28 אוגוסט 2013 | 18:01 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

"בית לחם" בטלורייד

אנחנו מזכירים את פסטיבל טלורייד כמעט כל שנה כאן, זה אחד הפסטיבלים הכי ייחודיים באמריקה. הוא מתקיים למשך סוף שבוע אחד – כל שנה בלייבור דיי (סוף השבוע האחרון של ונציה) – על ראש הר בקולורדו. בחירת הסרטים מצומצמת מאוד – 27 בסך הכל יש שם השנה – והם מתפרסמים יום לפני פתיחת הפסטיבל – את כרטיס הכניסה לפסטיבל – תג הנמכר במאות דולרים ומאפשר כניסה חופשית לכל הסרטים, קונים 2,000 בני מזל חודשים לפני כן, על עיוור, בלי לדעת מה ישובץ. אבל 40 שנות הפסטיבל מוכיחות שהם לא מפספסים. אם זה לוהט בסצינת הפסטיבלים העולמית, זה יהיה שם.

פרסום שמות הסרטים שישתתפו בטלורייד הוא אחד האירועים שמבקרי הקולנוע הכי מחכים לו. זה הפסטיבל שבו מבקרי אמריקה רואים באופן מצומצם מאוד את הסרטים שאחר כך יעשו את רעשי האוסקר הכי גדולים. "נער החידות ממומבאי" הגיע לטלורייד כלוזר שאף מפיץ לא רצה (וורנר זרקו אותו לפח), ויצא משם הסרט עם הבאזז הכי גבוה. "הארטיסט" ו"פרידה" סחטו תשואות לפני שנתיים (וגם "הערת שוליים"). ובשנה שעברה, אחד הסרטים הכי מדוברים בטלורייד היה "שומרי הסף". כל אלה הגיעו בסוף לאוסקרים.

אגב, הסיבה לסודיות אינה סודית: פסטיבל טלורייד תקוע בדיוק בין פתיחת פסטיבל ונציה ובין פסטיבל טורונטו. והוא מקרין סרטים ששני הפסטיבלים האלה מקרינים ונלחמים על זכות לתייג אותם כבכורות עולמיות או מקומיות. אם גם הם יילחמו על הכותרות האלה של בכורות לא יהיה להם סיכוי מול הגדולים. אז הוא מקבל את הסרטים הכי מבוקשים, על תנאי של סודיות – טרום בכורות. מול קהל מצומצם.

והרגע הזה הגיע. הרשימה פורסמה. "כוח משיכה" של אלפונסו קוארון, שהוקרן היום לתקשורת בוונציה רגע לפני הקרנתו כסרט הפתיחה של הפסטיבל; "נברסקה" של אלכסנדר פיין; "כחול הוא הצבע החם ביותר" של עבדלאטיף קשיש; "בתוך לואין דיוויס" של האחים כהן; "הכל אבוד" של ג'יי.סי צ'נדור; וגם הסרט החדש של ארול מוריס. הנה הרשימה המלאה. ובתוכה גם "בית לחם" של יובל אדלר. המסלול טלורייד-טורונטו, הוא מסלול אוסקרים קלאסי, וזה הופך את הסרט סופית לסרט הישראלי בעל הפרופיל הגבוה ביותר באמריקה השנה.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “"בית לחם" בטלורייד”

  1. איתן 29 אוגוסט 2013 ב - 6:49 קישור ישיר

    a strong and eye-catching debut, but one that doesn’t quite mark its ground as the next big thing in Israeli cinema

    ביקורת בינלאומית ראשונה על "בית לחם". בסך הכל חיובית, אם כי גם מסתייגת קלות. וגם כאן, כמו שאני כבר כתבתי אצלי בבלוג, יש התייחסות לקת'רין ביגלו.
    לינק
    http://blogs.indiewire.com/theplaylist/venice-review-buzzed-about-israel-palestine-thriller-bethlehem-20130828?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

  2. ערן 29 אוגוסט 2013 ב - 8:54 קישור ישיר

    גם אינדיווייר (נתנו -B) וגם ההוליווד ריפורטר לא ממש מתלהבים.
    בוא נחכה לראות מי קונה אותם בארה"ב (בתקווה שסוני) כדי ללקבל תמונה יותר ברורה.
    מזל טוב ובהצלחה ליוצרים.


השאירו תגובה