22 אוקטובר 2013 | 22:10 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

שלושה ישראלים בפסטיבל AFI, ומה קורה בפוקוס פיצ'רס

הליין-אפ של פסטיבל AFI, מכון הקולנוע האמריקאי, סוף סוף התפרסם. זה הפסטיבל הבכיר ביותר בלוס אנג'לס והוא מעין אירוע של "הלהיטים הגדולים" של הפסטיבלים האחרים. "בית לחם" של יובל אדלר, "כנס העתידנים" של ארי פולמן ו"עומר" של האני אבו-אסעד יוצגו במסגרת הקולנוע העולמי. "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו יוקרן במסגרת סרטי חצות. שלושת הסרטים הישראליים, והפלסטיני שצולם בנצרת, יוצגו לצד כמה מהסרטים המדוברים ביותר השנה בזירת הפסטיבלים. הנה רשימת הסרטים בפסטיבל שייפתח ב-7 בנובמבר, ובגלל שלא מעט מאורחיו יהיו אנשי תעשייה וחברי אקדמיה אמריקאיים, זו גם מקפצה טובה בדרך לאוסקר הזר, וגם מקום בו לא מעט מפיקים ינסו לגייס את הבמאים לפרויקטים אמריקאים.

==================י

האקדמיה האמריקאית לקולנוע פירסמה אתמול

את שמות חמשת הזוכים במלגות ניקול לתסריטאות. זה אירוע שמתקיים מאז 1986 בו בוחרת ועדה מטעם האקדמיה את התסריטים הכי טובים של תסריטאים תחילת דרכם לפרויקטים שטרןם הופקו. 7,521 תסריטים הוגשו לתחרות, חמישה מהם זכו ב-35,000 דולר ובזרקור תעשייתי עצום שהפך אותם הבוקר לאנשים מבוקשים מאוד מצד סוכנים. אף אחד מהפרויקטים או מהכותבים לא מוכר לציבור הרחב, אבל הזכייה הזאת עשויה להזניק את הקריירה שלהם. לדוגמה: הסרט העצמאי "Short Term 12", שזכה לשבחים השנה באמריקה מאז שזכה בפרס הראשון בפסטיבל sxsw, התחיל את דרכו אחרי שזכה במילגת ניקול.

==================י

זה כמה שבועות שפוקוס פיצ'רס, הלייבל לקולנוע ארט-האוס של אולפני יוניברסל, עובר תהפוכות. מייסד החברה, ג'יימס שיימוס, הוחלף. גל פיטורים נרחב יצא לדרך היום. ועד כה לא ממש הזכרתי את זה, כי עדיין קשה להבין מה הולך לקרות שם. האם זה סתם שינוי מנהלתי פיננסי, או שיש כאן גישה אחרת שתעיף את כל הקולנוע העצמאי והאיכותי מטיפולם של אולפני יוניברסל? אז אני מחכה להבין מה קורה שם לפני שאני מרחיב על זה, והאם פוקוס פיצ'רס, אחת החברות האיכותיות והמרתקות שפועלות באמריקה, אכן נמצאת בסכנת הכחדה.

אבל כעת מתפרסמת ידיעה – עדיין בגדר שמועה – שעשויות להיות השלכות מקומיות. לפוקוס פיצ'רס – חברת הפקה והפצה אמריקאית – יש זרוע הפצה בינלאומית בשם פוקוס פיצ'רס אינטרנשיונל, וכעת נראה שהחברה הזאת, הממוקמת בלונדון, עשויה להיסגר.

מי שמייצג את פוקוס פיצ'רס אינטרנשיונל בארץ הם אנשי קולנוע לב. לא מעט מהמלאי שלהם מגיע דרכם: "יסמין הכחולה", למשל. כל הסרטים של אלמודובר, למשל. "ממלכת אור הירח", "אבודים בטוקיו", "הר ברוקבק". כל הסרטים האחרונים של האחים כהן (פוקוס פיצ'רס אינטרנשיונל הפיצה בעולם גם סרטים שלא הופקו על ידי פוקוס פיצ'רס) כל הכותרים האלה עשויים ללכת לאיבוד, כמו דמעות בגשם. מה שמעלה את השאלה: מי יטפל בהם? האם חברת ההפצה הזאת תקופל לתוך יוניברסל ואז כל הסרטים האלה – וסרטים עתידיים – יעברו לידי גלובוס גרופ, מפיצי יוניברסל בישראל? או שאולפני יוניברסל יחליטו שארט האוס כבר לא מעניין אותם והם ישחררו את הסרטים האלה לחברות הפצה בינלאומיות אחרות? במקרה כזה, כל הקודם זוכה, ומי יודע לידי מי הם יגיעו.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה