבל עם שמבקרי הקולנוע למעשה חזקים יותר ממערך השיווק הבינלאומי של דיסני. יש!

הספין הזה – שכולם יודעים שהוא שקרי – לא נועד לאזני התקשורת הבריטית אלא לאוזני בעלי המניות של דיסני, שקיבלו את הדיווח שדיסני מכריזה על הפסד של 190 מיליון דולר על "הפרש הבודד". שנה אחרי שהם הפסידו 200 מיליון דולר על "ג'ון קרטר".

ג.

הכותרת הראשית ב"ניו יורק טיימס" של אתמול היתה מדהימה: ג'ף בזוס, מייסד "אמזון", קונה את ה"וושינגטון פוסט". בעבור 250 מיליון דולר. הולי שיט. ה"וושינגטון פוסט" ולהפיק את "הפרש הבודד" עולה אותו דבר. והולי שיט 2, אמזון ונטפליקס לא מסתפקים בתחרות על השתלטות על תעשיית הטלוויזיה, עכשיו הם גם הולכים על עיתונות הדפוס. והולי שיט 3: זו חתיכת הצבעת אמון באולד-מדיה, לא? מצד איש שאמור לייצג את הניו-מדיה. יהיה מעניין לראות מה יעשה בזוס עם הוושינגטון פוסט. האם זה סתם צעצוע יוקרתי על המדף, או שיש כאן חזון שימציא מחדש את עולם העיתונות?

ד.

כריסטופר מקווארי נבחר על ידי טום קרוז לביים את "משימה בלתי אפשרית 5". בחירה טובה! "ג'ק ריצ'ר" היה אחד המותחנים המהנים של השנה. כלומר ש"ג'ק ריצ'ר" היה בעצם האודישן שלו לתפקיד מבחינת קרוז. ואולי גם "אבדון" היה מעי נאודישן כזה, אבל כנראה שג'וזף קוסינסקי לא עבר אותו.

העדכון הזה נכתב בבית הקפה בקומה השניה של MoMA בניו יורק. סליחה שלא הצלחתי להוסיף לינקים לידיעות הנ"ל מהסמסונג שלי.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “ההפרש של הפרש, בדידותו של הצלף”

  1. soksok 7 אוגוסט 2013 ב - 22:50 קישור ישיר

    על כל "פרש בודד" שנופל יש לדיסני את "אוונג'רס" וסטאר וורס שיכניסו ביליונים – אין מה לדאוג

  2. דוד 8 אוגוסט 2013 ב - 3:07 קישור ישיר

    משהו מעניין בניו יורק? גם אני בדיוק פה.


השאירו תגובה